AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #1 Skrevet 1. februar 2024 Jeg har vært FWB/datet en fyr i ett år. Han stiller opp, er lojal, snill og veldig handy. Han drikker sjeldent alkohol og har aldri røyka. Han legger seg ca. kl. 22.30 i helgene. Han har aldri vært på byen over midnatt så lenge jeg har kjent han. Sexen er amazing!!! Men han er også utrolig kjedelig til tider og liker best å være hjemme for å fikse på huset eller bilen. Han blir stresset av å være spontan eller bli presentert for nye ting han ikke er vant med. Han er fra bygda og trives med å bo der. Jeg er jo hans rake motsetning, som elsker å være impulsiv, fryktløs, finne på eventyr og å reise. Jeg har barn fra tidligere, men jeg og barnet mitt reiser til et nytt land hvert år selv om det blir mindre reiser enn da jeg var singel og student. Nå er jeg 34 år. Jeg drømmer om familie, hus, flere barn, men ikke et typisk A4 liv. Jeg drømmer fortsatt om å oppleve verden, se nye kulturer, lære nye språk og å få nye impulser. Jeg har alltid vært sulten etter noe mer. Skal jeg ta til takke med denne mannen som ønsker et forhold med meg, eller skal jeg gå videre i håp om å finne den rette? Hva om jeg ikke finner han? Hva om det ikke finnes en perfekt match til meg? Jeg ønsker ikke flere barn etter 40 år, så jeg har 5 år på meg på å få barn til. Anonymkode: 59790...3b7
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #2 Skrevet 1. februar 2024 Elsker du han? Anonymkode: 48182...7c1 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #3 Skrevet 1. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Skal jeg ta til takke med denne mannen som ønsker et forhold med meg Dette var da en veldig nedverdigende måte å snakke om en mann med så flotte kvaliteter som du beskriver! Hvis det er holdningen din til han, synes jeg du for hans del skal avslutte forholdet. Tenk så forferdelig å oppleve seg selv som valg som "nest best", eller kanskje enda mindre, når han helt tydelig er en mann mange kvinner ville vært svært glad for å dele hverdagen med. Det er du som må velge - enten å være en singel en stund til og farte avgårde på din impulsive og fryktløse måte, eller å godta et mer stabilt liv, og se og være glad for alt det positive i det. Det er tross alt mest hverdagens i livet. Om det er kjempeviktig for deg å reise til nye steder hele tiden, så kanskje dere kan finne et kompromiss? Anonymkode: 8cb70...67d 10
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #4 Skrevet 1. februar 2024 Men kjære deg, tenk om du var den en mann bare «tok til takke med»? Sånn grei nok, liksom? Hva tror du skjer i et slikt forhold? La mannen gå slik at han kan finne seg noen bedre. Anonymkode: c482c...77c 7 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #5 Skrevet 1. februar 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jeg har vært FWB/datet en fyr i ett år. Han stiller opp, er lojal, snill og veldig handy. Han drikker sjeldent alkohol og har aldri røyka. Han legger seg ca. kl. 22.30 i helgene. Han har aldri vært på byen over midnatt så lenge jeg har kjent han. Sexen er amazing!!! Men han er også utrolig kjedelig til tider og liker best å være hjemme for å fikse på huset eller bilen. Han blir stresset av å være spontan eller bli presentert for nye ting han ikke er vant med. Han er fra bygda og trives med å bo der. Jeg er jo hans rake motsetning, som elsker å være impulsiv, fryktløs, finne på eventyr og å reise. Jeg har barn fra tidligere, men jeg og barnet mitt reiser til et nytt land hvert år selv om det blir mindre reiser enn da jeg var singel og student. Nå er jeg 34 år. Jeg drømmer om familie, hus, flere barn, men ikke et typisk A4 liv. Jeg drømmer fortsatt om å oppleve verden, se nye kulturer, lære nye språk og å få nye impulser. Jeg har alltid vært sulten etter noe mer. Skal jeg ta til takke med denne mannen som ønsker et forhold med meg, eller skal jeg gå videre i håp om å finne den rette? Hva om jeg ikke finner han? Hva om det ikke finnes en perfekt match til meg? Jeg ønsker ikke flere barn etter 40 år, så jeg har 5 år på meg på å få barn til. Anonymkode: 59790...3b7 Du kan jo ikke leve slik med barn! Nå må du bli voksen. Barn har godt av faste rammer og rutiner i trygge omgivelser. Det livet du liker passer folk uten barn. Anonymkode: 73b7e...d0b 1 7
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #6 Skrevet 1. februar 2024 Jeg synes synd på mannen her.. Hvis hans eneste verdi hos deg er «praktisk på noen måter» burde du la han gå og finne muligheten til å finne en dame som faktisk liker han for den han er.. Synes det er trist med hvordan så mange bruker andre mennesker bare for det de kan gi dem/ ikke gi dem. Hvor ble det av ideen om å være glad i hverandre og å finne ut hvordan man sammen kan bygge et liv begge vil trives med? Anonymkode: 66d72...970 2 2
imagineme Skrevet 1. februar 2024 #7 Skrevet 1. februar 2024 Kjenner jeg ble litt oppgitt når jeg leste "skal jeg ta til takke med.." Her sier du jo egentlig at du ikke er fornøyd i forholdet og bør bryte ut før han blir enda mer følelsesmessig involvert med deg. Han innehar jo alle de kvalitetene som de aller fleste damer (ihvertfall på KG) setter pris på, men det er tydeligvis ikke bra nok for deg. Forklar han at han ikke er spennende og spontan nok for deg og så lar du noen andre damer som søker det trygge og stabile få lov til å elske han for den han er. 1 2
Sunshade83 Skrevet 1. februar 2024 #8 Skrevet 1. februar 2024 Hva med å snakke med han om det? Si at han er en herlig fyr som du absolutt kan se for deg et forhold med, men at du har et behov for reise/spenning og om det er noe som han ville være villig til å bli med på. Om du trives med han på alle andre måter en at han er en traust fyr som liker seg best hjemme så er det bare å åpne munnen og snakke med han om dette. Viktigste oppi dette er jo at du faktisk liker han og han liker deg. Det er ikke alltid det vil være fyr, flamme og spenning, men at det er et veletablert forhold med litt mindre spenning. 2 1
Irak Skrevet 1. februar 2024 #9 Skrevet 1. februar 2024 Høres ut som dere ikke passer sammen utifra det du beskriver.... Kan hende det er en dame der ute som matcher han bedre mon tro..... Ei dame som faktisk setter pris på slike kvaliteter. 4
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #10 Skrevet 1. februar 2024 Høres ikke ut som din drømmemann. Du liker jo ikke han for den han er, så finn deg heller en du passer sammen med. Det som plager deg med han i dag blir ikke bedre med årene og han fortjener en som elsker han for akkurat den han er! Anonymkode: d5ff6...b2d 2
Bombasi Skrevet 1. februar 2024 #11 Skrevet 1. februar 2024 Dere er en veldig dårlig match, så dette bør du ikke "ta til takke med" (grøss). 4
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #12 Skrevet 1. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du kan jo ikke leve slik med barn! Nå må du bli voksen. Barn har godt av faste rammer og rutiner i trygge omgivelser. Det livet du liker passer folk uten barn. Anonymkode: 73b7e...d0b Dette. Høres ikke ut som du er klar for barn. (Og hvem søren gidder og sette barn til verden nå?) Anonymkode: 8a259...3a1 3
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #13 Skrevet 1. februar 2024 Som 34 åring har du ikke råd til å vente på den rette. Gå for han sier jeg bare, ikke sikkert han blir værende til du blir 40 uansett Anonymkode: c7ac3...3d7 2
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #14 Skrevet 1. februar 2024 2 hours ago, AnonymBruker said: Elsker du han? Anonymkode: 48182...7c1 Hva vil det si å elske? Jeg bruker kun de ordene til barnet mitt. TS Anonymkode: 59790...3b7
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #15 Skrevet 1. februar 2024 2 hours ago, AnonymBruker said: Dette var da en veldig nedverdigende måte å snakke om en mann med så flotte kvaliteter som du beskriver! Hvis det er holdningen din til han, synes jeg du for hans del skal avslutte forholdet. Tenk så forferdelig å oppleve seg selv som valg som "nest best", eller kanskje enda mindre, når han helt tydelig er en mann mange kvinner ville vært svært glad for å dele hverdagen med. Det er du som må velge - enten å være en singel en stund til og farte avgårde på din impulsive og fryktløse måte, eller å godta et mer stabilt liv, og se og være glad for alt det positive i det. Det er tross alt mest hverdagens i livet. Om det er kjempeviktig for deg å reise til nye steder hele tiden, så kanskje dere kan finne et kompromiss? Anonymkode: 8cb70...67d Hvilket kompromiss skulle det ha vært? Han har sagt han ikke liker å reise. Han hadde ikke fornyet passet sitt på 10 år før jeg kom inn i bildet. TS Anonymkode: 59790...3b7
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #16 Skrevet 1. februar 2024 2 hours ago, AnonymBruker said: Men kjære deg, tenk om du var den en mann bare «tok til takke med»? Sånn grei nok, liksom? Hva tror du skjer i et slikt forhold? La mannen gå slik at han kan finne seg noen bedre. Anonymkode: c482c...77c Jeg har sagt at han kanskje bør se seg etter en annen dame enn meg, men han er fast på bestemt på at vi passer sammen og at han trives med meg. Jeg har bevisst ikke valgt å gå inn i seriøst forhold med han, men jeg har heller ikke hatt sex med andre eller hatt lyst til det. TS Anonymkode: 59790...3b7
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #17 Skrevet 1. februar 2024 2 hours ago, AnonymBruker said: Du kan jo ikke leve slik med barn! Nå må du bli voksen. Barn har godt av faste rammer og rutiner i trygge omgivelser. Det livet du liker passer folk uten barn. Anonymkode: 73b7e...d0b Barnet har faste rammer og rutiner i trygge omgivelser. Hørt om ferie? Barnet har krav på 5 uker ferie per år. Mange som reiser mer enn oss/meg. Men jeg skulle gjerne reist mer enn en-to uker i utlandet per år. TS Anonymkode: 59790...3b7 2
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #18 Skrevet 1. februar 2024 Tenk om den første ER den rette... Anonymkode: b4fec...9ee
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #19 Skrevet 1. februar 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Høres ikke ut som din drømmemann. Du liker jo ikke han for den han er, så finn deg heller en du passer sammen med. Det som plager deg med han i dag blir ikke bedre med årene og han fortjener en som elsker han for akkurat den han er! Anonymkode: d5ff6...b2d Jeg liker mange ting med han. Vi har mange like verdier, men samtidig har vi ulik personlighet. Det er ingen som er perfekte. Men finnes drømmemannen? Hva om han aldri dukker opp? Hvordan finne han? Tiden tikker og går... TS Anonymkode: 59790...3b7
imagineme Skrevet 1. februar 2024 #20 Skrevet 1. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men finnes drømmemannen? Hva om han aldri dukker opp? Hvordan finne han? Tiden tikker og går... TS Anonymkode: 59790...3b7 Om du konstant skal gå og lete etter noen som er "bedre" så vil du trolig ende opp som evig singel, for du vil alltids finne enkelte kvaliteter som er bedre/annerledes/mer tiltalende hos noen enn den du er sammen med. 2 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå