AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #1 Skrevet 31. januar 2024 Sluttet med nattamming for to måneder siden, og helt siden da har far sovet med henne. Og nå vil hun ikke h noe med meg å gjøre hvis hun våkner på natta😭 har akkurat byssa henne i to timer. Roet seg ikke før far kom hjem og tok over. Er helt ødelagt nå😭 Anonymkode: 89231...370 4
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #2 Skrevet 31. januar 2024 Tror det går bra, altså. Anonymkode: 0f849...cbf
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #3 Skrevet 31. januar 2024 Selvfølgelig hater ikke babyen din deg. En baby eksisterer bare og nå er baby vant til å sove med far. Om du fortsetter å bysse henne hver kveld er det deg hun vil søke. Men det er ikke en konkurranse mellom dere foreldre. En fornøyd baby er det viktigste og hvem som er nærmest i ulike perioder vil endre seg hele tiden. Men når det er sagt tror jeg mange har følt sånt i barsel, men det er bare tull. Babyer er ikke bevisste på den måten. Bare fortsett og kos og ikke legg din egen usikkerhet på babyen så går det bra. Anonymkode: ecee6...25b 5 6
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #4 Skrevet 1. februar 2024 Du kan ikke legge det på babyen din at den «hater» deg, herregud. Tenk deg om! Anonymkode: 3629a...4c3 2
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #5 Skrevet 1. februar 2024 Babyen hater deg ikke, men se positivt på det. Nå er det fars jobb, kanskje en av tusen som får den jobben. Nå klager du for at du ikke får den. Neste gang den skriker så dulter du borti mannen, og sier at ungen gråter og det er bare han som får den til å sove. Så lukker du øynene og legger deg til å sove igjen. Anonymkode: f007f...b81 3 2
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #6 Skrevet 1. februar 2024 Babyen hater deg ikke, men de er jo vanedyr og vært vandt med at det er pappaen. Dette kommer til å endre seg frem og tilbake hele livet. Anonymkode: b279f...caa 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #7 Skrevet 1. februar 2024 Følte du at barnet hatet sin far når den var mest knyttet til deg? Klarer du unne barnet et bånd med far? Anonymkode: 5a388...1b4 3 1
PurpleTuliip Skrevet 1. februar 2024 #8 Skrevet 1. februar 2024 Hater deg? Nå må du ned-dramatisere kraftig her. Datteren min er helt lik. De forbinder oss med pupp og får de ikke pupp så vil de ikke ha oss der på natten. Mye verre enn det er det ikke.
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #9 Skrevet 1. februar 2024 Det var da voldsomt så dramatisk. Anonymkode: cc89c...a1b
Gjest Raphael Skrevet 1. februar 2024 #10 Skrevet 1. februar 2024 Sykt egoistisk av babyen å være sur i 2 måneder bare fordi du har sluttet med nattammingen. Slem baby.
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #11 Skrevet 1. februar 2024 Så godt at far kan deale med nattevåken da, du gjør sikkert mer enn nok av andre ting! Anonymkode: 4422a...cae
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #12 Skrevet 2. februar 2024 Herregud, dere er virkelig uempatiske og usympatiske folk her! Takk til dere som faktisk tilbød et par trøstende ord med perspektiv. Kan le av innlegget mitt nå, men var virkelig lei meg etter å ha prøvd å trøste en utrøstelig baby i flere timer. Har vært plaget av fødselsdepresjon, og depresjon pga flere faktorer. Takk Gud for at jeg ikke leste kommentarene den natta eller dagen etter. Noen dager er det såvidt jeg klarer å holde hodet over vann, men har ingen som kan hjelpe meg med å få tak i flytevest. Håper at dere en dag befinner dere på et mørkt sted i livet med ingen å vende dere til. Det koster så lite å være et medmenneske. Selv det feilet dere i. Anonymkode: 89231...370
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #13 Skrevet 2. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Herregud, dere er virkelig uempatiske og usympatiske folk her! Takk til dere som faktisk tilbød et par trøstende ord med perspektiv. Kan le av innlegget mitt nå, men var virkelig lei meg etter å ha prøvd å trøste en utrøstelig baby i flere timer. Har vært plaget av fødselsdepresjon, og depresjon pga flere faktorer. Takk Gud for at jeg ikke leste kommentarene den natta eller dagen etter. Noen dager er det såvidt jeg klarer å holde hodet over vann, men har ingen som kan hjelpe meg med å få tak i flytevest. Håper at dere en dag befinner dere på et mørkt sted i livet med ingen å vende dere til. Det koster så lite å være et medmenneske. Selv det feilet dere i. Anonymkode: 89231...370 Håper og tror at du ikke mener dette, men at frustrasjonen tok over. Det vil være flere faser fremover hvor baby fortrekker den ene over den andre. Akkurat nå har far sovet med baby hver natt, så han har vært tryggheten. Det er helt naturlig. At du bysset og bysset, også roet det seg når far kom, kan også bety at baby til slutt var så sliten også. Trenger ikke å ha vært fars nærvær heller. Min første har vært pappajente fra måneden etter permisjonen min var over. Det var veldig sårt i starten, men det gikk seg til. Fortsatt pappajente i toårsalderen, men det er bare meg hun kan kose lenge med eller krølle seg inntil i sofaen og lese bok med. Vi har våre roller. Med nummer to hadde jeg en fødselsdepresjon, så vi var begge hjemme en stund. Siden far brukte opp permisjonen sin under sykemeldingen min så fikk jeg den siste delen av permisjonen, men hun ble ikke utpreget mammajente av den grunn. Det var nesten litt sårt, men det er fint at vi stiller mer likt denne gang. På grunn av fødselsdepresjonen så har dette med tilknytning vært noe som har bekymret meg, og noe jeg har hatt fokus på hele veien. Jeg forstår derfor at dette føles ekstra sårt for deg, for jeg kan forestille meg at det føles som at tilknytningen ikke er så sterk, men den er selvsagt det. Masse lykke til videre, og som flere sier: Nyt at det er pappa babyen ønsker på natt akkurat nå, så kan du få sove ut litt. Anonymkode: 73098...99a 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #14 Skrevet 2. februar 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Herregud, dere er virkelig uempatiske og usympatiske folk her! Takk til dere som faktisk tilbød et par trøstende ord med perspektiv. Kan le av innlegget mitt nå, men var virkelig lei meg etter å ha prøvd å trøste en utrøstelig baby i flere timer. Har vært plaget av fødselsdepresjon, og depresjon pga flere faktorer. Takk Gud for at jeg ikke leste kommentarene den natta eller dagen etter. Noen dager er det såvidt jeg klarer å holde hodet over vann, men har ingen som kan hjelpe meg med å få tak i flytevest. Håper at dere en dag befinner dere på et mørkt sted i livet med ingen å vende dere til. Det koster så lite å være et medmenneske. Selv det feilet dere i. Anonymkode: 89231...370 Det høres ut som om du fremdeles er på tuppa basert på hvordan du skriver dette innlegget. Kanskje du burde få hjelp med disse følelsene du har inni deg, hvis det bygger seg så opp som du skriver, og du ønsker andre vondt. De aller fleste innleggene i denne tråden er spørsmål, eller gode råd. Anonymkode: 5a388...1b4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå