AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #1 Skrevet 1. februar 2024 Nå er det tid for pappahelg og barnet er forkjølet. Far ønsker ikke å hente barnet for han ikke ønsker å smitte søsken. Far tar aldri barnet når det er sykt. Blir barnet sykt under samvær så må jeg hente barnet hver gang. Jeg jobber turnus og har full helg med kveld/natt. Far bryr seg ikke om det. Har sagt at vi fint kan dele sykt barn dager, men han har aldri vist interesse for å ha noe syke barn. Han ønsker å gå over til 50/50, men jeg er skeptisk med tanke på hvor lite han stiller opp. Satt ned foten ovenfor far nå, noe som resulterte i en stor krangel. Har jeg rett i at far skal fortsatt ha samvær selv om barnet er sykt? I følge kontrakten vår så skal ikke samvær utføres om barnet har omgangssyke eller korona. Testet barnet og det er bare en forkjølelse med hoste og tett nese. Anonymkode: 38e0a...dfb
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #2 Skrevet 1. februar 2024 om barnet er forkjølet så kan det da fint dra til pappaen sin Anonymkode: 24c55...b5b 3
Imposta Skrevet 1. februar 2024 #3 Skrevet 1. februar 2024 Ser ikke problemet at barnet ikke kan dra til pappaen sin. Garantert blir søsken eksponert for forkjølelse fra andre barn og voksne hele tiden på denne tiden av året. Kan forstå om det er omgangssyke og mer alvorlig sykdom. Da sender jeg selv ikke barna til barnefar pga smitte. Tullete unnskyldning å være redd for å bli forkjølet... 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #4 Skrevet 1. februar 2024 Syns grunnen hans blir for teit, spesielt når du skal på jobb. Hadde det vært at barnet ikke ville være der når det er sykt syns jeg det er noe annet Anonymkode: c4bdb...8a4
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #5 Skrevet 1. februar 2024 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Har sagt at vi fint kan dele sykt barn dager, men han har aldri vist interesse for å ha noe syke barn. Han ønsker å gå over til 50/50, men jeg er skeptisk med tanke på hvor lite han stiller opp. 50/50 går jo ikke før han tar sin del av ansvaret slik det er nå. Å være forkjølet er ikke nødvendigvis det samme som å være syk. Anonymkode: 9ffae...d60 3
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #6 Skrevet 1. februar 2024 Hvorfor henter du barnet fra samvær når det er sykdom? Er hans ansvar når det er han som har samvær… slutt med det. Anonymkode: 5aa0a...980 4
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #7 Skrevet 1. februar 2024 Fikk overtalt han nå. Han utsatte samvær med de andre barna sine pga mitt syke barn. Synes han krisemaksimerer det hele. Livredd for at andre barnemora skal klikke for at hennes barn blir syke. Er bare så lei av å hele tiden måtte ta hensyn til alle andre hele tiden. Han kan fint ta seg av snørrete unger. ts Anonymkode: 38e0a...dfb 2
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #8 Skrevet 1. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor henter du barnet fra samvær når det er sykdom? Er hans ansvar når det er han som har samvær… slutt med det. Anonymkode: 5aa0a...980 Han nekter å hente på skolen. Ber skolen om å ringe meg 🤷♀️ ts Anonymkode: 38e0a...dfb
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #9 Skrevet 1. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Han nekter å hente på skolen. Ber skolen om å ringe meg 🤷♀️ ts Anonymkode: 38e0a...dfb Å da sier du neste gang « Jeg er dessverre reist bort, er pappa sin uke og hans ansvar» nekter han å hente ungen på skolen når de ringer så går det vel ikke lange tiden før de melder han til BV. Hva feiler det fyren 🙄 Anonymkode: 5aa0a...980 6
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #10 Skrevet 1. februar 2024 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Å da sier du neste gang « Jeg er dessverre reist bort, er pappa sin uke og hans ansvar» nekter han å hente ungen på skolen når de ringer så går det vel ikke lange tiden før de melder han til BV. Hva feiler det fyren 🙄 Anonymkode: 5aa0a...980 Har gjort det og. Da har det endt med at de har ringt besteforeldre og de har hentet. ts Anonymkode: 38e0a...dfb
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #11 Skrevet 1. februar 2024 Sånn er det med syke barn, det er kjipt at søsken blir smittet. Men det er en del av pakken, så den må far bare ta. Man kan ikke plukke og mikse slik. Hvorfor henter du når barnet blir sykt hos far? Anonymkode: aedbe...3c3
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #12 Skrevet 1. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har gjort det og. Da har det endt med at de har ringt besteforeldre og de har hentet. ts Anonymkode: 38e0a...dfb Gi klar beskjed, det er far og ingen andre som skal hente. Skolen kan da ikke ringe besteforeldre uten avtale. Er det hans foreldre, greit nok, men det er fortsatt ikke ditt ansvar. Anonymkode: 46004...5fd 3
Hippogriff Skrevet 1. februar 2024 #13 Skrevet 1. februar 2024 Vi har vært enige om at når barn blir syke, skal de få være i ro der de er fram til de blir friske. Men vanlig hoste og forkjølelse har vi aldri regnet som sykdom da.
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #14 Skrevet 1. februar 2024 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Sånn er det med syke barn, det er kjipt at søsken blir smittet. Men det er en del av pakken, så den må far bare ta. Man kan ikke plukke og mikse slik. Hvorfor henter du når barnet blir sykt hos far? Anonymkode: aedbe...3c3 Jeg tror jeg hadde hentet barnet mitt jeg også hvis det var sykt og sammen med en voksen som så på det som bryderi. Jeg hadde ikke stolt nok på at denne personen klarte å holde irritasjonen for seg selv. Anonymkode: 89ec6...c46 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #15 Skrevet 1. februar 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Gi klar beskjed, det er far og ingen andre som skal hente. Skolen kan da ikke ringe besteforeldre uten avtale. Er det hans foreldre, greit nok, men det er fortsatt ikke ditt ansvar. Anonymkode: 46004...5fd Jeg er helt enig i prinsippet, men det kan jo ikke bli skolens jobb å ringe frem og tilbake til mor og far til en av dem «gir opp» og kommer. Skolen kan selvfølgelig ikke ringe besteforeldrene uten at det finnes en avtale om at det er greit, men dette må foreldrene løse seg i mellom uansett. Så hvis foreldrene ikke er enige om hvordan det skal løses, så holder det ikke å instruere skolen. Barnet må hjem når barnet må hjem. Anonymkode: ca5ae...029
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #16 Skrevet 1. februar 2024 Det er du som har hovedansvaret for barnet? Da synes jeg at du skal fortsette med det! Å sette hardt mot hardt i en slik situasjon ender bare med et barn som både er sykt, og føler seg uønsket av begge sine foreldre. For barn forstår mer enn voksne tror! Jeg ville heller tatt alle dagene selv, enn å sende barnet mitt til en som så tydelig ikke ønsker å ta det ansvaret. Har han termometer, Paracet og erfaring med å vurdere almenntilstanden underveis? Anonymkode: 89e2e...db1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #17 Skrevet 1. februar 2024 Det er i hvert fall åpenbart at du må si nei til 50/50. Anonymkode: 4e004...e7d 2
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #18 Skrevet 1. februar 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Nå er det tid for pappahelg og barnet er forkjølet. Far ønsker ikke å hente barnet for han ikke ønsker å smitte søsken. Far tar aldri barnet når det er sykt. Blir barnet sykt under samvær så må jeg hente barnet hver gang. Jeg jobber turnus og har full helg med kveld/natt. Far bryr seg ikke om det. Har sagt at vi fint kan dele sykt barn dager, men han har aldri vist interesse for å ha noe syke barn. Han ønsker å gå over til 50/50, men jeg er skeptisk med tanke på hvor lite han stiller opp. Satt ned foten ovenfor far nå, noe som resulterte i en stor krangel. Har jeg rett i at far skal fortsatt ha samvær selv om barnet er sykt? I følge kontrakten vår så skal ikke samvær utføres om barnet har omgangssyke eller korona. Testet barnet og det er bare en forkjølelse med hoste og tett nese. Anonymkode: 38e0a...dfb Sykdom kansellerer ikke samvær... Har man barn - så blir de syke - så er man fremdeles forelder... Dårlig gjort av far - men dessverre veeeeeldig vanlig at det er sånn... Anonymkode: d53b9...943
Plutselig_gravid Skrevet 1. februar 2024 #19 Skrevet 1. februar 2024 Enig med han. Nå bor meg og barnefar sammen, så vi ringer barnevernsvakten og ber de hente barna hver gang de er forkjølet. Eller ikke... 1
Melus Skrevet 1. februar 2024 #20 Skrevet 1. februar 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det er i hvert fall åpenbart at du må si nei til 50/50. Anonymkode: 4e004...e7d Enig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå