AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #1 Skrevet 31. januar 2024 Greit overskriften var ikke perfekt, men håper den var litt forståelig. Jeg har barn son har normale kropper for barn, men de er heller kanskje mer i øvre klassen BMI. Min samboer har tynne, nesten anoreksia aktige kropper på barna sine. Gutten hans spiser bra, men jenta er småspist. Barna til samboer er hver eneste vinter syke minimum annenhver uke. Og deres mor lar de være hjemme for småting, sliten, trøtt, litt vondt i hodet etc. egentlig bare tulle syke (skulkesyke) Mine er aldri syke på denne måtet. Er de syke er de virkelig syke, med feber, ørebetennelse osv. Som krever medisiner. Og de er sengeliggende. De sitter ikke og spiller roblox og fortnite. Er synd at tynne barn og de elder også blir så sett opptil når de er så sykelig. Lurer på hvor det skal bli av disse tynne sykelig barna i arbeidslivet om 10 år. Anonymkode: f3c12...763 1 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #2 Skrevet 31. januar 2024 Din erfaring er da ikke fasiten. Anonymkode: d570f...c70 31 4
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #3 Skrevet 31. januar 2024 Mener du dette gjelder generelt? Pussig påstand isåfall, har du kilde til forsking som støtter dette? Mine tynne barn er nemlig nesten aldri syke, men tror ikke det er noen sterk sammenheng der, altså. Anonymkode: 1ecb4...cab 25
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #4 Skrevet 31. januar 2024 Mitt magre, lett undervektige barn er praktisk talt aldri sykt, den andre barnet som er helt på gjennomsnittet er syk stadig vekk. Anonymkode: 84c43...151 12
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #6 Skrevet 31. januar 2024 Det har nok mye mer med kosthold og det å være utsatt for smitte, enn med vekt å gjøre. Anonymkode: 5fdaf...8e7 8
Rainstorm2.0 Skrevet 31. januar 2024 #7 Skrevet 31. januar 2024 Hvorfor får du dette til å handle om kroppsstørrelsen til barn? Synes det høres fryktelig usunt å tenke slik om barn som har annen kroppsform enn dine egne. 17 5
Sofakona Skrevet 31. januar 2024 #8 Skrevet 31. januar 2024 Vekt og sykdom har ingen ting med hverandre. Det kommer helt an på hvor mottakelig du er, er nok hva du spiser, hvordan du klær det og genetikk. 2 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #9 Skrevet 31. januar 2024 Dine overvektige barn vil slite med helsa hele livet, om de ikke får kontroll på vekta. De vil koste samfunnet mer også. Anonymkode: 138a3...9a2 22 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #10 Skrevet 31. januar 2024 Tror jeg har med imunforsvaret og gjøre, jeg har 2 barnefedre. Så jeg har to som du nærmest kaller anorektiske 🙄 dem er knapt syke. Mine to neste mere som dine, nesten alltid sjuke av ingenting. Anonymkode: c765d...24b 3
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #11 Skrevet 31. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Dine overvektige barn vil slite med helsa hele livet, om de ikke får kontroll på vekta. De vil koste samfunnet mer også. Anonymkode: 138a3...9a2 Noen lubne barn vokser det av seg, andre forblir overvektige. Det er fedme som er farlig. Anonymkode: f1f85...4cf 4
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #12 Skrevet 31. januar 2024 Du drar noen merkelige konklusjoner og sammenhenger ut av løse lufta. Helt normalt at barn er spedbygde/tynne. Ser du bilder fra 2 generasjoner siden var dette normalen. Anonymkode: 6cdba...a41 4
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #13 Skrevet 31. januar 2024 Sier som andre at din erfaring er ikke sannheten for opplever også motsatt. Den i perioder undervektige er aldri syk, har hatt feber en håndfull ganger på 13 år. Mitt andre barn måtte gjennom flere antibiotikskurer før 3 års alder pga blant annet lungebetennelse og får lett hoste og feber. Har bare dårligere utviklet lunger og har i perioder vært overvektig (nå normalvektig etter porsjonering, mer trening og pubertet) Anonymkode: b9c31...917 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #14 Skrevet 31. januar 2024 Har prøvd å starte på et svar til dette flere ganger, men dette blir for merkelig, ts... Av det du skriver sitter jeg igjen med et inntrykk av at du kunne hatt nytte av mer kunnskap om kropp og helse, spesielt hos barn, og at du mest trolig ikke kan fordra dine stebarns mor og at du også sliter med å forholde deg til sine stebarn... Anonymkode: ed4a1...ebd 2 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #15 Skrevet 31. januar 2024 Jeg forstår ikke helt. Du skriver at samboers undervektige nesten ikke er syke, men at mor liker å holde dem hjemme for småting, mens dine overvektige barn er syke med ting som krever medisiner. Og du foretrekker sistnevnte og tenker at dette vil gjøre dem bedre rustet for arbeidslivet om 10 år? Anonymkode: cfb81...8f3 5
Kometen Skrevet 31. januar 2024 #16 Skrevet 31. januar 2024 Dette har da ingenting med kroppsstørrelse å gjøre. Et råd til deg er å droppe svogerforskning. Det får deg bare til å virke tett. 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #17 Skrevet 31. januar 2024 Det er jo tynne «nesten anorexia»- kropper som er normale barnekropper. Hilsen en som er født i 1970 og ser veldig mange unormalt storspiste og runde barn nå. Anonymkode: 78eb3...d30 3 8
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #18 Skrevet 31. januar 2024 Det har mye med immunforsvar, genetikk og litt tilfeldigheter å gjøre, og lite med vekt å gjøre. Hos oss blir det veldig tynne barnet sjeldent sykt, og barnet som ligger over gjennomsnittskurven på vekt for sin alder er "alltid" forkjølet, og får "alt" av virus som går, i tillegg til barneastma og tilbakevendende ørebetennelser. Jeg har forresten ikke hørt om at tynne barn blir sett opp til. Jeg var et tynt, småspist barn, og det var et mas. Det var tydelig at de voksne rundt meg ikke mente kroppstørrelsen min var riktig i hvert fall. Og jeg har fått kommentarer på at det var fint at min yngste hadde "mer normal kropp", altså indirekte at min eldste er for tynn. Hun er bare sånn, sunn og tynn og etter puberteten vil hun sannsynligvis ikke være mager mer. Anonymkode: 6cb9f...6da 1 1
Tulling Skrevet 31. januar 2024 #19 Skrevet 31. januar 2024 Hva er poenget ditt ? Ha gjerne meninger om oppdragelse og holdninger. Du kan starte med å ta tak i egne holdninger til barn med annen vektklasse. 3
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #20 Skrevet 31. januar 2024 Du har rett, meningen din er upopulær. Den er også helt feil sett over litt flere individer enn det fåtallet du bruker i din «studie», så du kan godt holde meningen din for deg selv. At eksen til samboeren din er ettergivede kan sikkert stemme, men også den meningen trenger du ikke si til noen. Anonymkode: 4fe23...ba0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå