AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #1 Skrevet 31. januar 2024 De fleste sier Askøy eller Øygarden for å komme ut i "landlige" omgivelser, men fortsatt være i nærheten av Bergen. Men hva med de andre kommunene? Anonymkode: 7cf25...e4d
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #2 Skrevet 31. januar 2024 Helvetes kø mot vest, tror jeg hadde gått for Os. Er også mye kø mot Nordhordland. Anonymkode: b9c3b...d8f 1 2
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #3 Skrevet 31. januar 2024 Kø mot alle omegnskommunene utenom Vaksdal, Bjørnafjorden(?) og Samnanger. Til Vaksdal går toget òg. Anonymkode: b11f5...bde 1
Mardina Skrevet 2. februar 2024 #4 Skrevet 2. februar 2024 Voss eller Austevoll ♥️ På Austevoll har familien hytte, som min farfar har bygget. Synes også at det er en veldig fin kommune 😊 Voss fordi jeg har alltid har likt meg der. Ikke bodd der, men liker meg der. Ellers så bodde jeg et par år på Sotra (heter vel Øygarden nå?) og likte meg veldig godt 😊
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #5 Skrevet 2. februar 2024 Gulen eller Masfjorden. Eller Alver. Anonymkode: 403cf...8a0
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #6 Skrevet 3. februar 2024 Ingen egentlig, bor i Bergenhus og kunne ikke tenke meg å bodd utenfor. Da hadde det i så fall blitt lengre unna, som Hardanger med nydelig , fantastisk landskap og åpne, herlige folk (min erfaring). Voss har jeg bodd på, likte det ikke. Er en del år siden. Overfokus på idrett, ski og fotball. Kanskje det har endret seg noe med ekstremsportveko? Bygdedyrmentalitet, til tross for ganske stor plass, men har alt du trenger av tjenester og tilbud+ kort vei til Bergen med tog eller vei (selv om den til stadighet blir stengt pga ras, ulykker osv). Elendig skoleledelse i kommunen. Anonymkode: 4b798...d87
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #7 Skrevet 5. februar 2024 Os (Bjørnafjorden) er ganske sentralt ifh til Bergen, og det er både landlig beliggende og fint der. Jeg er fra Os selv, men bor i Bergen, men har planer om å flytte tilbake til Os snart. Anonymkode: c2823...ed2 1 2
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #8 Skrevet 5. februar 2024 Jeg trives med sjøutsikt, men også nærhet til kjøpesenter/legevakt etc. Så jeg ville gått for askøy/herdla, sotra/Øygarden, eller Frekhaug og vestover. Anonymkode: 1ca66...b76 1
Hensatt Skrevet 5. februar 2024 #9 Skrevet 5. februar 2024 Om du skal jobbe i Bergen må du helt klart sørover mot Os. Vest, nord/øst er kø. Verst mot vest. 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #10 Skrevet 5. februar 2024 Hvis du ikke skal jobbe i Bergen, så står du ganske fritt. Hvis du skal jobbe i sentrum, kan kanskje Askøy være aktuelt, pga båten. Eller Os (men dyre bompenger da). Anonymkode: b8d7a...9a4
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #11 Skrevet 5. februar 2024 Hensatt skrev (16 timer siden): Om du skal jobbe i Bergen må du helt klart sørover mot Os. Vest, nord/øst er kø. Verst mot vest. Nå jobbes det med ny vei mot vest Da blir det og lettere å kjøre til Askøy Anonymkode: ad763...82b
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #12 Skrevet 7. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 3.2.2024 den 11.05): Ingen egentlig, bor i Bergenhus og kunne ikke tenke meg å bodd utenfor. Da hadde det i så fall blitt lengre unna, som Hardanger med nydelig , fantastisk landskap og åpne, herlige folk (min erfaring). Anonymkode: 4b798...d87 Yess! Veit ein del som bur i Hardanger (Norheimsund) dagpendlar til Bergen. Anonymkode: d1cba...902
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå