Gå til innhold

Hvordan bli mer romantisk?

Anbefalte innlegg

Voksen mann i 40-årene fra langvarig forhold, der jeg på mange måter mistet mitt romantiske meg, og når jeg prøvde så ble det oppfattet feil, og det ble slutt etter 20+år.

Nå er jeg i nytt forhold, og sliter litt med å begynne. Har gitt små gaver, og vil kjøpe blomster og vurderer å skrive brev. Hva ville dere kvinner satt pris på av ting som ikke er klisjeer? (Hjerter, roser, sjokolade, undertøy...)

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1745823-hvordan-bli-mer-romantisk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest WhisperingWind

Ingenting av det overnevnte.

Romantikk for meg er hva han gjør for meg og hvordan han viser med kjærlighet og omtanke i alt han sier og gjør.

Gaver, blomster og alt det der betyr lite. Det er alt i hverdagen som viser at en virkelig bryr seg.

Han sender fine meldinger, ringer meg om han skjønner jeg har det tøft. Når vi er sammen ser han på meg som jeg er magisk. Han tar initiativ og gjør ting uten at jeg må spørre om det.

Dette er så utrolig individuelt! Jeg vet at det jeg elsker hadde mange andre syntes ble klissete og rart. Så legg godt merke til hva hun liker, det er vel det mest romantiske også, en mann som lytter og legger merke til hva akkurat hun ønsker og trenger. Gjett om jeg smelter når kjæresten har bitt seg merke i noe jeg liker, uten at jeg noensinne tenkte at han skulle gi meg det, og så dukker han opp med det ut av det blå. Så faktisk spør henne, helt vanlig i en vanlig samtale om hvilke opplevelser hun har hatt der hun har følt seg spesielt satt pris på, og så møt henne ut fra hvordan hun er. Så flott at du vil være romantisk! 

Forresten, er det jo også fint at du får uttrykke deg slik DU liker, for hun skal jo også like den DU er inni deg. ❤️ 

Jeg er en person som liker kort, dikt, og brev om hvordan jeg får den andre til å føle. Blomster elsker jeg, gjerne noen som varer. Søte meldinger. Å ha kvalitetstid sammen, å snakke dypt, om hvem vi er, fortiden, å kunne tøyse og le og ha interne vitser. Dra på eventyr, snakke om fremtiden. Danse litt mens vi lager mat, flørte. Liker også en mann som fikser seg før han møter meg. 

Lykke til, nyt kjærligheten! 

• Liker 1

Annonse

En god bestilling fra morgenlevering en helg 🥰 En matkultur hun vil prøve, som du har snappet opp? Da kan du handle inn, korke opp en vin og lage en spennende rett med henne. 

Gå ut å måke snø en morgen? Sette på kaffe. Skriv «Ønsker deg en flott dag!» (ikke så klissete at det blir kleint om hun ikke liker sånt😇) Romantikk er så mye, men å kunne se hva hun liker og plukke det opp får meg til å føle meg verdsatt i hvert fall.

Lykke til - og kudos til deg for insj!😊

Fjellmannover190 skrev (4 timer siden):

Voksen mann i 40-årene fra langvarig forhold, der jeg på mange måter mistet mitt romantiske meg, og når jeg prøvde så ble det oppfattet feil, og det ble slutt etter 20+år.

Nå er jeg i nytt forhold, og sliter litt med å begynne. Har gitt små gaver, og vil kjøpe blomster og vurderer å skrive brev. Hva ville dere kvinner satt pris på av ting som ikke er klisjeer? (Hjerter, roser, sjokolade, undertøy...)

Jeg synes det er ufattelig romantisk at han husker hva jeg liker/ønsker meg. For meg, en hobby sjokolade  slår alle konfekter,  og hvis han vil gi meg blomster, at han gir meg de jeg liker best enten i sort eller farge. Eller hvis vi skal gå fjelltur eller tur, så går vi et sted jeg har nevnt eller ønsker.

Jeg synes det mest romantiske er oppmerksomme menn som hører etter ☺️

Anonymkode: 94f1e...def

Vet ikke om det er romantisk, men liker 

Bli holdt rundt uten at det handler om sex, holde i hånden, stryk over håret. Ikke at sex er feil, men omsorgs kos er koslig.

At han tar initiativ til noe å finne på, og er begeistret over små ting i hverdagen.

Tildelinge små gaver, som godteri eller mat jeg liker, eller om han setter på sanger jeg liker når vi kjører eller når jeg må våkne om han våkner først. 

Men du må nesten spørre hva din kjæreste liker, for mye her blir jo spesifikt rettet mot vår smak og behag

Men kjempe koslig at du har lyst å være romantisk for henne ☺️

Anonymkode: c7195...8e9

• Liker 1
Irak skrev (8 timer siden):

Jeg hadde blitt overlykkelig over å få et kjærlighetsbrev eller dikt ❤️.

I mine øyne så er det en vidunderlig kjærlighetserklæring ❤️👌

Hvor gammel er du?☺️

Anonymkode: 17df8...7b7

Romantisk for oss andre her kan fort bli galt ovenfor din kjære. Men det å se henne, kanskje overraske henne med noe du vet hun liker. Om det er en sjokolade, en hotelltur, kjærlighets dikt eller bare en kveld der du lager mat til henne. Valget er stort, men hva er kjærlighetsspråket hennes? 

Anonymkode: 9e572...4eb

Annonse

Jeg vil si at romantikk også kan være hyggelig hjelpsomhet i hverdagen. Trenger ikke å være gaver, ting eller dikt. Blikk, smil, stryking på arm og rygg, holde rundt etter at du har tatt oppvasken eller gulvvasken. Vennlig omsorg er også romantisk.

De typiske tingene hadde ikke falt i smak hos meg og "undertøy" er fullstendig skivebom. Folk er forskjellige. :) 

Anonymkode: 5e95e...c1d

Men hva liker kjæresten din? Hva er kjærlighets språket hennes? Dersom det ikke er gaver så kan det hende hun heller ville foretrukket kvalitets tid sammen med deg? 

Jeg er ikke så glad i lange klissete kjærlighets brev og blomster. 

Jeg syntes det er kjempe romantisk å gå tur hånd i hånd i mørket mens vi ser på stjernene og drømmer oss bort i andre verdener eller fremtiden. 

Jeg er også veldig svak for når han lager middag til meg, dekker på og steller til. At vi har lange samtaler med middagsbordet og ikke sitter med mobilen eller TVen og spiser. 

Sjokolade er aldri feil når jeg tenker meg om😅

Annonse
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Jeg vil si at romantikk også kan være hyggelig hjelpsomhet i hverdagen. Trenger ikke å være gaver, ting eller dikt. Blikk, smil, stryking på arm og rygg, holde rundt etter at du har tatt oppvasken eller gulvvasken. Vennlig omsorg er også romantisk.

De typiske tingene hadde ikke falt i smak hos meg og "undertøy" er fullstendig skivebom. Folk er forskjellige. :) 

Anonymkode: 5e95e...c1d

Enig i forhold til hjelpsomhet, og vise med handlinger at man er glad i hverandre ❤️.

Er ikke så mye som skal til i hverdagen ❤️

Jeg elsker at mannen min er som han er. Hver gang han går forbi meg,stryker han på meg og sier hvor fin jeg er og at han elsker meg. Det vil si mange ganger om dagen. Blir aldri lei av å høre han si det.

En god bonus er alt det dagligdagse han gjør. Bretter klær,lager mat,tar ut av oppvaskmaskinen etc.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...