AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #1 Skrevet 1. februar 2024 Tar dere mye hensyn? Som f eks bare røyker på jobb og når de er i seng/ikke hjemme eller hvordan gjør dere det? Anonymkode: 7fb52...dca
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #2 Skrevet 1. februar 2024 Tar hensyn ved å ikke røyke. Anonymkode: 8ecc1...3fd 10 4
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #3 Skrevet 1. februar 2024 Mannen min sluttet å røyke før vi begynte å prøve. Ser ikke helt hvorfor man skal holde på med noe så helseskadelig, og spesielt ikke i nærheten av barn. Anonymkode: 99ccf...9d2 3
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #4 Skrevet 1. februar 2024 Jeg sluttet å røyke. Å tro man lurer ungene ved å røyke når de har lagt seg, stille seg under kjøkkenvifta, maskere lukten eller kun røyke på jobb er nytteløst. Ungene merker selvsagt røyklukt fra klær og røykeånde. Det var vanskelig, det må jeg medgi, og det hender fortsatt jeg får lyst på røyk, selv nå mange år etter. Anonymkode: e8434...401 5
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #5 Skrevet 1. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Tar hensyn ved å ikke røyke. Anonymkode: 8ecc1...3fd AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Mannen min sluttet å røyke før vi begynte å prøve. Ser ikke helt hvorfor man skal holde på med noe så helseskadelig, og spesielt ikke i nærheten av barn. Anonymkode: 99ccf...9d2 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg sluttet å røyke. Å tro man lurer ungene ved å røyke når de har lagt seg, stille seg under kjøkkenvifta, maskere lukten eller kun røyke på jobb er nytteløst. Ungene merker selvsagt røyklukt fra klær og røykeånde. Det var vanskelig, det må jeg medgi, og det hender fortsatt jeg får lyst på røyk, selv nå mange år etter. Anonymkode: e8434...401 Ingen av dere klarte å svare på spørsmålet - men ville bare vise TS hvor mye bedre dere er enn henne. Gratulerer med å være kjipe folk! Anonymkode: 348c6...ce7 17 1 3
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #6 Skrevet 1. februar 2024 Jeg sluttet for godt. Anonymkode: 405e8...9d4 2
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #7 Skrevet 1. februar 2024 Jeg røyker i all hovedsak ute, etter de har lagt seg. De vet at jeg røyker selvsagt, men jeg røyker ikke foran dem eller sammen med dem. Røykte ikke i svangerskapene eller mens jeg ammet. Anonymkode: dc17e...fe5 1
Gjest Lykkedykker Skrevet 1. februar 2024 #8 Skrevet 1. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ingen av dere klarte å svare på spørsmålet - men ville bare vise TS hvor mye bedre dere er enn henne. Gratulerer med å være kjipe folk! Anonymkode: 348c6...ce7 Jeg er og kjip! #ikkerøyker
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #9 Skrevet 1. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ingen av dere klarte å svare på spørsmålet - men ville bare vise TS hvor mye bedre dere er enn henne. Gratulerer med å være kjipe folk! Anonymkode: 348c6...ce7 TS bør jo slutte å røyke. Det er ikke noe annet alternativ som er akseptabelt når man har barn. Anonymkode: 8ecc1...3fd 3 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #10 Skrevet 1. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ingen av dere klarte å svare på spørsmålet - men ville bare vise TS hvor mye bedre dere er enn henne. Gratulerer med å være kjipe folk! Anonymkode: 348c6...ce7 Det kalles realitetsorientering. Ungene kjenner røykelukta uansett, og å late som noe annet er ugreit. Det er vanskelig, men det er ikke umulig. Anonymkode: e8434...401 3 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #11 Skrevet 1. februar 2024 Jeg har tatt hensyn ved å ikke røyke inne, ikke i bilen. Ellers har jeg røyket ute på terrassen eller ute i det fri. Ingen hensyn ellers.... 🤷♀️ Anonymkode: 6fefe...3f8 3
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #12 Skrevet 1. februar 2024 Røykte bare når det passet seg. Ute. Det var vel det... Anonymkode: c03c7...3c6 2
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #13 Skrevet 1. februar 2024 Røyker ikke. Anonymkode: aa289...5ff 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #14 Skrevet 1. februar 2024 Da jeg røykte, røykte jeg kun ute. Pusset tennene oftere for å hjelpe mot ånden. Bytta alle klærne hver dag også. Jakka ble også vaska langt oftere enn hva den blir nå. Anonymkode: 2702f...de1 2
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #15 Skrevet 1. februar 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Det kalles realitetsorientering. Ungene kjenner røykelukta uansett, og å late som noe annet er ugreit. Det er vanskelig, men det er ikke umulig. Anonymkode: e8434...401 Å kjenne lukta er en ting, men man kan redusere og begrense lukta. Å komme rett fra en røyke og skal gi ungene en klem for eksempelt er å ikke ta hensyn. Anonymkode: 2702f...de1 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #16 Skrevet 1. februar 2024 Jeg røyker ute, og passer på vindretningen samt trekker meg litt unna så hun skal slippe røykskyen. Å smugrøyke er ikke spesielt aktuelt som godt voksen kvinne. Ja, jeg røyker. Ja, det er helseskadelig, dyrt og stinker. Nei, ingen burde begynne å røyke. Men jeg røyker, og det står jeg for. Anonymkode: 3826b...774 4
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #17 Skrevet 1. februar 2024 Jeg har vokst opp i et hjem hvor det ble røkt - ute eller under kjøkkenvifta. Når man er oppvokst i det blir det en del av huslukta og man kjenner det ikke på samme måte. Men vil tro andre kunne lukte det av oss. Som voksen sliter jeg mye med astma og allergi. Og min mamma er død av kols. Så selv om det kanskje er flåsete å svare «jeg røyker ikke» i denne tråden, så er det noen langtidseffekter for både den som røyker og den som blir utsatt for det som jeg mener man godt kan tenke over som forelder. Anonymkode: c5f9f...eb7 2 1
missLynch Skrevet 1. februar 2024 #18 Skrevet 1. februar 2024 (endret) Tobakkslukt er såpass sterk at barna vil kjenne det uansett. Trodde ikke det var vanlig å røyke lenger. Røyket før jeg fikk barn, og da røyka jeg ute eller til nød under kjøkkenvifta. Det begrenser i hvert fall lukt inne. Endret 1. februar 2024 av missLynch 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #19 Skrevet 1. februar 2024 Faren min skånet oss ved å røyke utenfor bilen eller utendørs/på tur. Resulterte forresten i at han fikk hjerteinfarkt i 50 årene og noen år senere hjertestans. Råtnet (fysisk og hadde hjerneskade etter hjertestansen) i et par år på sykehjemmet etterpå før han døde. Jeg personlig hater røyklukt og skulle ønske alle røykere hadde truffet faren min mens han levde for å forhåpentligvis få den kickstarten de hadde trengt for å slutte. Anonymkode: 1017c...d55
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #20 Skrevet 1. februar 2024 Jeg sluttet for 12 år siden. Men da jeg røkte var det på jobb og ute på terrassen hjemme. Når vi var ute blant folk forsøkte jeg å gjøre det litt diskret. Jeg røkte feks aldri i nærheten av barna utendørs. Anonymkode: 6c551...eaa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå