Glenda27 Skrevet 31. januar 2024 #1 Skrevet 31. januar 2024 Vet dette blir et litt vanskelig spørsmål å besvare da "hud" er en veldig individuell ting, men vil likevel høre litt rundt. Har lenge hatt en hudrutine som fungerer ypperlig for min sensitive hud, men nylig bestemte jeg med for å prøve ut noen 2 nye hudprodukter, og huden min har aldri vært verre. Jeg har generelt aldri hatt problem med kviser eller akne og får ofte komplimenter på huden min. Nå er den illrød, fullstendig uttørket og jeg har fått "breakout" på haken og under nesen. De to nye produktene jeg har prøvd ut er pixi sin "rose tonic" toner, og byoma sin moisturizing gel-cream. Lurer da på om noen andre med sensitiv hud har prøvd ut et av disse produktene og fått lignende reaksjoner. Jeg spør fordi jeg gjerne vil finne ut av hvilket produkt det er (mest sannsynlig) jeg reagerer på, men ikke har noe lyst til å "bruke ett av gangen" for å se hvilket av de som ødelegger huden min. Dette da huden gjør skikkelig vondt slik den er nå, spesielt i det kalde været. og vil unngå at den skal bli slik igjen ved at jeg eksperimenterer på allergien. Da dropper jeg heller begge produktene. Beklager hvis dette er dumt å spørre om. K19
Glenda27 Skrevet 31. januar 2024 Forfatter #2 Skrevet 31. januar 2024 Glemte å nevne det men huden er også blitt "klumpete" eller "ruglete", som om jeg har miniatyr-gåshud over hele ansiktet. Brukte produktene 2 dager før reaksjonen ble veldig ille.
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #3 Skrevet 31. januar 2024 Herlighet bare kutt ut begge to? Hva slags spørsmål er dette egentlig? Anonymkode: a8005...794 6 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #4 Skrevet 31. januar 2024 Har ikke brukt noen av de desverre. Om det er mye parfyme i det ene produktet, men ikke det andre så er det godt mulig det er det produktet med mye parfyme Anonymkode: fbbe4...bf0 2 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #5 Skrevet 31. januar 2024 Siden du er usikker på hvilke av produktene du reagerer på, så kan du ta en pause fra det ene, blir huden din bra så vet du at du reagerer på det andre, og omvendt hvis du ikke blir bedre. Anonymkode: 93812...729 1
Glenda27 Skrevet 31. januar 2024 Forfatter #6 Skrevet 31. januar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Siden du er usikker på hvilke av produktene du reagerer på, så kan du ta en pause fra det ene, blir huden din bra så vet du at du reagerer på det andre, og omvendt hvis du ikke blir bedre. Anonymkode: 93812...729 Ja er dette jeg er klar over, men siden huden er så vond vet jeg liksom ikke om jeg tør å satse på å fortsette å bruke det ene bare for å sjekke. men er jo et godt tips, da!
Glenda27 Skrevet 31. januar 2024 Forfatter #7 Skrevet 31. januar 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Har ikke brukt noen av de desverre. Om det er mye parfyme i det ene produktet, men ikke det andre så er det godt mulig det er det produktet med mye parfyme Anonymkode: fbbe4...bf0 Det er veldig sant. har nær familie som er allergisk mot parfyme, så kan ligge noe i det:) 1
Glenda27 Skrevet 31. januar 2024 Forfatter #8 Skrevet 31. januar 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Herlighet bare kutt ut begge to? Hva slags spørsmål er dette egentlig? Anonymkode: a8005...794 Er nok det jeg ender opp med å gjøre, men er bare litt kjipe penger ut av vinduet dersom jeg egentlig helt fint tåler det ene produktet.
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #9 Skrevet 31. januar 2024 Det er jo tydelig at du ikke tåler disse produktene. Slutt med de til huden er normal igjen, deretter tester du det ene for å se om du reagerer, deretter det andre. Når det er sagt, er vanlige allergener MI (Methylisothiazolinone), Citric acid, phenoxyetanol, lanolin/Linanool og parfyme. Anonymkode: f796a...548 1
Glenda27 Skrevet 31. januar 2024 Forfatter #10 Skrevet 31. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er jo tydelig at du ikke tåler disse produktene. Slutt med de til huden er normal igjen, deretter tester du det ene for å se om du reagerer, deretter det andre. Når det er sagt, er vanlige allergener MI (Methylisothiazolinone), Citric acid, phenoxyetanol, lanolin/Linanool og parfyme. Anonymkode: f796a...548 Takk for svar! Skal undersøke litt nærmere om jeg har reagert på produkter med samme innhold tidligere:)
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #11 Skrevet 31. januar 2024 Hei. Jeg syns ikke det er dumt å spørre om. Ingen kan gi deg fasiten, men du kan alltids få noen tips. Jeg har sensitiv hud selv og må alltid prøve meg forsiktig frem med nye produkter. Jeg sjekket ingredienslisten på begge produktene du nevner, og det er mange ting man kan reagere på der. Hvis det var min hud, så hadde jeg styrt unna Rose tonic. Jeg reagerer utrolig nok på aloe leaf juice i ansiktet. I gelen er det niacinamid . Det tåler jeg heller ikke, så den måtte jeg også droppet. Dette har jeg funnet ut etter prøv og feil over flere år. Enig med vedkommende som skriver at du må ta en pause, og så tester du den ene for seg selv og så den andre. Håper du finner ut av det, og kommer over noe annet bra du kan bruke. Anonymkode: e09ae...4bf
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #12 Skrevet 31. januar 2024 Er alle disse produktene nødvendig? Skjer det noe dumt med huden om du ikke bruker dem, eller har du lest på en blogg at du bare måååå bruke de? Det burde holde med en ansiktsvask og fuktighetskrem. Det er ikke rart folk får rynker og utslett når de smører og skrubber av sparkel hver bidige dag! Anonymkode: 5a4bc...8f1 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #13 Skrevet 31. januar 2024 Har du solt deg eller vært mye i sola uten nok solkrem i ansiktet? Det er jo mye syre i den fuktighetskremen. Det kan føre til slike bivirkninger, du snakker om. Anonymkode: 61e54...d0e
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #14 Skrevet 2. februar 2024 Jeg har ikke testet de produktene, jeg tester sjeldent noe nytt, nettopp fordi jeg har veldig sensitiv hud. Spesielt npr jeg har rutiner/produkter som fungerer, så endrer jeg ikke på det. Men når du først har fått en sterk reaksjon, så bør du kutte ut begge helt til huden er fin igjen, så forsiktig prøve litt igjen. Og begrens eventuell hudsminke inntil huden roer seg! Anonymkode: 1ad4a...8ce
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå