AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #1 Skrevet 31. januar 2024 Er en litt uformell feiring av bursdag i morgen. ikke veldig planlagt og gutten har hatt en større bursdag før, med venner. Nå er det noen familie medlemmer som kommer i morgen. Jeg er tanta hans. Problemstillingen er at jeg skal på en veldig lang flytur med flere mellomlandinger om to dager og har nettopp fått vite at han har hatt omgangssyke, men blitt litt bedre i dag. Bursdagen er i morgen. Har litt lyst til å avlyse da det å bli syk på en så lang reise ville vært et mareritt. Hadde det ikke vært for det hadde jeg ikke tenkt over det. Faren og moren min ble sure da jeg nevnte at jeg tenker på det. Om jeg sier nei, er jeg egoistisk? Jeg er ikke en nær tante av gutten og som sagt er det mer som et møte enn en faktisk bursdag. Planlagt i siste liten og involverer ikke middag/kake eller noe Anonymkode: 6e9b7...0ca
Alice123 Skrevet 31. januar 2024 #2 Skrevet 31. januar 2024 Nei du er ikke egoistisk. Jeg skal ikke på lang flyreise om to dager og hadde aldri besøkt et barn med omgangasyke. 18 2
Ulven Skrevet 31. januar 2024 #3 Skrevet 31. januar 2024 Foreldrene er temmelig blåst når de arrangerer bursdag med en smitteførende i hus. Og nei du er ikke egoistisk. Flyturen din går selvfølgelig før en feiring med et sykt barn. 8 2
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #4 Skrevet 31. januar 2024 Når kastet barnet sist opp? Ellers takk, det hadde jeg ikke utsatt meg selv for. Dere får feire når du er tilbake Anonymkode: f1e3b...14d 2
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #5 Skrevet 31. januar 2024 Vi var en slik bursdag engang. «Han har jo ikke spydd siden i går». Selv lille babyen vår på 4 mnd ble smittet og det var nesten så vi endte på sykehus. Takk for den, liksom. Vi ble ikke advart i forkant. 48 timers regel gjelder i barnehagen og i særdeleshet også i barnebursdag!! Anonymkode: 85766...9de 5 2
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #6 Skrevet 31. januar 2024 Takk for dere som svarer har liksom følt meg som et råttent menneske som sier nei, jeg kan jo få til å besøke han når jeg kommer tilbake! Bare føler så innmari på det presset i familien. Nå har visst pappa sladret til søstra mi (moren til gutten) og nå er hun sur også. Men en annen ting også; jeg skal reise alene og det i seg selv gjør meg sårbar hvis jeg blir syk. For ikke å snakke om å kanskje smitte flere fly fulle av folk.. tror jeg skal nevne det for søstra mi Er det andre argumenter jeg kan bruke? 😆 Anonymkode: 6e9b7...0ca 1 2
Brunhilde Skrevet 31. januar 2024 #7 Skrevet 31. januar 2024 Hun skal godta et enkelt "nei takk, jeg skal reise langt og vil gjerne holde meg frisk". Er det frykt for gave som uteblir, så kan du jo sende noe med besteforeldrene. Syns allikevel det er litt trist at du ikke er en nær tante til nevøen din, kanskje det er grunnen til at søsteren din blir sur mer enn at du ikke kommer? 4
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #8 Skrevet 31. januar 2024 For en rar familie du har! Har barnet kastet opp eller hatt diaré? Uansett skal de ikke ha besøk før det er gått 48 timer. Du trenger ikke flere argumenter enn det. Anonymkode: 88e55...b87 2
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #9 Skrevet 31. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): For en rar familie du har! Har barnet kastet opp eller hatt diaré? Uansett skal de ikke ha besøk før det er gått 48 timer. Du trenger ikke flere argumenter enn det. Anonymkode: 88e55...b87 Kastet opp ja. Er vel ikke i form enda, selvom han stoppet å kaste opp for timer siden. Så bursdagen vil bli under 24 timer etter han kastet opp sist Anonymkode: 6e9b7...0ca
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #10 Skrevet 31. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kastet opp ja. Er vel ikke i form enda, selvom han stoppet å kaste opp for timer siden. Så bursdagen vil bli under 24 timer etter han kastet opp sist Anonymkode: 6e9b7...0ca Da bare henviser du til regelen som alle følger - 48 timer. Det betyr at han ikke skal i barnehagen i morgen? Men de skal ha selskap? Eller er det fotografering eller noe, siden det ikke er servering? Anonymkode: 88e55...b87 4
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #11 Skrevet 31. januar 2024 Hadde holdt meg unna! Stoler ikke på småbarn og hygiene ved omgangssyke, bakterier kan jo være overalt. De bakteriene lever lenge på flater om det ikke vaskes skikkelig med såpe og vann! Anonymkode: 5722b...01d 1 2
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #12 Skrevet 31. januar 2024 Som småbarnsmor med omgangssyken i hus - hold deg unna! Det er ikke en risiko man utsetter seg for med mindre det er eget barn 😂 Anonymkode: a0a49...528 5
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #13 Skrevet 31. januar 2024 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Vi var en slik bursdag engang. «Han har jo ikke spydd siden i går». Selv lille babyen vår på 4 mnd ble smittet og det var nesten så vi endte på sykehus. Takk for den, liksom. Vi ble ikke advart i forkant. 48 timers regel gjelder i barnehagen og i særdeleshet også i barnebursdag!! Anonymkode: 85766...9de Nesten ennå mere i bursdag, forsi man tar på kakeskapeder og skjeer og div som man spiser av etterpå. Oppskriften på smitte. Og alt annet i huset. Hadde blitt flyforbanna i ettertid. Stakkes Mons må jo få feire bursdagen sin, han er jo frisk igjen 🤦♀️ da utsetter man det til neste helg eller noe Anonymkode: 03df0...e66 3
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #14 Skrevet 31. januar 2024 Si at du holder deg til 48-timers regelen. Men kan det hende søster er litt lei seg for at du ikke er nærere? Tenker at det er mer ok for dem at du sier nei om du avtaler en annen dag du skal besøke, sett allerede nå en spesifkk dato en gang rett etter du kommer hjem. Anonymkode: d58a5...7a3 1
snurk Skrevet 31. januar 2024 #15 Skrevet 31. januar 2024 Det er altså ikke rart at disse hersens magevirusene får spre seg som ild i tørt gress når så mange ikke respekterer 48 timers regelen 🙄 skjønner ikke at noen vil komme i det hele tatt. Hadde holdt meg langt unna. Og dette sier jeg som småbarnsmor. 1 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #16 Skrevet 31. januar 2024 Hadde holdt meg langt, langt unna. Også en stund etter de 48 timene var gått, siden man kan være smittsomme lenge etterpå også. Totalt egoistisk å samle så mange i et selskap under et døgn etter siste oppkast. Er fryktelig glad i tantebarna mine, men der går grensen. Anonymkode: 72c05...eab 3
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #17 Skrevet 31. januar 2024 59 minutter siden, AnonymBruker said: Takk for dere som svarer har liksom følt meg som et råttent menneske som sier nei, jeg kan jo få til å besøke han når jeg kommer tilbake! Bare føler så innmari på det presset i familien. Nå har visst pappa sladret til søstra mi (moren til gutten) og nå er hun sur også. Men en annen ting også; jeg skal reise alene og det i seg selv gjør meg sårbar hvis jeg blir syk. For ikke å snakke om å kanskje smitte flere fly fulle av folk.. tror jeg skal nevne det for søstra mi Er det andre argumenter jeg kan bruke? 😆 Anonymkode: 6e9b7...0ca Du trenger ingen andre argumenter, det er helt rimelig og rett det du føler, og tenker. Du kan jo glimte til med «Jeg er ikke så egoist at jeg tar sjansen på å smitte fremmede mennesker på et fly på vei til ferie eller jobb; selv om dere er såpass egoister at dere er villig til å smitte oss familie og venner». Anonymkode: f1e3b...14d 2 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #18 Skrevet 31. januar 2024 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Kastet opp ja. Er vel ikke i form enda, selvom han stoppet å kaste opp for timer siden. Så bursdagen vil bli under 24 timer etter han kastet opp sist Anonymkode: 6e9b7...0ca Bare si det ikke passer og du ikke vil riksiere og bli syk. Skal ikke se bort i fra dem blir syke selv, håper nesten så mulig dem skjønner hva du mener neste gang Anonymkode: 03df0...e66 2
Alice123 Skrevet 31. januar 2024 #19 Skrevet 31. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi var en slik bursdag engang. «Han har jo ikke spydd siden i går». Selv lille babyen vår på 4 mnd ble smittet og det var nesten så vi endte på sykehus. Takk for den, liksom. Vi ble ikke advart i forkant. 48 timers regel gjelder i barnehagen og i særdeleshet også i barnebursdag!! Anonymkode: 85766...9de Har vært i en sånn bursdag selv, men der hadde HELE familien hatt omgangssjuke. Vi gjestene fikk ikke vite noe før vi skulle gå, og samtlige ble styggdårlige. To av gjestene skulle til USA og hos dem slo det inn på flyturen og det er visst ikke noe gøy. 1 2
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #20 Skrevet 1. februar 2024 Ei venninne og sønnen var i et selskap. Der viste det seg at bursdagsbarnet hadde kastet opp dagen før, men "var frisk nå". Etter selskapet ble sønnen til venninnen min dårlig. Og moren til bursdagsbarnet "håpte han (sønnen til venninnen min) ikke hadde smittet noen 🙄 Helt enig, TS. Jeg hadde ikke tatt noen sjanser om jeg skulle på tur! Tror jeg hadde droppet selskapet uansett. Jeg kan virkelig ikke fordra omgangssyke. Anonymkode: 47f71...4d1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå