AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #1 Skrevet 1. februar 2024 I høst matchet jeg med en fyr, vi hadde kjempe kjemi og jeg trodde vi var på vei til å bli seriøse. Vi møttes via tinder så det ble naturlig på et punkt om å snakke om «eksklusivitet» og vi slettet begge tinder ol. Trodde alt var bra, helt til han en helg før jul var hos meg, Og plutselig ble han helt rar. Sa han var blitt dårlig og måtte hjem. Siden fikk jeg ikke tak i han og han blokkerte/fjernet meg på alle so-me. Var en rimelig shitty jul, skjønte ingen ting. Og trodde han var en stødig type og at vi hadde noe fint på gang. Fikk både kjærlighetssorg og synes det var vanskelig å håndtere alt rundt gohstingen. Det var kanskje det vondeste, at han bare kuttet meg ut uten en eneste forklaring. Møtte han tilfeldigvis på byen i helgen og med litt alkohol innabords tok jeg motet til meg og konfronterte han. Han beskyldet meg da for å sjekke opp andre på nett mens vi holdt på og det begrunnet han med at han hadde sett en sjekke app på telefonen min. Han hadde ikke snoket men sett det når jeg holdt på med telefonen. Jeg skjønte ikke hva han snakket om, jeg hadde slettet både tinder og happen når vi begynte å bli seriøse, og det visste han. Har heller ikke vært klar til å laste de ned igjen, så ga han telefonen min og sa han kunne sjekke selv. Da viste han meg appen han hadde klikket på, MATCHi. Altså, det er den app jeg bruker for å booke paddel timer og har ingen ting med sjekking å gjøre. Begynte bare å le også gikk jeg derfra. Tror han følte seg ganske dum, har forsøkt å kontakte meg flere ganger i ettertid. Føler meg så usikker nå, vi hadde det jo så fint sammen. Men jeg mener at når du kan kutte ut noen så rått og brutalt, uten å sjekke en gang så sier det noe om deg som person også. Har jo drømt om å høre fra han helt siden det skjedde, men å er jeg usikker. Burde jeg gi han en ny sjanse? Anonymkode: bc9a2...a3e 20
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #2 Skrevet 1. februar 2024 Det kommer vel kanskje an på om han faktisk har lært noe av dette og er villig til å endre seg på den måten at han snakker om ting som gjør han usikker, isteden for å snoke og ghoste. Og om du gidder å gi det en sjanse eller om du er ferdig. Anonymkode: a2f1b...b38 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #3 Skrevet 1. februar 2024 Tja... det KAN tolkes positivt at han ble såret av at han opplevde (feilaktig) at du hadde datingapp når dere var eksklusive. Måten han håndterte det på er noe som ville gjort meg skeptisk. Hva med å treffe ham, få snakket ut om hvordan du (og han) har hatt det. Og hvis dere skal prøve igjen ville jeg vært krystallklar på at unnvikende, butthurt drittungeoppførsel er uaktuelt. Han må kommunisere med deg. "Øøøøh, hva er den appen der? Er det en datingapp???" med lett anklagende tone er mer hensiktsmessig enn at han bare ANTAR hva det er (han kunne jo faktisk googlet dette...) og så ghoster deg. Hva slags ptoblemløsning er det liksom? Anonymkode: c6bd5...652 17
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #4 Skrevet 1. februar 2024 Ville gitt han en ny sjanse, men prøvd å holde litt igjen på følelsene mine og sett over tid hvordan det hadde utviklet seg med han. Vanskelig å trygge usikre menn. Anonymkode: efe86...0df 6 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #5 Skrevet 1. februar 2024 Du vet nå at han utfordringer med tillit og kommunikasjon. Selv om han ble usikker når han så appen, så er det ganske usunn reaksjonsmønster både å dra en ekstrem konklusjon, ikke kommunisere usikkerheten med deg, samt å ignorere deg som følge av konklusjonen han dro. Du kan med rimelighet anta at det er slik han løser konflikter og utfordringer. Om du tar opp tråden, vil du antagelig alltid ha usikkerheten for at dette kan og vil skje igjen. Anonymkode: 20f48...be4 19 16
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #6 Skrevet 1. februar 2024 Du trenger ikke en mann uten ryggrad ( feig) ,som i tillegg drar egne og feilaktige konklusjoner uten å snakke med deg engang. Og særlig ikke dersom dere har vært intime. Ikke bare har han issues, men spørsmålet om hvor mye han likte deg / respekterer deg kommer i tillegg. Det normale ville vært og tatt en samtale - ikke ghoste. Han ødela dette . Ikke du. Tror du nå er spart for mye fremover. Og egentlig bra det viste seg såpass tidlig,selv om det ikke føles slik for deg nå . Sett utenfra ,så er han intet tap. Anonymkode: 900ab...d54 13 6
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #7 Skrevet 1. februar 2024 Det er veldig rart at han ikke klarer å kommunisere med deg og konfronterer deg med det han så. Han virker usikker og sjalu, og klarer heller ikke kommunisere. Det er et veldig dårlig utgangspunkt for et forhold. Han overreagerer. Den eneste måten jeg kan se det litt fra hans side er hvis jeg hadde hatt flere episoder som tydet på at du var en player, feks sier at du besøker familien men det viser seg at du var på byen med veninner, at du sitter og tekster med noen i skjul, osv og så til slutt har en dating-app aktiv som dere ikke har snakket om da dere avtalte å slette appene... Ja, da kan begeret ha rent over. Jeg tror jeg allikevel hadde konfrontert deg med det. Anonymkode: 8dde1...87d 2
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #8 Skrevet 1. februar 2024 Nå vet du hvordan han reagerer i slike situasjoner og hvor lett det var for han å bare ghoste deg uten å snakke sammen. Nei, en sånn fyr er ikke noe vits å gi en ny sjanse. Han må nok utvikle seg noe mer før han er klar for et forhold. Anonymkode: e8245...9b6 8
lillevill Skrevet 1. februar 2024 #9 Skrevet 1. februar 2024 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): I høst matchet jeg med en fyr, vi hadde kjempe kjemi og jeg trodde vi var på vei til å bli seriøse. Vi møttes via tinder så det ble naturlig på et punkt om å snakke om «eksklusivitet» og vi slettet begge tinder ol. Trodde alt var bra, helt til han en helg før jul var hos meg, Og plutselig ble han helt rar. Sa han var blitt dårlig og måtte hjem. Siden fikk jeg ikke tak i han og han blokkerte/fjernet meg på alle so-me. Var en rimelig shitty jul, skjønte ingen ting. Og trodde han var en stødig type og at vi hadde noe fint på gang. Fikk både kjærlighetssorg og synes det var vanskelig å håndtere alt rundt gohstingen. Det var kanskje det vondeste, at han bare kuttet meg ut uten en eneste forklaring. Møtte han tilfeldigvis på byen i helgen og med litt alkohol innabords tok jeg motet til meg og konfronterte han. Han beskyldet meg da for å sjekke opp andre på nett mens vi holdt på og det begrunnet han med at han hadde sett en sjekke app på telefonen min. Han hadde ikke snoket men sett det når jeg holdt på med telefonen. Jeg skjønte ikke hva han snakket om, jeg hadde slettet både tinder og happen når vi begynte å bli seriøse, og det visste han. Har heller ikke vært klar til å laste de ned igjen, så ga han telefonen min og sa han kunne sjekke selv. Da viste han meg appen han hadde klikket på, MATCHi. Altså, det er den app jeg bruker for å booke paddel timer og har ingen ting med sjekking å gjøre. Begynte bare å le også gikk jeg derfra. Tror han følte seg ganske dum, har forsøkt å kontakte meg flere ganger i ettertid. Føler meg så usikker nå, vi hadde det jo så fint sammen. Men jeg mener at når du kan kutte ut noen så rått og brutalt, uten å sjekke en gang så sier det noe om deg som person også. Har jo drømt om å høre fra han helt siden det skjedde, men å er jeg usikker. Burde jeg gi han en ny sjanse? Anonymkode: bc9a2...a3e Jeg synes måten han forholdte seg til "konflikten" var skikkelig umodent. Han oppdaget en app som "kanskje" var en sjekke app og ble så fornærmet at han ghostet deg, uten en tanke om at han kanskje tar feil, og uten en tanke om hvordan det faktisk påvirker deg, emosjonelt. At det faktisk ødelagte julen din, hadde han ikke et eneste fnugg forståelse for. Jeg tenker at dette er en narsissist. Helt seriøst. Dette er en person, som bryr seg så lite om andre mennesker og så mye om seg selv, at de oppfører seg slik. De ødelegger spesielt jul,bursdager, ferier osv. Alt for at du skal få det jævelig, fordi de føler at det er i deres rett. Lover deg at om du lar han fortsette sånn, så er det ikke første gangen han prøver å ødelegge for deg i en viktig tid. 3 6
Lestisen Skrevet 1. februar 2024 #10 Skrevet 1. februar 2024 Høres ut som om han har en del å gå på når det kommer til kommunikasjon.. 6 1
anon01 Skrevet 1. februar 2024 #11 Skrevet 1. februar 2024 Jeg hadde ikke gitt han en ny sjanse med det første. Det vil si, la det gå år. Så han får vokst, og fått litt mer erfaring på kommunikasjon. For det er ikke greit å ghoste, det gjelder både kvinner og menn og alt imellom. Det er ikke greit å bare kutte kontakten så rått og brutalt, og ikke gi en eneste beskjed eller forklaring på hvorfor. For tenk så enkelt han kunne vært "sårbar" og fortalt sin usikkerhet om at du er eksklusiv til han, siden han fant den appen... Også kunne du bare vist han appen selv, også hadde det vært ute av verden på tja... 3 minutter? Jeg synes måten han gjorde det på, ikke er greit. Og det må kommuniseres. Om du ønsker å ha kontakt med han igjen, så håper jeg at du er rimelig tydelig på kommunikasjonen du forventer av han som ett voksent menneske. 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #12 Skrevet 1. februar 2024 Ville ikke vurdert et sekund en gang om å gi en sånn type en ny mulighet. Nå har han vist deg hvor bedritent han oppfører seg og behandler andre. Han spurte ikke hva appen var da han så det, bare antok at du holdt på med flere. Så da ghostet triste Theodor deg og lot deg sitte igjen med kjærlighetssorg. Anonymkode: 7be0f...e74 7
Gjest takinova Skrevet 1. februar 2024 #13 Skrevet 1. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Burde jeg gi han en ny sjanse? Anonymkode: bc9a2...a3e Nei, han er du ferdig med. Et sånt persilleblad vil du ikke ha i livet ditt. "Jeg lo rått og gikk derifra". Nydelig slutt.
PurpleTuliip Skrevet 1. februar 2024 #14 Skrevet 1. februar 2024 Hadde aldri i livet fått en ny sjangs hos meg. Når han så raskt konkluderer med noe sånt og går så drastisk til verks uten å be om fakta men bare anta så blir det ekstremt u-attraktivt og på kanten til latterlig. Ganske ubrukelig at en voksen mann tyr til ghosting av en etablert relasjon istedenfor å være voksen og ta en samtale rundt det. 4 2
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #15 Skrevet 1. februar 2024 lillevill skrev (1 time siden): Jeg synes måten han forholdte seg til "konflikten" var skikkelig umodent. Han oppdaget en app som "kanskje" var en sjekke app og ble så fornærmet at han ghostet deg, uten en tanke om at han kanskje tar feil, og uten en tanke om hvordan det faktisk påvirker deg, emosjonelt. At det faktisk ødelagte julen din, hadde han ikke et eneste fnugg forståelse for. Jeg tenker at dette er en narsissist. Helt seriøst. Dette er en person, som bryr seg så lite om andre mennesker og så mye om seg selv, at de oppfører seg slik. De ødelegger spesielt jul,bursdager, ferier osv. Alt for at du skal få det jævelig, fordi de føler at det er i deres rett. Lover deg at om du lar han fortsette sånn, så er det ikke første gangen han prøver å ødelegge for deg i en viktig tid. Jøsses, skal ikke mye til før diagnosene trekkes frem ser jeg. Anonymkode: 8280e...f91 4
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #16 Skrevet 1. februar 2024 PurpleTuliip skrev (4 minutter siden): Hadde aldri i livet fått en ny sjangs hos meg. Når han så raskt konkluderer med noe sånt og går så drastisk til verks uten å be om fakta men bare anta så blir det ekstremt u-attraktivt og på kanten til latterlig. Ganske ubrukelig at en voksen mann tyr til ghosting av en etablert relasjon istedenfor å være voksen og ta en samtale rundt det. Han er sikkert blitt utsatt for utroskap og gashlightet før og orket ikke det igjen. Fører sjelden noen godt med seg å konfrontere utro mennesker. De bare juger og flytter skyld. Jeg hadde gjort det samme som han. Be om en forklaring = Bli manipulert. Det klokeste er å fjerne seg fra den utro og kutte bånd. Når det det viser seg å være feil så skjønner jeg godt han føler seg dum. men han ville først og fremst beskytte seg selv. Og det er mange shitty utro damer der ut og er man brent er veggen høye. Anonymkode: 7355b...f71 1 2
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #17 Skrevet 1. februar 2024 Han kommer jo ikke til å slutte å være en konfliktsky dramaqueen over natta, så kommer jo an på om du kan leve med det eller ikke. Anonymkode: 5a426...f06 5
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #18 Skrevet 1. februar 2024 Synes ikke han fortjener en ny sjanse når han var så feig at han valgte å ghoste i stedet for å ta det opp med deg. Anonymkode: 3bdaf...98a 4
lillevill Skrevet 1. februar 2024 #19 Skrevet 1. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jøsses, skal ikke mye til før diagnosene trekkes frem ser jeg. Anonymkode: 8280e...f91 Men casen til TS er jo klassisk da. 🤪
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #20 Skrevet 1. februar 2024 Ouff..passivt aggressive menn er verste sort. Anonymkode: 7129a...4a7 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå