Gå til innhold

Hvor lenge drev deres hund med valpebiting?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir tidvis småsprø av min 12 uker gamle valp. Når hun er trøtt blir hun besatt av biting. Jeg prøver å få henne til å sove før det når det punktet, men det lar seg ikke alltid gjøre. Hun roer seg dessuten kun ved siden av/oppå meg på dagtid. På natten sover hun uproblematisk for seg selv ved siden av sengen min. Har tenkt at det blir å gå over av seg selv at hun skal ha kroppskontakt for å sove på dagen. 

Men det er denne bitingen da. Jeg er rimelig sikker på at hun er verre enn mine tre tidligere valper. Jeg husker derimot ikke når det gav seg hos noen av de. Har lest at det går over rundt 6 mnd? Stemmer det for deres valper? 

Anonymkode: d752c...6f7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes å huske at det ble greit i/rundt tannfellinga. Tror han sluttet å ligge i fanget for å sove også på den tiden.

Det hendte jeg tok av meg genseren og la på sofaen, og ba han om å ligge der når jeg ikke kunne ha han oppå/nært meg. 

Ting går seg som oftest til 😊

Skrevet

6 mnd her og driver forsatt med biting i lek og tur Innimellom 

Skrevet

Rundt 6-8 måneder er vanlig.

Skrevet

Takk for svar alle sammen. Jeg må bare være tålmodig og fortsette å prøve å unngå at hun blir overtrøtt. 

Hun er så voldsom på den bitingen. Kan til og med slippe leken hun apporterer for å hugge tak i hånden. 

Skrevet

Det er så ufattelig individuelt at det er vanskelig å svare på. 

Valp 1: Beit så å si aldri, ikke en gang i starten. 
Valp 2: Var rundt 2 år da han sluttet, roet seg rundt året. Men tok et år til før lekebitingen sluttet. Han hang i buksebeinet frem til 2 år. 
Valp 3: Rundt 8-9 måneder

Valp 4 som nå er 4 måneder biter veldig lite. Av og til så kan han leke med fingrene, men stopper raskt. Valp 2 og 3 var ekstrem frem til rundt 8 måneder. 

Anonymkode: d317c...33f

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det er så ufattelig individuelt at det er vanskelig å svare på. 

Valp 1: Beit så å si aldri, ikke en gang i starten. 
Valp 2: Var rundt 2 år da han sluttet, roet seg rundt året. Men tok et år til før lekebitingen sluttet. Han hang i buksebeinet frem til 2 år. 
Valp 3: Rundt 8-9 måneder

Valp 4 som nå er 4 måneder biter veldig lite. Av og til så kan han leke med fingrene, men stopper raskt. Valp 2 og 3 var ekstrem frem til rundt 8 måneder. 

Anonymkode: d317c...33f

Huff håper ikke mi blir å holde på skikkelig lenge. Det et frustrerende, men også problematisk i forhold til besøk og slikt. 

Skrevet

Rundt 6 måneder. Det var fryktelig lite å gjøre for å forhindre det før. Hun brydde seg ikke om vi skrek i smerte, distraksjoner hjalp ikke. Men prøvde bare å ikke gjøre det til en stor greie, så gikk det over av seg selv.

Anonymkode: 9a60b...6fa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...