Gå til innhold

hva er BDSM?

Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

BD står for bondage, og SM for sadomasochisme.

SM går mest på smertebiten, mens bondage går mer på dominans ved hjelp av bindig og "frihetsberøvelse". Før skilte man vel begrepene i større grad, men siden de er så nært beslektet så samlet man de like godt til forkortelsen BDSM.

Begrepet inneholder altså alt fra litt bruk av håndjern til pisking og smerte med andre ord.

Endret av Lestat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gustenpus
Grrr, våger du å irettesette meg du syndige kvinne ? 

Nå kommer jeg å tar deg altså  :hoho:

Eh, nei. Altså, irrettesette ja. Kvinne, nei.

:P

Og jeg er fornøyd med å daske min egen kvinne, men takk for tilbudet ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_ravnaskrik_*

Visste ikke at så mange var SM.

Bondage har jeg større problemer med pga at jeg har en forhistorie.

Men nå blir det ikke mer på meg på en stund. Han er bare kåt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bondage Dominance/Disciplin Sado Masochism. Sånn kort fortalt. ;) D'en er litt tricky... hehe

Men hva det er...? Jeg vet hva det er for min del..

Det kan virke brutalt, men sannheten er en helt annen. Det er et samspill mellom to parter, en gjensidig respekt og en tillit som ikke kan beskrives som annet enn vakker. Man oppnår en varme og en trygghet som er helt unik. Smerte sier du? Hva skal man med det når man kan sende et blikk som sier mer enn tusen ord. Et blikk som varmer, som vekker livet i en stolt sjel. Men du er inne på noe. Blikket kan også gjøre vondt, fjerne stoltheten og gi en følelse av skam istedet. Uansett hvilket blikk man får så føler man seg levende. Levende på en helt annen måte enn vanlig. Man blir i ett med den som er sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vakkert, Lambie!

Det er nesten så jeg går i submodus her...

Man oppnår en varme og en trygghet som er helt unik. Smerte sier du?

For de av oss som ikke er så overveldende opptatt av BD og D/s, men heller av SM er nok smerte viktigere. Men smerte er ikke nødvendigvis vondt. Dvs... Det er det jo, men det er godt også.

Det finnes to slags vondt: Vondt-vondt som er turnoff, og godt-vondt som er deilig. På sitt vis. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vakkert, Lambie!

Det er nesten så jeg går i submodus her...

For de av oss som ikke er så overveldende opptatt av BD og D/s, men heller av SM er nok smerte viktigere. Men smerte er ikke nødvendigvis vondt. Dvs... Det er det jo, men det er godt også.

Det finnes to slags vondt: Vondt-vondt som er turnoff, og godt-vondt som er deilig. På sitt vis.  :sjarmor:

Og man har vondt som ikke er fysisk.. ;)

Men ja, er helt enig. Når man oppnår varmen og tryggheten blir smerten fort "godt-vondt som er deilig. På sitt vis", eller hva? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 år senere...
Og man har vondt som ikke er fysisk.. ;)

Men ja, er helt enig. Når man oppnår varmen og tryggheten blir smerten fort "godt-vondt som er deilig. På sitt vis", eller hva? ;)

Ps! Det er mulig å treffe likesinnede BDSM'ere og andre på Sexby.no - de starter ikke opp før i Februar, men alle som registrerer seg før det får visstnok 90 dagers gratis medlemsskap..

|SonjaD/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...