Gå til innhold

Har Montebello senteret et tilbud for oss som har mistet partner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mistet partner i kreft for en stund siden, og vaser rundt for meg selv i et slags sorgvakum som jeg ikke kan dele med noen andre, fordi de skjønner ikke hva jeg har opplevd eller hvordan jeg har det.

Har ikke funnet noen sorggrupper her jeg bor og begynte å tenke på Montebello senteret som jeg har hørt om.

Vet kreftpasienter er der, men hva med oss nærmeste etterlatte?

Hva kan de tilby oss?

Anonymkode: f59c4...18b

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Kondolerer 💐 

Montebello tilbyr ikke noe kurs for etterlatte, men Kreftforeningens lokallag rundt omkring har litt forskjellige opplegg som kan passe pårørende og etterlatte. Temakafé er vel det vanligste. 

I tillegg finnes ulike former for sorggrupper, ikke bare for etterlatte etter kreftsyke, men også for andre. 

Endret av Ullvott
  • Nyttig 2
Skrevet
Ullvott skrev (1 time siden):

Kondolerer 💐 

Montebello tilbyr ikke noe kurs for etterlatte, men Kreftforeningens lokallag rundt omkring har litt forskjellige opplegg som kan passe pårørende og etterlatte. Temakafé er vel det vanligste. 

I tillegg finnes ulike former for sorggrupper, ikke bare for etterlatte etter kreftsyke, men også for andre. 

Hvordan vet du at de ikke tilbyr kurs for etterlatte?

Jeg vet om en enkemann som var der med barna sine etter at kona gikk bort av kreft.

Ts

Skrevet
Ullvott skrev (1 time siden):

Kondolerer 💐 

https://www.nrk.no/innlandet/kreftforeningen-og-montebellosenteret-med-digitalt-kurs-for-etterlatte-av-kreft-1.16390317.

Du er feilinformert

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg vet om en enkemann som var der med barna sine etter at kona gikk bort av kreft.

Ts

Jeg vet det fordi jeg har sett på kursplanen.

https://www.montebellosenteret.no/wp-content/uploads/2023/11/03722-MBS-Kursbrosjyre-2024_WEB_v1.pdf

Det kurset du viser til er et familiekurs, og du har ikke nevnt barn i hovedinnlegget. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Takk for den noe bastante og påståelige irettesettelsen.

Det kurset du viser til er jo ikke på Montebellosenteret, som du spurte om. Joda, de holdt et sorgkurs i fjor vår, og har videreutviklet det, men det er ennå ikke ferdig. Som det står i artikkelen du lenker til:

Nå skal det fysiske kurset utvikles til et digitalt kurs. Ei kurspakke med ferdiginnspilte moduler skal ut til alle kommuner i Norge, sier Berit Jevnaker i Kreftforeningen.

Det er altså ikke et kurs man søker seg til Montebello for å ta. Nå finnes informasjon om det via Kreftforeningen: 

https://kreftforeningen.no/tilbud/sorgkurs/

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Ts

Da synes jeg du skal ta kontakt med senteret og høre! 

Anonymkode: 5064b...972

• Liker 1
Skrevet

Ts; ring dem og spør 😊 Som du ser så kan et enkelt spm på kg utløse 3.verdenskrig 🙄

Anonymkode: 46e3b...895

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ts; ring dem og spør 😊 Som du ser så kan et enkelt spm på kg utløse 3.verdenskrig 🙄

Anonymkode: 46e3b...895

Jeg synes det er litt urettferdig at du beskylder meg for å utløse en verdenskrig, altså. Så feil kan skriftlige svar fortolkes når man ikke bruker smileys. 😜

Jeg har svart på det TS spurte om, og jeg har dokumentert det godt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...