AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #1 Del Skrevet 31. januar 2024 Hva slags kjole bruker jentene ved SKOLEBALL? Her arrangeres skoleball, men hva slags kjole jentene pleier å bruke blir nå diskutert blant foreldrene. Har et par venninner som for 1 og 2 år siden hadde jenter som gikk i 8. klasse og de hadde kort ballkjole. Nå mener noen foreldre at julekjole skal brukes. For meg og datteren min er det litt rart. Jeg tenker ballkjole på ball, julekjole til juletrefest. Anonymkode: 68490...4bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #2 Del Skrevet 31. januar 2024 Barnet kan vel bruke en hvilken som helst type kjole (eller dress) som jenta di foretrekker. Og jeg synes det er hyggelig om ikke ballutgiftene sprenger familiebudsjettet, så gjerne en kjole barnet eier fra før eller låner. Jeg vet at noen ønsker å bruke flere tusen på kjole, og det er et valg man kan ta, men det trenger ikke være du som pusher dine meninger på datteren din. Spesielt hvis du mener annen kjole ikke er bra nok bør du holde meningene dine for deg selv. Anonymkode: ebf5d...5bf 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #3 Del Skrevet 31. januar 2024 Jeg tenker who cares, bruk den kjolen du har/vil bruke. Anonymkode: f6e53...4e0 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miaiai Skrevet 31. januar 2024 #4 Del Skrevet 31. januar 2024 Her bruker dem alt fra lang til kort kjole. Noen bruker veldig fine selskapskjoler andre igjen litt mere vanlige pene kjoler. Her har dem jo ball fra 8-10 klasse. Og jeg ser nå som min går i 10 så er det en mye større greie en det var i 8 og 9. da brukte dem korte pene kjoler. Nå i 10 er det skikkelige ballkjoler Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #5 Del Skrevet 31. januar 2024 Her hadde de ball i 7 klasse. Noen kom i ballkjoler mens andre kom i penkjoler. Datteren min brukte en enkel kjole som hun også brukte til jul. Neste gang når hun er eldre skal hun få en skikkelig ballkjole. Anonymkode: 592cd...f5a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #6 Del Skrevet 31. januar 2024 Det er ikke lenge siden jeg var tenåring. På ungdomsskolen når det var ball brukte vi bare festkjoler; noen korte, andre lange, og noen litt mer ball-aktig. Det var ikke noe fasit, men korte festkjoler var mest av. Anonymkode: de622...592 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #7 Del Skrevet 31. januar 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hva slags kjole bruker jentene ved SKOLEBALL? Her arrangeres skoleball, men hva slags kjole jentene pleier å bruke blir nå diskutert blant foreldrene. Har et par venninner som for 1 og 2 år siden hadde jenter som gikk i 8. klasse og de hadde kort ballkjole. Nå mener noen foreldre at julekjole skal brukes. For meg og datteren min er det litt rart. Jeg tenker ballkjole på ball, julekjole til juletrefest. Anonymkode: 68490...4bf Her var det julekjolen. Jeg var vakt på ballet og de fleste kom i julekjolen (typisk Vero Moda-kjole), andre kom i andre penklær, noen kom i jeans og hettejakke. Ingen kom i typiske ballkjoler . Dette er i en fin, men lite snobbete, bydel i en norsk storby. Anonymkode: de526...b21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #8 Del Skrevet 31. januar 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Barnet kan vel bruke en hvilken som helst type kjole (eller dress) som jenta di foretrekker. Og jeg synes det er hyggelig om ikke ballutgiftene sprenger familiebudsjettet, så gjerne en kjole barnet eier fra før eller låner. Jeg vet at noen ønsker å bruke flere tusen på kjole, og det er et valg man kan ta, men det trenger ikke være du som pusher dine meninger på datteren din. Spesielt hvis du mener annen kjole ikke er bra nok bør du holde meningene dine for deg selv. Anonymkode: ebf5d...5bf Nei jeg pusher ingen mening på datteren min. Hun hadde gledet seg veldig til å få ballkjole til ballet, så var det visst et par venninner som skulle bruke julekjole. Da ble datteren mon lei seg, fordi hun hadde sett frem til å kunne bruke en fin ballkjole. Nå vil hun ikke være "den ene" som har ballkjole. Å når tradisjonen tydeligvis er kort ballkjole i 8. så synes jeg det var litt rart at julekjole plutselig skal være antrekket. Selvfølgelig skal man bruke det man vil, men som sagt vil ikke datteren mon være hun ene med ballkjole. Så derfor ville jeg bare høre hva som er mest vanlig rundt omkring. TS Anonymkode: 68490...4bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #9 Del Skrevet 31. januar 2024 *Altså tradisjon ved hennes skole Anonymkode: 68490...4bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #10 Del Skrevet 31. januar 2024 2 minutter siden, AnonymBruker said: Nei jeg pusher ingen mening på datteren min. Hun hadde gledet seg veldig til å få ballkjole til ballet, så var det visst et par venninner som skulle bruke julekjole. Da ble datteren mon lei seg, fordi hun hadde sett frem til å kunne bruke en fin ballkjole. Nå vil hun ikke være "den ene" som har ballkjole. Å når tradisjonen tydeligvis er kort ballkjole i 8. så synes jeg det var litt rart at julekjole plutselig skal være antrekket. Selvfølgelig skal man bruke det man vil, men som sagt vil ikke datteren mon være hun ene med ballkjole. Så derfor ville jeg bare høre hva som er mest vanlig rundt omkring. TS Anonymkode: 68490...4bf Hun blir da ikke mer alene om å ha ballkjole om ALLE i Volda bruker ballkjole, eller om alle på Snåsa bruker julekjole. Anonymkode: f6e53...4e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #11 Del Skrevet 31. januar 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Nei jeg pusher ingen mening på datteren min. Hun hadde gledet seg veldig til å få ballkjole til ballet, så var det visst et par venninner som skulle bruke julekjole. Da ble datteren mon lei seg, fordi hun hadde sett frem til å kunne bruke en fin ballkjole. Nå vil hun ikke være "den ene" som har ballkjole. Å når tradisjonen tydeligvis er kort ballkjole i 8. så synes jeg det var litt rart at julekjole plutselig skal være antrekket. Selvfølgelig skal man bruke det man vil, men som sagt vil ikke datteren mon være hun ene med ballkjole. Så derfor ville jeg bare høre hva som er mest vanlig rundt omkring. TS Anonymkode: 68490...4bf Hvis hun helst vil ha ballkjole, så kjøp det. Hun må jo tørre å stå for egne valg! Anonymkode: 5db08...fdb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #12 Del Skrevet 31. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hun blir da ikke mer alene om å ha ballkjole om ALLE i Volda bruker ballkjole, eller om alle på Snåsa bruker julekjole. Anonymkode: f6e53...4e0 Som jeg skrev så skal venninner ha vanlige julekjoler. Da vil hun være den ene på hennes trinn som kommer i ballkjole, og det har hun ikke lyst til. Anonymkode: 68490...4bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #13 Del Skrevet 31. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvis hun helst vil ha ballkjole, så kjøp det. Hun må jo tørre å stå for egne valg! Anonymkode: 5db08...fdb Hun er 13, ikke like lett å stå for egne valg i den alderen. Alle er ikke slik dessverre. Anonymkode: 68490...4bf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #14 Del Skrevet 31. januar 2024 Hos oss har de vanlig penkjole eller kort ballkjole i 8., lang kjole i 9. og lang ballkjole i 10. ikke at det hjelper deg så mye.🙈. har dere en Facebook-side for foresatte? Hvis så, kanskje spørre hva de andre skal ha på? Så får du litt mer innspill enn bare de nærmeste vennene? På den måten vet du om det er andre som kommer med kort ballkjole og at hun evt. skiller seg ut fra resten av vennene, men ikke fra resten av 8.trinnsjentene. Anonymkode: 4a65a...0f2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #15 Del Skrevet 31. januar 2024 Man kan bruke det man vil. Skoleball for min eldste for litt siden. Ingen hadde «ballkjole». Å gå for en vanlig penkjole er safe. Anonymkode: 67c2b...971 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #16 Del Skrevet 1. februar 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hva slags kjole bruker jentene ved SKOLEBALL? Her arrangeres skoleball, men hva slags kjole jentene pleier å bruke blir nå diskutert blant foreldrene. Har et par venninner som for 1 og 2 år siden hadde jenter som gikk i 8. klasse og de hadde kort ballkjole. Nå mener noen foreldre at julekjole skal brukes. For meg og datteren min er det litt rart. Jeg tenker ballkjole på ball, julekjole til juletrefest. Anonymkode: 68490...4bf Dette er vel for at de fleste skal kunne delta juten å måtte bruke en formue på ny kjole. De fleste har en gir julekjole i skapet. Var heldigvis det samme her. For oss hadde det ikke hatt noen betydning om vi hadde brukt 10K eller 500kr på en ballkjole til jenta vår, men for mange andre er det helt umulig i disse dager. Det må da gå Ann for deg å kunne se litt utenfor din egen nesetipp? Din datter vil ikke skille seg ut, akkurat slik er det for de som ikke har. råd til en ballkjole også. AnonymBruker skrev (9 timer siden): Nei jeg pusher ingen mening på datteren min. Hun hadde gledet seg veldig til å få ballkjole til ballet, så var det visst et par venninner som skulle bruke julekjole. Da ble datteren mon lei seg, fordi hun hadde sett frem til å kunne bruke en fin ballkjole. Nå vil hun ikke være "den ene" som har ballkjole. Å når tradisjonen tydeligvis er kort ballkjole i 8. så synes jeg det var litt rart at julekjole plutselig skal være antrekket. Selvfølgelig skal man bruke det man vil, men som sagt vil ikke datteren mon være hun ene med ballkjole. Så derfor ville jeg bare høre hva som er mest vanlig rundt omkring. TS Anonymkode: 68490...4bf Tiden for når hun kan bruke en skikkelig ballkjole kommer jo når hun går i 10. Anonymkode: c73c6...588 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Me for life Skrevet 1. februar 2024 #17 Del Skrevet 1. februar 2024 Hos oss er det felles ball for i 8. 9. og 10.klasse. Det eneste de uskrevne reglene sier er hvor pyntet en kjole makismalt kan være for hvert trinn. Dvs at de i 8. kan gå med kort ballkjole, og de i 9. kan gå i lang selskapskjole. All inn ballkjole er forbeholdt 10.klasse. Så noen går i en enkel kjole de har fra før, men de flest skaffer kjole etter kravene over. Bruktmarkedet er greit her i området, så det pleier ikke være vanskelig å finne en til rimelig penge. Samt at dette er noe de har vist om i årevis. Her har vi f.eks hatt 10.klasse kjolen hengende klar i langt over et år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå