Gå til innhold

Første besøk hos kjæresten familie endte med at jeg dro derfra i sinne

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så bra, du er tøff! :)

• Liker 21
  • Nyttig 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

I helgen møtte jeg kjærestens familie for første gang, hjemme hos foreldrene hans. Vi var invitert på middag, og var ganske mange med søsken med familie, tanter,onkler osv.

Jeg merket fort at en svoger av kjæresten min var ganske nedlatende mot alle, og spesielt mot samboeren sin. Ingen reagerte eller sa noe på dette, jeg spurte kjæresten min om han alltid var sånn, og det var han visst. På spm om hvorfor ingen sa noe,fikk jeg beskjed om og ikke bry meg, noe som satte meg litt ut.

Under middagen kom denne svogeren med en særdeles ufin og sårende kommentar til samboeren sin, jeg så hun ble såret, men alle andre lo. Jeg sprakk, sa hva jeg  mente om oppførselen hans, alle ble stille før kjæresten min kjeftet meg opp. Har aldri sett han sånn før, men jeg hadde fått nok, sa at dette her gidder jeg ikke, en hel familie setter ikke dette forferdelige mennesket på plass, så reiste jeg meg opp og gikk. Kjæresten kom ikke etter, så jeg tok bilen og dro hjem. 

Jeg har ikke hørt fra han siden, og jeg tenker vel egentlig at forholdet er over. Stor fare for at mennene i den familien behandler kvinner ille.

Hva tenker dere om situasjonen ?

Anonymkode: 2fc46...540

Synes at du er et godt menneske som står opp for samboeren til denne mannen. Det ser ut som hele familien er med på mobbinga. Jeg håper at hun også finner styrke til å si fra og/eller bryte opp. Så kan de sitte der og hakke på hverandre i fred.

Anonymkode: aed28...ce3

• Liker 25
  • Hjerte 4
  • Nyttig 6
Skrevet

Det var kanskje ikke riktig opskrift når du skal møte en ny familie. Kjæresten din ble forlegen, og du satte han i en vanskelig situasjon. Han lot både det du sa og det svogeren sa gå utover deg. Han har nok svelget en del kameler og klart å tilpasse seg situasjonen. Han svogeren høres ut som en skikkelig høyrefyr, men lite man får gjort med det om man vil bevare de andre familierelasjonene

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Bra du ikke venter barn med han.

(Den familien)

Anonymkode: c4185...cb1

• Liker 12
  • Nyttig 3
Skrevet
Majer skrev (5 minutter siden):

Det var kanskje ikke riktig opskrift når du skal møte en ny familie. Kjæresten din ble forlegen, og du satte han i en vanskelig situasjon. Han lot både det du sa og det svogeren sa gå utover deg. Han har nok svelget en del kameler og klart å tilpasse seg situasjonen. Han svogeren høres ut som en skikkelig høyrefyr, men lite man får gjort med det om man vil bevare de andre familierelasjonene

Hvem i all verden vil bli et medlem av den familien der? 
Greit å finne ut hva slags mobber en har kommet i befatning med 

Anonymkode: abb1f...086

• Liker 33
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
Skrevet

Litt vanskelig å si noe om, så lenge man ikke var i situasjonen selv og så hva som foregikk. Jeg hadde nok ikke reist meg opp og kjeftet på svogeren. Hadde heller fokusert på å bli kjent med kjæresten, bli en hun kan forsto seg litt, og hørt hva hun egentlig mener om situasjonen og det mannen sier til henne. Da hadde det vært enklere å hjulpet henne om hun virkelig syns det var vondt og vanskelig.

Nå vil jo din reaksjon høyst sannsynlig kun gå utover henne, om han virkelig er slem mot henne.

Anonymkode: 0ec07...950

• Liker 11
  • Nyttig 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Litt vanskelig å si noe om, så lenge man ikke var i situasjonen selv og så hva som foregikk. Jeg hadde nok ikke reist meg opp og kjeftet på svogeren. Hadde heller fokusert på å bli kjent med kjæresten, bli en hun kan forsto seg litt, og hørt hva hun egentlig mener om situasjonen og det mannen sier til henne. Da hadde det vært enklere å hjulpet henne om hun virkelig syns det var vondt og vanskelig.

Nå vil jo din reaksjon høyst sannsynlig kun gå utover henne, om han virkelig er slem mot henne.

Fortro ble autokorrektet til forsto, ser jeg..

Skrevet

Jeg tenker at du gjorde det rette her.

At familier må involvere og gå på eggeskall/tolerere sånn oppførsel, det er så innmari gammeldags og lite innafor. Det er bedre å ta konfrontasjonene hele føkkings tiden, sånn at de ufordragelige drittsekkene skjønner at det ikke tolereres at de er drittsekker.

Og om kjæresten din ikke aksepterer at du sier ifra når hele familien er med på å mobbe samboeren til fetteren hans(eller hvem det enn var), og ender forholdet, er det helt greit, for en sånn svigerfamilie hadde du endt i klinsj med en eller annen gang uansett.

• Liker 14
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

I helgen møtte jeg kjærestens familie for første gang, hjemme hos foreldrene hans. Vi var invitert på middag, og var ganske mange med søsken med familie, tanter,onkler osv.

Jeg merket fort at en svoger av kjæresten min var ganske nedlatende mot alle, og spesielt mot samboeren sin. Ingen reagerte eller sa noe på dette, jeg spurte kjæresten min om han alltid var sånn, og det var han visst. På spm om hvorfor ingen sa noe,fikk jeg beskjed om og ikke bry meg, noe som satte meg litt ut.

Under middagen kom denne svogeren med en særdeles ufin og sårende kommentar til samboeren sin, jeg så hun ble såret, men alle andre lo. Jeg sprakk, sa hva jeg  mente om oppførselen hans, alle ble stille før kjæresten min kjeftet meg opp. Har aldri sett han sånn før, men jeg hadde fått nok, sa at dette her gidder jeg ikke, en hel familie setter ikke dette forferdelige mennesket på plass, så reiste jeg meg opp og gikk. Kjæresten kom ikke etter, så jeg tok bilen og dro hjem. 

Jeg har ikke hørt fra han siden, og jeg tenker vel egentlig at forholdet er over. Stor fare for at mennene i den familien behandler kvinner ille.

Hva tenker dere om situasjonen ?

Anonymkode: 2fc46...540

Tenker du er tøff og flink som sa i fra på det måten 💪 du har det bedre uten han og iallefall bedre en familien hans. Syns synd på hun som er samboer med den personen. 

Anonymkode: 3b196...1d1

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Skrevet

Jeg kommer fra en familie der vi har mye humor, galgenhumor, svart humor og det kan virke som vi alle er ute etter å "ta" hverandre. Det vitses og slenges kommentarer om vekt, kropp, sykdom, barndomstraumer, depresjoner etc. 

Min samboer kommer ikke fra en slik familie, og det blir litt kræsh noen ganger. Jeg kan "lire av meg" noe upassende i hans families selskap, og han kan synes at vi er slemme mot hverandre i min familie. 

Jeg må innrømme at jeg føler meg mer avslappa, tilpass og akseptert i min familie, til tross for ethvert feiltrinn, nederlag eller andre lyter blir objekt for fleiping oss imellom. I hans familie er det så stivt og formelt, vennlig, men ikke noe rom for å være litt utenfor normen. Men, vi har nå lært hverandres familier å kjenne, og jeg han vet at vi ikke mener noe vondt med det, og jeg vet at ikke alle er som oss. 

Men, mobbing av en person som ikke er med på notene foregår ikke. 

Så det kan hende det du opplevde var dårlig oppførsel, eller det kan hende du ikke forsto den sosiale omgangsformen innad i familien. 

Anonymkode: 768f5...7ba

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Majer skrev (10 minutter siden):

Kjæresten til ts burde jo sagt noe for lenge siden og håper virkelig at han har prøvd tidligere. Jeg hadde ikke godtatt at noen av søsknene mine ble behandlet sånn.. 

Syns det er så dårlig å se at ler av noe sånt. De kunne iallefall sluttet med å le av det. 

Anonymkode: 3b196...1d1

• Liker 9
Skrevet
Majer skrev (22 minutter siden):

Wtf!?

Anonymkode: 37011...41d

• Liker 31
  • Nyttig 8
Skrevet

Familiedynamikk kan være vanskelig å forstå fra utsiden. Er du helt sikker på at du, i en forsamling av fremmede mennesker, var den som best leste situasjonen og andres følelser, og ikke minst valgte den riktige måten å reagere på? I min familie kan vi ha en intern tone som kan høres mindre bra ut for uinnvidde (og som inngiftede partnere har trengt litt tilvenningdtid på), men som det for oss er åpenbart bare er humor. Å skjelle ut andre og lage en scene er derimot helt uhørt, det er ikke sånn vi håndterer uenighet, og en ny partner som presenterte seg på den måten ville hatt et dårlig utgangspunkt.

• Liker 11
  • Nyttig 10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...