Gå til innhold

Inspirert* Dere som ikke er fornøyd med livet...

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor?

Jeg føler at de som ELSKER livet gjerne er mennesker som alltid har hatt støttende foreldre/familie og kjæreste. Frisk helse og grei jobb. 

Mens slitnerne som gjerne har liten eller ingen familie, traumer,tragedier og dårlig helse er de som har et vondt liv.

Forståelig nok....men jeg er mest interessert i å høre av dere slitere,dere som har virkelig kjempet for et bedre liv. Hvordan gjorde dere dette? ☺

Anonymkode: fcdbc...d3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hvorfor?

Jeg føler at de som ELSKER livet gjerne er mennesker som alltid har hatt støttende foreldre/familie og kjæreste. Frisk helse og grei jobb. 

Anonymkode: fcdbc...d3a

Absolutt ikke!  Jeg elsker livet tross veldig mye motgang. 

Hvorfor vet jeg ikke, men jeg tror det må være noe iboende. Jeg er en optimistisk realist som velger å finne et lyspunkt i alt, og fokusere på det jeg klarer å få til fremfor det jeg ikke kan.

For å sitere Jahn Teigen: " jeg tenker opp når jeg er nede for jeg er en optimist".

Anonymkode: 0985f...b92

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs hvordan du definerer " kjempet for et bedre liv"? Gjorde og gjør alt jeg kan for ikke å bli en sliter. 

Anonymkode: 4ca79...c20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har inntrykk av det motsatte. At de som "elsker livet" har hatt sin dose motgang i livet som har gitt de gode perspektiver, samt at de har jekket ambisjonene og har sluttet å jage suksess og anerkjennelse. Det er de som setter pris på det enkle livet, de små tingene og de små øyeblikkene som lever mest i nuet og gjerne er mest fornøyd med livet. 

Noen av de som har inspirert meg mest til å snu holdningen til det bedre rundt mitt eget liv er folk som faktisk er ufør med dårlig helse og utfordrende liv. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bombasi skrev (Akkurat nå):

Har inntrykk av det motsatte. At de som "elsker livet" har hatt sin dose motgang i livet som har gitt de gode perspektiver, samt at de har jekket ambisjonene og har sluttet å jage suksess og anerkjennelse. Det er de som setter pris på det enkle livet, de små tingene og de små øyeblikkene som lever mest i nuet og gjerne er mest fornøyd med livet. 

Noen av de som har inspirert meg mest til å snu holdningen til det bedre rundt mitt eget liv er folk som faktisk er ufør med dårlig helse og utfordrende liv. 

Dette var balsam for sjelen🥳🥳

Anonymkode: 4ca79...c20

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bombasi skrev (6 minutter siden):

Kloke ord. Har de samme erfaringene som deg!

Det er som regel på reiser til mindre priviligerte land og kulturer jeg møter mennesker som virker oppriktig lykkelige og lever livet fullt ut. De har siden barndommen kjent på hvor sårbart livet er, og lever med en helt annen innstilling til livet enn vi som kommer fra den rike og skjermede Vesten. De jobber hardt for de få godene de har, de har støtte og samhold i store familier og relasjoner og de vet meget godt at livet kan være over i morgen. Da lærer man å glede seg over de små ting og det faktum at den korte tiden vår på jorda er dyrebar.

Anonymkode: 85d80...fbb

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...