AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #1 Skrevet 1. februar 2024 Er det enkelt å få jobb eller må man ha master? Tenker data eller maskiningeniør. Anonymkode: 6b0ee...a56
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #2 Skrevet 1. februar 2024 Kommer an på hvor du bor. Maskiningeniører er veldig attraktive her på Sunnmøre i hvert fall, men har inntrykk av at dataingeniør ikke er like svært. Anonymkode: d64fd...d8e
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #3 Skrevet 1. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kommer an på hvor du bor. Maskiningeniører er veldig attraktive her på Sunnmøre i hvert fall, men har inntrykk av at dataingeniør ikke er like svært. Anonymkode: d64fd...d8e Ok. Maskiningeniør er kanskje mer spennende og? Mer ulike oppgaver man kan jobbe med? Anonymkode: 6b0ee...a56
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #4 Skrevet 1. februar 2024 Akkurat for øyeblikket er markedet for utviklere(typisk jobb for en dataingeniør) dårlig, men det kan jo fort ta seg opp igjen om 2-3 år når du først er ferdig utdannet - ingen vet hvordan markedet ser ut når den tid kommer. Markedet for dataingeniører var helt latterlig godt i årene 2010-2022, hvor man typisk fikk jobb før man var ferdig med bachelor. Nå er det betydelig tyngre, og man må gjerne ha master/flytte på seg, eller ha knallgode karakterer for å få jobb. Markedet er fortsatt godt for de med relevant arbeidserfaring da. Men igjen, markedet kan fort ta seg opp igjen når økonomien blir bedre. Aner ikke hvordan markedet for maskiningeniører er, men vil tro det er mer stabilt enn for dataingeniøren. Dvs hverken like godt som dataingeniøren på sitt beste, men heller ikke like dårlige tider som dataingeniører har akkurat nå. Anonymkode: b5d9e...40a
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #5 Skrevet 1. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kommer an på hvor du bor. Maskiningeniører er veldig attraktive her på Sunnmøre i hvert fall, men har inntrykk av at dataingeniør ikke er like svært. Anonymkode: d64fd...d8e du uttaler deg veldig generelt og har kanskje ikke full oversikt, som dataingeniør selv bosatt på sunnmøre har vi et skrikende behov for dataingeniører med relevant kunnskap i mitt firma i allefall.. Anonymkode: 5702c...fe8
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #6 Skrevet 1. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): du uttaler deg veldig generelt og har kanskje ikke full oversikt, som dataingeniør selv bosatt på sunnmøre har vi et skrikende behov for dataingeniører med relevant kunnskap i mitt firma i allefall.. Anonymkode: 5702c...fe8 Kan jeg spørre hva en dataingeniør i ditt firma gjør? Anonymkode: 6b0ee...a56
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #7 Skrevet 1. februar 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Ok. Maskiningeniør er kanskje mer spennende og? Mer ulike oppgaver man kan jobbe med? Anonymkode: 6b0ee...a56 Aner ikke, kan bare uttale meg som maskiningeniør 😄 Men det er jo behov for maskiningeniører i de fleste industribedrifter vil jeg tro, så produktene man jobber med kan være veldig varierende. Her i området er det veldig aktuelt med verft og underleverandører til verft, fordi det finnes så utrolig mange av de, men man kan jo sikkert få jobb på meieri eller i kommunen også om man ønsker det. AnonymBruker skrev (7 minutter siden): du uttaler deg veldig generelt og har kanskje ikke full oversikt, som dataingeniør selv bosatt på sunnmøre har vi et skrikende behov for dataingeniører med relevant kunnskap i mitt firma i allefall.. Anonymkode: 5702c...fe8 Veldig generelt grunnlag, ja. Mitt inntrykk er basert på at det finnes færre bedrifter som har behov for dataingeniører enn maskiningeniører i området, men det er jo klart at det finnes det også. Og så må man jo, som noen allerede har påpekt, gjerne ha master før man har sjans. Anonymkode: d64fd...d8e
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #8 Skrevet 1. februar 2024 Hvorfor data eller maskin? Anonymkode: 952e0...612
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå