Gå til innhold

Gi bort bil med heftelser?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan jeg gi bort bilen min med heftelser til samboer?? Og fortsette og nedbetale lånet jeg har på bilen?

Anonymkode: d9f8d...681

Skrevet

Høres ut som en dårlig idé for samboeren din. :P

Anonymkode: bcffa...071

• Liker 4
Skrevet

Ja, han overtar da ansvaret for heftelsene om du slutter å betale,  så vil jo være dumt av han. 

Anonymkode: 6bca6...649

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, han overtar da ansvaret for heftelsene om du slutter å betale,  så vil jo være dumt av han. 

Anonymkode: 6bca6...649

Ikke nødvendigvis.
Det kommer helt an på bilens verdi relativ til heftelsen.  

Skrevet

Det er en dårlig avtale for din samboer.

Anonymkode: 7eb5a...320

Skrevet
12 hours ago, AnonymBruker said:

Kan jeg gi bort bilen min med heftelser til samboer?? Og fortsette og nedbetale lånet jeg har på bilen?

Anonymkode: d9f8d...681

Hvorfor skal du gi bort bilen din til samboer? Løser det noen av problemene dine? 

Om det er en flunkende ny EQC til 700'000 med 200'000 i heftelse er det ikke så gæærnt, men om det er et vrak med heftelser firedobbelt av markedsverdien er det ikke spesielt snilt gjort 

Skrevet

Eneste plausible grunn til å vurdere å gjøre noe slikt må være hvis en tror at en klarer å forhindre at ytterligere en kreditor klarer å ta pant i bilen... Mao at man er i en ganske lurvete økonomisk situasjon.

Har du en kreditor "på nakken" tror jeg dette vil bli ansett som et forsøk på å unndra midler, noe som ikke akkurat øker godviljen deres?

TS må gjerne kaste lys over det hele og korrigere meg. 🙂

Anonymkode: ab261...89b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.2.2024 den 8.17):

Eneste plausible grunn til å vurdere å gjøre noe slikt må være hvis en tror at en klarer å forhindre at ytterligere en kreditor klarer å ta pant i bilen... Mao at man er i en ganske lurvete økonomisk situasjon.

Har du en kreditor "på nakken" tror jeg dette vil bli ansett som et forsøk på å unndra midler, noe som ikke akkurat øker godviljen deres?

TS må gjerne kaste lys over det hele og korrigere meg. 🙂

Anonymkode: ab261...89b

Det var min første tanke også…

Anonymkode: 8b2df...b7c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...