AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #1 Del Skrevet 31. januar 2024 Jeg vil gjerne bruke mindre penger, men samtidig bruke bra produkter. Merker at jeg sakte, men sikkert bruker dyrere og dyrere produkter. Greit nok, men sikkert ikke nødvendig. Hva kan kjøpes billig og hva er verdt å spandere litt på? Anonymkode: 1c20c...ea7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #2 Del Skrevet 31. januar 2024 *billigvarianter 😊 Anonymkode: 1c20c...ea7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #3 Del Skrevet 31. januar 2024 First Price hvitløksbaguetter og tacolefser hvertfall 🙂 Anonymkode: 0f69a...15b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #4 Del Skrevet 31. januar 2024 Bodylotion fra Xtra. Veldig god og veldig billig. Anonymkode: 6468a...4c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #5 Del Skrevet 31. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): First Price hvitløksbaguetter og tacolefser hvertfall 🙂 Anonymkode: 0f69a...15b Bruker du dem som ansiktsmaske eller annet? Siden tråden er i hudpleie og kosmetikk 😃 Anonymkode: c7859...7ef 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaledonia Skrevet 31. januar 2024 #6 Del Skrevet 31. januar 2024 Wilkinson barberblader 15kr hos Normal. First Price bomullspads og håndsåpe . Mandelolje som sminkefjerner og jojobaolje som hårolje . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capazitet Skrevet 31. januar 2024 #7 Del Skrevet 31. januar 2024 Mascara frå Essence er kjempegode og kostar rundt femtilappen 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #8 Del Skrevet 31. januar 2024 L'oreal Air volume er en god og billig mascara! Sterilan deo er minst like god som dyre deoer. Men har prøvd xtra sin deo. Ble kvalm av lukta! Anonymkode: 0a47d...286 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #9 Del Skrevet 31. januar 2024 Alle råvarer kan du bare kjøpe billigvariamten av da det er akkurat samme produkt. Dvs alt som ikke er tilsatt noe eller bearbeidet; frukt og grønnsaker, rent kjøtt som kjøttdeig, urøkt kjøtt, koteletter, knoker osv. Kjenner en som jobber på Fatland og de bruker samme kjøttet til alt. Forskjellen er mengde kryddertilsetninger i f.eks skinepålegg. Men kjøttdeigen er f.eks akkurat den samme uansett emballasje. Anonymkode: 6941f...b99 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
IkkeAnonymBruker Skrevet 1. mars 2024 #10 Del Skrevet 1. mars 2024 On 1/31/2024 at 11:10 PM, kaledonia said: Mandelolje som sminkefjerner og jojobaolje som hårolje . hvor får man kjøpt de oljene billig da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaledonia Skrevet 1. mars 2024 #11 Del Skrevet 1. mars 2024 IkkeAnonymBruker skrev (6 minutter siden): hvor får man kjøpt de oljene billig da? Hos innvandrerbutikk ( matbutikk ) koster rundt 70 kr per 300 ml flaske Almond Oil KTC 200ml. - Norway Americana Jeg bruker vaskbartklut Jojobaolje finnes også online, f.eks. Jojoba Oil 100 ml - Serum & Olje - Blush.no Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
katties Skrevet 1. mars 2024 #12 Del Skrevet 1. mars 2024 Dra innom Rusta og se på en del ting - veldig gode billigvarianter av en del ting der Mat fra FirstPrice, Coop o.l. er ofte ikke dårligere enn merkevarene. Klær - der får man ofte ikke det man betaler for - man kan finne en del bra ting på loppemarked. Loppemarked for bestikk, glass osv også.... så lenge man ikke møter på gniene folk som selger (har møtt noen som ville ha høyere pris enn i butikken!). Er en del el-artiker som også er fine billige: kjøpte med en vannkoker med temperqturinnstilling fraCuisine, fra Europris nylig - MYE billigere enn fra mange andre merker, og bedre kvalitet også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaledonia Skrevet 1. mars 2024 #13 Del Skrevet 1. mars 2024 katties skrev (41 minutter siden): Dra innom Rusta og se på en del ting - veldig gode billigvarianter av en del ting der Mat fra FirstPrice, Coop o.l. er ofte ikke dårligere enn merkevarene. Klær - der får man ofte ikke det man betaler for - man kan finne en del bra ting på loppemarked. Loppemarked for bestikk, glass osv også.... så lenge man ikke møter på gniene folk som selger (har møtt noen som ville ha høyere pris enn i butikken!). Er en del el-artiker som også er fine billige: kjøpte med en vannkoker med temperqturinnstilling fraCuisine, fra Europris nylig - MYE billigere enn fra mange andre merker, og bedre kvalitet også. Ok, men tema gjelder bare hudpleie og kosmetikk ? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
katties Skrevet 1. mars 2024 #14 Del Skrevet 1. mars 2024 (endret) kaledonia skrev (21 minutter siden): Ok, men tema gjelder bare hudpleie og kosmetikk ? Leste "produkter", men ikke forum Ja, da er det Rusta - de har mye billig OG bra Endret 1. mars 2024 av katties Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 1. mars 2024 #15 Del Skrevet 1. mars 2024 (endret) Deodoranter fra Nivea, Dove eller Sterilan kjøpt i dagligvarebutikk, Normal eller Eurpris er minst like gode som dyrere produkter. Dusjsåper fra First Price , Coop eller tilsvarende andre av butikkjedenes egne merker er også helt greie, men jeg liker den luksusen det er med produkter som lukter godt, så jeg unner meg gjerne noen dyrere inni mellom. Hårproduktene fra butikkjedenes merker, er derimot helt ubrukelige på mitt tørre krøllete hår. Skal jeg gå for en billig variant av hårpleie, er jeg godt fornøyd med The Curl Company fra Normal. Til hårfarge bruker jeg kanskje det aller billigste som finnes, hennafarge fra innvandrerbutikk. Endret 1. mars 2024 av Perelandra 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 1. mars 2024 #16 Del Skrevet 1. mars 2024 Jeg tenker at produkter som rens og fukt gjerne kan kjøpes rimelig. Renseprodukter trenger kun å fjerne sminke og solkrem effektivt, og samtidig være skånsom og ikke tørke ut huden. Aktive/pleiende ingredienser i rens har liten hensikt, ettersom produktet ikke blir liggende tilstrekkelig lenge på huden til å ha noen effekt, så en dyr rens er penger rett i vasken, bokstavelig talt (Etter min mening). Både CeraVe, TO og The Inkey List har gode renseprodukter, det samme gjelder noen av merkene hos Normal (f.eks. IvyAia) og flere merker hos apoteket. Hvis man skal ha en krem som først og fremst gir godt med fukt, er det også mange kroner å spare. Nevner igjen CeraVe, og en veldig god krem for normal til kombinert hud, er faktisk Dr Greve sin uparfymerte dagkrem for sensitiv hud, som fås kjøpt i dagligvare. Den inneholder bl.a. glycerin, squalane, havrekjerneolje og panthenol som alle er gode ingredienser for huden, og ingen mineralolje, eteriske oljer eller parfyme. The Inkey List har flere ulike typer fuktighetskremer som får god omtale, og dette er et merke som jevnt over har gode ingredienser. Eksfolierende syrer kan man også gjerne kjøpe rimelig f.eks. fra TO eller The Inkey List. Produkter man gjerne kan bruke litt mer penger på, er f.eks. antioksidantserum, retinoider og produkter med EGF og/eller peptider. Antioksidantserum finnes i rimelige varianter også, men spanderer man noen kroner ekstra, får man gjerne et produkt som både er effektivt og skånsomt, og ofte formulert med flere ingredienser som forsterker effekten av hverandre. De fleste rimeligere produkter inneholder ett aktivt virkestoff. Jeg liker veldig godt Skincity Skincare First Concentrate, som inneholder 10% niacinamide, en kombinasjon av NMF's (hudidentiske fuktighetsgivende ingredienser), coenzym Q10 (også et antioksidant) og en type C-vitamin (Sodium Ascorbyl Phosphate/SAP). Når det gjelder retinoider, er det fortsatt retinol og retinaldehyd som er mest effektive og har best dokumentert effekt, bortsett fra tretinoin (som er reseptbelagt). Vær obs på at noen produkter hevder å inneholde retinol, selv om de i realiteten inneholder retinolester (Retinyl Propionate, Retinyl acetate, Retinol linoleate og retinyl palmitate. Sistnevnte er en veldig populær ingrediens, men dessverre ikke av den mest effektive sorten. Demn absorberes veldig sakte av huden og kan, fordi den absorberer tregt, bli eksponert for UV-lys og føre til dannelse av frie radikaler, som kan skade cellene våre). TO har noen helt greie retinolprodukter med ekte retinol, men det er ikke alle (meg selv inkludert) som er like begeistret for formuleringen med squalane. Dersom man ønsker et produkt med retinaldehyd, er det foreløpig bare Retinal-produktene fra Medik8 som er tilgjengelige i Norge, tror jeg. EGF (Epidermal Growth Factor) er en type protein som finnes naturlig i huden, og kan reparere skadet hud og promotere hudcellevekst gjennom å stimulere produksjonen av kollagen og elastin. Bioeffect, ZO og Cliniccare har serum med EGF. Peptider er blitt en blitt svært populært i hudpleie, og selv om forskningen ennå har en vei å gå, er det noen peptider som har vist seg å ha god effekt på huden, spesielt kobberpeptider, Matrixyl 3000 og Argireline, for å nevne noen. Produkter som inneholder tilstrekkelig mye peptider til å ha effekt, koster gjerne litt mer. Peptider er et godt "anti-age"-alternativ dersom man ikke tåler retinoider. 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pluton Skrevet 1. mars 2024 #17 Del Skrevet 1. mars 2024 Denne kroppspeelingen fra Nivea synes jeg fungerer like bra som de dyre og eksklusive variantene. Jeg har sensitiv hud, men denne er veldig skånsom og god. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2024 #18 Del Skrevet 1. mars 2024 Dusjsåpe, fuktighetskrem, dagkrem, sminke, shampoo og balsam blant annet kan fint kjøpes billig synes jeg. Anonymkode: 155f8...0fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2024 #19 Del Skrevet 1. mars 2024 kaledonia skrev (På 31.1.2024 den 23.10): Wilkinson barberblader 15kr hos Normal. First Price bomullspads og håndsåpe . Mandelolje som sminkefjerner og jojobaolje som hårolje . Hvorfor ikke bare bruke babyolje som sminkefjerner? Det er vel billigere. Anonymkode: b9a17...4c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2024 #20 Del Skrevet 1. mars 2024 Synes Nivea, Garnier, Dove og Palmolive har flere gode produkter som er ganske billige. Dusjsåpe, håndsåpe, sminkefjerner, deo, skrubb, kremer (jeg har veldig tørr hud og er kjempefornøyd med de jeg har prøvd fra Nivea), hårprodukter osv. Bruker deospray fra Rexona til 22kr (fås kjøpt på Normal) og tørrsjampo fra Batiste (har prøvd dyre tørrsjampoer, men syns Batiste gjør jobben, til en billig penge). Syns Loreal, Isadora og Maybelline har flere gode sminkeprodukter. LdB (selges på Lyko) har dusjsåper, håndsåper, deo og bodylotions som er billige og lukter veldig godt. Anonymkode: 340aa...878 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå