Gå til innhold

Hvoedan bli gravid??????

MarianneE

Anbefalte innlegg

Bare for og gjøre det klart med en gang: Jeg har skjønt den greia med ut og inn!!!! :lol:

Det jeg lurer på, er om noen har et tips om noe som kan speede opp prossessen litt!

Er det noen spes. stilling man bør prøve? Noe man bør innta? (Har hørt at menn kan ta zink-tilskudd)

I det hele tatt....er det noe vi kan gjøre for og få speeda opp prosessen???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Jeg vet ikke om det har noe for seg, men jeg lå på ryggen etter samleiet og gjorde knipeøvelser. Jeg innbilder meg nemlig at jeg hjelper sædcellene oppover på denne måten, akkurat som når man har orgasme. :sjarmor:

Det sies også at mannens sædkvalitet er best hvis han tømmer seg ca annenhver dag. Altså ikke for ofte og ikke for sjelden.

Ellers burde du begynne å ta folsyre, men det er pga av fosteret og ikke selve prosessen med å bli gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ha regelmessig samleie med mannen / kjæresten din, slik at kroppen din blir vant til hans sædceller... og prøv å ligg på ryggen med rumpa iværet en halvtimes tid eller sikkert kortere, for å prøve å hjelpe sædcellene på rett vei.... om du røyker: kutt så mye som mulig ned på røyken, røyk setter ned fruktbarheten drastisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Ha regelmessig samleie med mannen / kjæresten din' date=' slik at kroppen din blir vant til hans sædceller... [/quote']

Tror ikke kroppen behøver å venne seg til mannens sædceller.

For at en graviditet skal kunne intreffe må en fersk, levende spermie fra mannen møte og befrukt et levende egg fra kvinnen.

Dette kan bare skje i løpet av noen få dager i en kvinnes menstruasjonssyklus. En kvinne kan bli gravid hvis hun har samleie eksakt på det tidspunkt eggløsningen inntreffer. Hun kan til og med bli gravid etter samleie og opp til 72 timer før og 24 timer etter eggløsning.

egget lever bare 12-14 timer og

spermien kan overleve inni kvinnen og befrukte et egg i løpet av 3

dager (kanskje opp til fem)

For å unngå graviditet må et par avholde seg fra samleie i 3 dager før eggløsning og 1 dag etter.

Men da må man selvfølgelig vite eksakt når man har eggløsning.

Så du har nå i allefall et tidsperspektiv å gå etter.

Du kan også kjenne med fingrene. Da tar du å kjenner på sekreet i underlivet. Trykk så med pekefinger og tommel og kjenn etter om det er klissete. Hvis du får til å trekke ut en lang tråd fra fingrene er du fruktbar, hvis det bare er kliss som ikke lar seg "bli med" som en tråd er du ikke fruktbar. (Dette har jeg tatt ut i fra ei bok som heter Naturmetoden.)

Dette høres kanskje rart ut, men en kvinne kjenner som regel sin egen kropp, og kan prøve ut dette selv.

Lykke til og håper du blir gravid snart.

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, jenter! Dere er snille som gidder og ta dere tid til og svare!

Joda, etter vi har hatt sex ligger jeg på ryggen og med rompa litt opp og gjør knipeøvelser (dobbel effekt, kanskje?). Har hørt at det er en grei måte og "hjelpe" sædcellene frem....

Men må man ha regelmessig sex for at kroppen skal bli vant til mannens sædceller?????? Aldri hørt om!

Uansett: Takk for alle svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

jo, jeg har faktisk lest at en kvinnekropp kan oppleve sædceller som fremmedfiendtlige celler, som kvinnekroppen prøver å ødelegge... det var til og med en forsker som la ut om at hvis du su**ger mannen din og svelger litt, kan kroppen bli lettere vant til hans spermier, og kroppen din blir vant til hans celler :ler:

kanskje det er noe i dette?

har også hørt at te virker styrkende på egget... men man hører jo så mye rart...

lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stemmer jo det der, for det skjedde jo på Sex og Singelliv med Charlotte!

Hun har jo 15% sjangse til og bli gravid, for kroppen hennes avviser Trey`s sæd!

Så jo, stemmer nok det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...