AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #1 Skrevet 1. februar 2024 Hei! Føler meg litt lei meg at hun ikke anser meg som en av sine nærmeste venninner da hun inviterte bare familien på begge sider og sine 2 andre bestevenninner og paret deres med babyene deres på dåpen Så vil si meg og hennes 1-2 andre «venninner» ikke ble invitert heller. Hadde det bare vert snakk om familie i dåpen hadde jeg ikke tatt det personlig? Men når hennes andre 2 bestevenninner er invitert og hun spør meg om å bake kake? Da har jeg ikke så lyst å bake for henne.. bryr meg ikke om de skulle være faddere er ei. Blir jo litt sånt «Hei! Du er ikke invitert i dåpen dessverre men kan du likevel bake en kake?» Nå kan det være at jeg kanskje overdriver og kanskje ikke var nok plass? Men likevel litt sårt Ikke noe svar/spørsmål om å betale eller noe sånt om hun tenkte at jeg skal bake gratis til helle. Anonymkode: 08996...8ca 1 6
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #2 Skrevet 1. februar 2024 De skal væe fadder? Det er litt annerledes enn å ha venner i dåpen syns jeg, du er furt - skjerp deg! Anonymkode: 0b9cc...1a5 19 1 8
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #3 Skrevet 1. februar 2024 Jeg hadde bakt og gitt det som gave. Dere er en gjeng på 5-6 venninner og hun har invitert to? Det hadde jeg ikke brydd meg noe om og tenkt det var pga plass osv. Noe helt annet hadde det vært om hun hadde invitert alle venninnene og utelatt kun deg. Anonymkode: 5d3b3...07d 9 1
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 Populært innlegg #4 Skrevet 1. februar 2024 Helt vanlig å kun invitere familie og faddere. Men litt spesielt å be deg bake kake når du ikke er invitert. Anonymkode: 598b0...508 47 6
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #5 Skrevet 1. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): De skal væe fadder? Det er litt annerledes enn å ha venner i dåpen syns jeg, du er furt - skjerp deg! Anonymkode: 0b9cc...1a5 Jeg sa jeg vet ikke om de skal være fadder engang. skjerpe meg for hva? Fordi jeg ikke vil sponse for andres valg? Anonymkode: 08996...8ca 10
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #6 Skrevet 1. februar 2024 Jeg synes det er stygt gjort å be deg bake til et arrangement du ikke er invitert til. Føles som utnyttelse av deg. Jeg ville sagt «nei takk» til både jobb og utgifter, men vet andre ville gjort det med glede. Ligger det annen forskjellsbehandling bak fra tidligere? Ellers har jeg forståelse for at det ikke er mulig å invitere alle venninner. Alle kan ikke være faddere. Anonymkode: 94890...696 30 2
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #7 Skrevet 1. februar 2024 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg sa jeg vet ikke om de skal være fadder engang. skjerpe meg for hva? Fordi jeg ikke vil sponse for andres valg? Anonymkode: 08996...8ca Ved å være snurten og kjip skremmer du vekk venner.. Anonymkode: bd94e...5c1 4
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #8 Skrevet 1. februar 2024 Jeg tenker at det er helt innafor å si nei til å bake en kake til en barnedåp man ikke er invitert til. Sånn helt uavhengig av om andre venner er invitert eller ikke. Det er helt greit å spørre, men det er også innafor å si nei. Anonymkode: accff...23d 12 5
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #9 Skrevet 1. februar 2024 Hadde nok følt meg utelatt og ville ikke vært på tilbudsiden med å bake noe. Er du den eneste som er utelatt av veninne gjengen? Anonymkode: 5d065...a9c 3
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #10 Skrevet 1. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg sa jeg vet ikke om de skal være fadder engang. skjerpe meg for hva? Fordi jeg ikke vil sponse for andres valg? Anonymkode: 08996...8ca Fordi man gjør sånt for venner! I hvert fall gode venner. Anonymkode: 5d3b3...07d 8 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #11 Skrevet 1. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hadde nok følt meg utelatt og ville ikke vært på tilbudsiden med å bake noe. Er du den eneste som er utelatt av veninne gjengen? Anonymkode: 5d065...a9c Hva med å lese HI en gang til? Anonymkode: 5d3b3...07d 3
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #12 Skrevet 1. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg synes det er stygt gjort å be deg bake til et arrangement du ikke er invitert til. Føles som utnyttelse av deg. Jeg ville sagt «nei takk» til både jobb og utgifter, men vet andre ville gjort det med glede. Ligger det annen forskjellsbehandling bak fra tidligere? Ellers har jeg forståelse for at det ikke er mulig å invitere alle venninner. Alle kan ikke være faddere. Anonymkode: 94890...696 Da jeg hadde dåp for mitt barn inviterte jeg mine 3 nærmeste venninner som hun var en del av, men hun kom ikke fordi hun var syk som er forståelig men hadde aldri bedt folk om å bake til meg da jeg fikser slikt selv. Jeg er heller ikke interessert i å ta utgifter og sponse for andre når jeg ikke engang er invitert. Andre gjør sikkert det med glede men ja Anonymkode: 08996...8ca 6 2
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #13 Skrevet 1. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fordi man gjør sånt for venner! I hvert fall gode venner. Anonymkode: 5d3b3...07d Og gode venner utelater ikke de andre for og bare invitere 2 og spør til og med uinvitert om å bake gratis🤷♀️ noe er om man selv tilbyr seg Anonymkode: 08996...8ca 10 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #14 Skrevet 1. februar 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): De skal væe fadder? Det er litt annerledes enn å ha venner i dåpen syns jeg, du er furt - skjerp deg! Anonymkode: 0b9cc...1a5 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ved å være snurten og kjip skremmer du vekk venner.. Anonymkode: bd94e...5c1 Kutt ut a! Så klart hun har «rett på» å være litt lei seg! Anonymkode: 67ea8...dc5 12 1 6
Boetica Skrevet 1. februar 2024 #15 Skrevet 1. februar 2024 Jeg hadde bakt kake. En knusktørr en 5 1 3
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #16 Skrevet 1. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Fordi man gjør sånt for venner! I hvert fall gode venner. Anonymkode: 5d3b3...07d Gode venner inviterer også til dåp. Anonymkode: 67ea8...dc5 7 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #17 Skrevet 1. februar 2024 Synes det var dårlig å spørre om baking når du ikke er invitert. Iallefall kunne hun tilbudt seg å betale for ingrediensene. Anonymkode: 63ee4...8d0 8 1 3
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #18 Skrevet 1. februar 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg sa jeg vet ikke om de skal være fadder engang. skjerpe meg for hva? Fordi jeg ikke vil sponse for andres valg? Anonymkode: 08996...8ca skjerpe deg fordi du lar dine følelser (skuffelse) styre om du er en god venn eller ikke.. Du fruter - det er ikke greit. Jeg ville svart med å spørre hvilken kake hun trenger og ikke gjort noe stort nummer utav det, Anonymkode: 0b9cc...1a5 3
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #19 Skrevet 1. februar 2024 Du må føle på hva som er riktig for deg. Jeg hadde bakt en kake Anonymkode: 9e722...df5 6
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #20 Skrevet 1. februar 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hei! Føler meg litt lei meg at hun ikke anser meg som en av sine nærmeste venninner da hun inviterte bare familien på begge sider og sine 2 andre bestevenninner og paret deres med babyene deres på dåpen Så vil si meg og hennes 1-2 andre «venninner» ikke ble invitert heller. Hadde det bare vert snakk om familie i dåpen hadde jeg ikke tatt det personlig? Men når hennes andre 2 bestevenninner er invitert og hun spør meg om å bake kake? Da har jeg ikke så lyst å bake for henne.. bryr meg ikke om de skulle være faddere er ei. Blir jo litt sånt «Hei! Du er ikke invitert i dåpen dessverre men kan du likevel bake en kake?» Nå kan det være at jeg kanskje overdriver og kanskje ikke var nok plass? Men likevel litt sårt Ikke noe svar/spørsmål om å betale eller noe sånt om hun tenkte at jeg skal bake gratis til helle. Anonymkode: 08996...8ca Er det første barnet? Kan det være at de inviterer noen hver gang? feks de blir invitert nå, så blir du og den andre invitert ved neste barn? Anonymkode: 0fb58...8fc 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå