AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #1 Skrevet 31. januar 2024 Hvis du har det, fikk du ny jobb fort? Hva var grunnen til at du sa opp? Jeg spør fordi jeg vurderer å si opp jobben nå. Anonymkode: ff86c...1ce
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #2 Skrevet 31. januar 2024 Nei vanskelig å få ny jobb men det er det uansett om man har jobb eller ikke fra før. Anonymkode: defaa...063 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #3 Skrevet 31. januar 2024 Ja, men jeg var sykmeldt av utbrenthet. Det tok lang tid å få ny jobb, rundt et år kanskje? Og da måtte jeg ty til kontakter. Anonymkode: 68222...1da
ingo Skrevet 31. januar 2024 #4 Skrevet 31. januar 2024 Jepp. Når du får nok så får du nok. Jeg sa opp uten å ha ny jobb, til tross for 3 små barn, hus og billån. Gikk all inn på jobbsøking og hadde flaks, fikk ny jobb før oppsigelsestiden var ute. 3 2
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #5 Skrevet 31. januar 2024 Ja, fikk ny jobb samme dagen. Sykepleier. Anonymkode: 806c2...a99 2
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #6 Skrevet 31. januar 2024 Jeg ble sykemeldt mye pga arbeidsplassen og gav beskjed om at i den sykemeldingen lå også oppsigelsen min. Da hadde jeg allerede smellt i veggen så det sang etter og brukte et år på både å bli frisk og å få ny jobb. Anonymkode: e9c63...efb 1 2
Fighter83 Skrevet 31. januar 2024 #7 Skrevet 31. januar 2024 (endret) Ja, 2 ganger har jeg gjort dette på over 20 år. Jeg oppga ingen grunn til arbeidsgiver da det ikke er lovpålagt. 1 jobben var fordi jeg hadde behov for å få utbetalt feriepengene før tiden + at den lå 1 time unna der jeg bodde. 2 gangen var overbelastning pga altfor mye arbeid og ansvar men ikke noe avlastninger på noen andre områder og jeg fikk ikke noe økt lønn eller tilpasset turnus for dette. Gikk ut over helsa rett og slett. Finner lett en ny jobb men jeg er veldig kresen nå da mitt fokus pr nå er å få en jobb der jeg får et økt faglig utbytte og et helsefremmende arbeidsmiljø. Nå jobber jeg kun som tilkallingsvikar 1 sted mens jeg søker på jobb innen samme spesialfelt et annet sted der man har mye høyere lønn. Jeg kommer ikke til å søke på fast stilling et sted uten å ha prøvd å jobbe der først. Vil ikke anbefalle å slutte i en jobb før man har fått en ny jobb men av helsemessige grunner var det nødvendig for min del. Endret 31. januar 2024 av Fighter83 2
Dolce Skrevet 31. januar 2024 #8 Skrevet 31. januar 2024 Ja, flere ganger. Men det var fordi jeg visste at jeg var attraktiv på arbeidsmarkedet. Så det var ingen risiko. 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #9 Skrevet 31. januar 2024 🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸✨✨✨ Anonymkode: f2a42...29e
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #10 Skrevet 31. januar 2024 Jepp - var så ferdig der jeg var. Nyskilt med huslån og tre barn, men var helt riktig. Fikk ny jobb raskt, og mener fortsatt det var et riktig valg da jeg ville blitt syk om jeg ble værende 😊 40års krise 😅 Anonymkode: f6c47...d94 2
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #11 Skrevet 31. januar 2024 Ja, det gikk fint det. Så lenge du klarer deg i «karantenetiden» før eventuelt dagpenger, så kan man leve litt i nuet. Anonymkode: a81cd...fac 2
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #12 Skrevet 31. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis du har det, fikk du ny jobb fort? Hva var grunnen til at du sa opp? Jeg spør fordi jeg vurderer å si opp jobben nå. Anonymkode: ff86c...1ce Det tror jeg ikke er noe problem. Jeg ble sagt opp, uten å ha noen jobb. Mistet til og med referanse, pga personlig utfordringer. Jeg fikk meg jobb igjen. Trengte litt hjelp fra Nav, men det gikk bra. Jobbet et sted i nesten fire år, før jeg byttet jobb nærmere der jeg bor. Å si opp selv er ingen problem, etter mitt syn. Det går bra. Anonymkode: c7f7f...769 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #13 Skrevet 31. januar 2024 Sa opp jobben 1.mars 2020, og satset på å bruke oppsigelsestiden (3 mnd) til å søke nye jobber. 11 dager senere stengte alt ned🤭 Det skal sies at jeg sluttet pga sjefen. Han kjørte hardt på med trakassering og hersketeknikker mot både meg og andre. Jeg var et psykisk vrak da jeg sluttet. Fikk sykemelding i et år, slik at jeg kunne hente meg inn igjen og gå til psykolog. Fikk ny jobb året etter. Anonymkode: 13dc7...603
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #14 Skrevet 31. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Sa opp jobben 1.mars 2020, og satset på å bruke oppsigelsestiden (3 mnd) til å søke nye jobber. 11 dager senere stengte alt ned🤭 Det skal sies at jeg sluttet pga sjefen. Han kjørte hardt på med trakassering og hersketeknikker mot både meg og andre. Jeg var et psykisk vrak da jeg sluttet. Fikk sykemelding i et år, slik at jeg kunne hente meg inn igjen og gå til psykolog. Fikk ny jobb året etter. Anonymkode: 13dc7...603 Risky å gå sykemeldt i et år, mister jo sykepengerettighetene sine og står på bar Bakke om man blir syk på nytt i ny jobb før det har gått 6 mnd. Anonymkode: dde1b...7cc
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #15 Skrevet 31. januar 2024 Jepp! Står i situasjonen akkurat. Sa opp jobben slik at siste dagen på jobb var i dag faktisk. Har søkt jobber i 3 mnd men ingen napp enda. Har vært på jobbintervju nylig, så håper veldig på ny jobb snart. Sa opp så jeg kunne flytte inn til kjæresten, og fordi jeg var grundig lei av jobben. Satser på at det ordner seg snart, men helt klart risikabelt. Klarer meg fint økonomisk og betaler liter der jeg bor nå. Anonymkode: 1996e...432 1
Fighter83 Skrevet 31. januar 2024 #16 Skrevet 31. januar 2024 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Ja, det gikk fint det. Så lenge du klarer deg i «karantenetiden» før eventuelt dagpenger, så kan man leve litt i nuet. Anonymkode: a81cd...fac Du omgår dette om du får legeerklæring på at du av helsemessige grunner ikke kunne fortsette i denne jobben. 4 1
Fighter83 Skrevet 31. januar 2024 #17 Skrevet 31. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jepp! Står i situasjonen akkurat. Sa opp jobben slik at siste dagen på jobb var i dag faktisk. Har søkt jobber i 3 mnd men ingen napp enda. Har vært på jobbintervju nylig, så håper veldig på ny jobb snart. Sa opp så jeg kunne flytte inn til kjæresten, og fordi jeg var grundig lei av jobben. Satser på at det ordner seg snart, men helt klart risikabelt. Klarer meg fint økonomisk og betaler liter der jeg bor nå. Anonymkode: 1996e...432 Gå inn på nav å meld deg inn som arbeidsledig + at du må også søke om dagpenger. Begge disse burde man gjøre før man sier opp egentlig. Bare for å være safe. De 16 ukene karantene gjelder fra man har sagt opp, ikke fra man står uten jobb. 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #18 Skrevet 31. januar 2024 Fighter83 skrev (3 minutter siden): Gå inn på nav å meld deg inn som arbeidsledig + at du må også søke om dagpenger. Begge disse burde man gjøre før man sier opp egentlig. Bare for å være safe. De 16 ukene karantene gjelder fra man har sagt opp, ikke fra man står uten jobb. Har meldt meg som arbeidsledig, men ikke søkt dagpenger enda. Takk for tips! Anonymkode: 1996e...432 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #19 Skrevet 1. februar 2024 Har gjort det en gang fordi jeg ble trakassert av sjefen. Fikk legeerklæring på at jeg sa opp av helsemessige grunner og slapp heldigvis karantene på dagpenger. Fikk jobb etter ca 6 måneder. Anonymkode: 22746...8cc 2
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #20 Skrevet 1. februar 2024 Jepp. Fikk en ny rimelig kjapt, da. Anonymkode: c369e...870
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå