AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #1 Del Skrevet 1. februar 2024 Hvor lenge kan legen skrive ut sykemelding for av gangen? Legen nekter å skrive lenger enn 2 uker, mens det er mange andre som får sykemelding mye lenger enn dette, hørte nettopp om noen som fikk en hel måned. Diagnosen det er snakk om har sykdomsforløp som vil vare i ca 2 måneder. Kan legen skrive ut sykemelding for så lang tid av gangen? Anonymkode: e955b...23c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tvertimot Skrevet 1. februar 2024 #2 Del Skrevet 1. februar 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Hvor lenge kan legen skrive ut sykemelding for av gangen? Legen nekter å skrive lenger enn 2 uker, mens det er mange andre som får sykemelding mye lenger enn dette, hørte nettopp om noen som fikk en hel måned. Diagnosen det er snakk om har sykdomsforløp som vil vare i ca 2 måneder. Kan legen skrive ut sykemelding for så lang tid av gangen? Anonymkode: e955b...23c Dårlig foretning å skrive for lange sykemeldinger, klart de vil tjene på deg i flere omganger dersom de kan det, og det gjør dem nå dersom sykemeldingen skal forlenges. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #3 Del Skrevet 1. februar 2024 Retningslinjene sier to uker og at fastlegen skal følge opp. Men de kan skrive ut for lenger periode, har vel opplevd seks uker. Noen pasienter får sykemelding fra sykehus, og de kan da være på tre måneder, men da er det typisk kreft og sånt. Anonymkode: ba015...651 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #4 Del Skrevet 1. februar 2024 I utgangspunktet er det to uker. Da jeg var gravid og var sykemeldt fikk jeg 1 sykemelding med oppfølging månedlig (men i startfasen bare 14 dager om gangen). Da var det snakk om gradert sykemelding. Anonymkode: b3918...74f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 1. februar 2024 #5 Del Skrevet 1. februar 2024 Dette vil åpenbart variere fra tilfelle til tilfelle. Hovedregel er to uker. At du sannsynligvis blir sykemeldt totalt i to måneder betyr ikke at det ikke er lurt med en prat med legen om hvordan det går, fremdrift, andre utfordringer som dukker opp osv. Til sammenligning var jeg sykemeldt 100% i ca 7 måneder på det lengste, og allikevel var jeg innom legen hver andre uke. Jeg syntes det var positivt og nyttig. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #6 Del Skrevet 1. februar 2024 Jeg får 6 uker om gangen nå etter å ha vært sykmeldt i 5 måneder. (Det begynte med 2 så 4 uker) Er under utredning og har hatt timer på sykehus 4-5 uker fram i tid, så legen skrev sykmelding til "etter det". Anonymkode: 7f759...2b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #7 Del Skrevet 1. februar 2024 5 hours ago, AnonymBruker said: Hvor lenge kan legen skrive ut sykemelding for av gangen? Legen nekter å skrive lenger enn 2 uker, mens det er mange andre som får sykemelding mye lenger enn dette, hørte nettopp om noen som fikk en hel måned. Diagnosen det er snakk om har sykdomsforløp som vil vare i ca 2 måneder. Kan legen skrive ut sykemelding for så lang tid av gangen? Anonymkode: e955b...23c Det er legen som sykemelder deg og legen som har absolutt siste ord i saken. Du har fått for 2 uker av gangen. Hvilken relevans spiller det om andre har fått for en måned? Du kan ikke begynne å sammenligne deg, med din grunn med andre. Sykdom er kompleks og folk er forskjellige. Anonymkode: 870b1...5f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #8 Del Skrevet 1. februar 2024 6 uker fikk jeg i går. Legen har sykemeldt meg mange ganger og jeg har en kjent, alvorlig kronisk sykdom. Det muliggjør nok at hun kan sykemelde seks uker i ett Anonymkode: 1d11b...c4c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #9 Del Skrevet 1. februar 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hvor lenge kan legen skrive ut sykemelding for av gangen? Legen nekter å skrive lenger enn 2 uker, mens det er mange andre som får sykemelding mye lenger enn dette, hørte nettopp om noen som fikk en hel måned. Diagnosen det er snakk om har sykdomsforløp som vil vare i ca 2 måneder. Kan legen skrive ut sykemelding for så lang tid av gangen? Anonymkode: e955b...23c det er vanlig at du må inn igjen hver 1-2uker på ny og på ny og på ny. Dette for å følge deg opp og være sikker på at du ikke har mer enn du trenger osv. Anonymkode: 44ac5...4b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #10 Del Skrevet 1. februar 2024 2-6 uker er vanligst, men om de skriver ut for mer enn 2 uker, har jeg inntrykk at NAV er mye mer på ballen. Anonymkode: 343bc...338 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #11 Del Skrevet 1. februar 2024 Jeg får en mnd av gangen. Anonymkode: f4ce4...a41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #12 Del Skrevet 1. februar 2024 Det kommer vel an på både sykdomsforløp og hvordan legen vil følge deg opp. I starten fikk jeg 2 ukers sykemeldinger, men ettersom det ble langvarig så begynte legen i oktober å skrive for 1 mnd om gangen. Nå sist fikk jeg for 35 dager siden legen skal slutte og det ikke er ny lege på plass enda, så han ville skrive lengst mulig. I mitt tilfelle er det veldig tydelig at jeg ikke blir frisk før eventuell ny operasjon siden fysio ikke har hatt effekt og jeg har fått injeksjon. Jeg er helt avhengig av behandling på sykehuset og ting har dratt ut pga. lang ventetid hos ortopedisk avdeling. Anonymkode: 25877...929 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #13 Del Skrevet 1. februar 2024 Snublefot62 skrev (9 timer siden): Dette vil åpenbart variere fra tilfelle til tilfelle. Hovedregel er to uker. At du sannsynligvis blir sykemeldt totalt i to måneder betyr ikke at det ikke er lurt med en prat med legen om hvordan det går, fremdrift, andre utfordringer som dukker opp osv. Til sammenligning var jeg sykemeldt 100% i ca 7 måneder på det lengste, og allikevel var jeg innom legen hver andre uke. Jeg syntes det var positivt og nyttig. Jeg synest det var greit i starten med oppfølging hver 14. dag, men 30 dager går egentlig veldig fort når man er langtidssykemeldt, så var glad legen min selv foreslo å sykemelde for en måned av gangen. Tenker jo også at om man egentlig ikke har behov for å oppdatere legen hver 14.dag, og status er som før fordi man venter på oppfølging hos sykehuset, så er det litt dumt å oppta en time om man kunne klart seg med en gang i måneden. Men dette må jo sikkert være individuelt og etter behov. For min del ble jo meste av oppfølgingen hos fysio med 2x i uken, som nok kunne mer om min skade enn legen. Anonymkode: 25877...929 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #14 Del Skrevet 1. februar 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg får en mnd av gangen. Anonymkode: f4ce4...a41 Samme her Anonymkode: 8765e...30d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2024 #15 Del Skrevet 25. juni 2024 Fikk 4 uker av sykehuset, sp 2 av legen, er definitivt ikke frisk innen det så det er litt kjipt å måtte inn igjen hver 14.dag Anonymkode: 1e083...802 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2024 #16 Del Skrevet 26. juni 2024 Var sykemeldt i 1 år før jeg gikk over på AAP. Første halve året så fikk jeg sykemelding for 14 dager av gangen, etter det så fikk jeg for 1 mnd av gangen. Anonymkode: 2cfee...e2c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå