Gå til innhold

Ble så forbannet på kollega under diskusjon om barn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du er den arrogante her. Jeg har snart 3 barn og vet bedre enn å tvinge barn på noen andre. Du kan si at DU elsker å ha barn, og føler at det er verdt det. Du kan ikke bestemme at NOEN ANDRE vil elske det, for slik er det faktisk ikke. 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alle har rett til sin mening. Du kan jo ikke prakke på henne din mening. Jeg har også barn, og mener det samme som deg, at det gir en annen mening til livet. Men møter mange unge som "aldri" skal ha barn. Selv hadde jeg aldri noe ønske om barn i starten av 20-årene, men ble uplanlagt gravid. Tror dette handler mye om hvem man omgåes i den alderen også og hva de rundt deg gjør. Hvis alle er ute å reiser og fester, så er ikke barn er en naturlig tanke oppi det. 

Anonymkode: c05af...0b7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WhisperingWind
AnonymBruker skrev (På 31.1.2024 den 19.11):

I lunsjen i dag kom jeg og noen kollegaer inn på en diskusjon om det å ha barn. Det er jo ingen tvil om at barn gir livet en helt fantastisk lykke og gir en større mening i livet, det har jeg selv erfart etter å ha fått 4 flotte barn. Da provoserte det meg så enormt at en av de yngre på jobb presterte å si at livet hennes var så herlig uten barn, og at hun aldri kunne tenke seg det. Hun mente det var både stress og mas, og at livet hennes var så mye friere uten. Hun er jo selv bare en liten jentunge uten særlig livserfaring, og vet lite om livet enda. Jeg prøvde å si at dette ville hun nok finne ut av når hun blir moden nok, men at det å få barn er noe av det flotteste man kan oppleve som kvinne. Det var hun helt uenig i og ville ikke ta til seg noe av det jeg sa. Hun vet enda så lite stakkars, og da eksploderte jeg rett og slett på henne. Til slutt bare gikk hun fra bordet og det ble veldig dårlig stemning. Ekstremt arrogant av henne, hun bør ha litt respekt for noen med over dobbelt så lang livserfaring som henne. Ganske egoistisk å bare tenke på seg selv og sin egen frihet også spør du meg. Er det sånn unge tenker i dag? Meg, meg, meg? Glad jeg selv er eldre og har litt større perspektiver på ting..

Anonymkode: 8a9c0...47e

😅😅😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv barn og synes barna har gitt meg mening med livet og gitt meg uendelig glede. Men ikke alle vil ha barn, og uansett hvor lykkelig vi med barn er, så må vi respektere at andre voksne har valgt å være frivillig barnløs. Du sier at hun er arrogant og bør ha mer respekt for deg som har dobbelt så mye livserfaring som henne. Men du bør (og skal) legge din personlige mening til siden og respektere valget hun har tatt for sitt liv.

At du eksploderte på henne, sier meg at du ikke tar til deg andres valg/meninger de har tatt for sitt liv. Selv om jeg elsker å ha barn og å være mamma, så skjønner jeg at ikke alle vil det samme. Enkelte frivillige barnløse liker følelsen av frihet og til å gjøre hva de vil, når de vil. 

Vi med barn må planlegge ting og ta hensyn til barn, barnepass, tidsklemmen, stressende hverdag m.m. Det er ikke en drøm for alle....

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tre barn, synes det har vert et styr. Nå er de ungdommer, det er mye enklere. Småbarns perioden har jeg i vrangstrupen fremdeles. 

Anonymkode: 49d04...3fd

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 31.1.2024 den 19.13):

Trolliiiiii

Anonymkode: c954c...92f

Ja, her var det mange trollesetninger, hahaha. Trollet sprakk tidlig i innlegget. Men du skal ha for forsøket, TS. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 31.1.2024 den 19.16):

Hun begynte med disse kraftige påstandene? Og med eksplodere mente jeg ikke å bruke vold da herregud! Jeg ble bare forbannet 

Du ble forbannet fordi hun har en annen meninhmg enn deg? Det er veldig spesielt. Hun kom ikke med "kraftige" påstander. Hun sa at hun ikke ville ha barn, på en litt sosialt uintelligent måte, kanskje. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Firkantrav skrev (På 31.1.2024 den 19.28):

Dette høres veldig spesielt ut. Jeg hadde lagt meg helt flat og bedt om unnskyldning i morgen. Og så får du håpe at hun ikke legger inn en klage på deg. 
Hvordan i alle dager er det mulig å være så arrogant at du tror at du kan sitte å skryte av livet ditt og samtidig fa trassanfall dersom kollegaen din gjør det samme?
skjerp deg

Hvordan det er mulig…? Du skjønner vel at dette innlegget bare er tull og troll :)

Anonymkode: ca9af...16e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 31.1.2024 den 21.24):

Det er bare egoister som velger egne barn.Jorden er overbefolket og 3. verdenskrig er på vei! Men de med lav iq tenker mer på seg selv en klima, miljøavtrykk og barnas fremtid

Anonymkode: cfc21...aee

3. verdenskrig er ikke på vei.

Anonymkode: d77aa...50f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan i hvert fall si at det er et helvete å forsøke å finne unge damer som er modne og ansvarsfulle nok til å ta seg av barn - og som faktisk også selv ønsker det. Det virker som om trenden er å fylle, feste og herje rundt til de blir gamle kjerringer på 35+ for så å tro at de skal få en mann som er vesentlig mer attraktiv enn dem selv, Av de 100-150 damene jeg har feid over er det maks 5% jeg faktisk kunne tenkt meg å få barn med. Det irriterende er at de som er pene nok for et fast forhold som regel også er de minst voksne i knollen. Helt vanlig for damer på 30 å være 14 år i hodet, Enten må man gå ned på standarden og finne ei dame som er en sekser eller syver (som man bare er sånn passe tiltrukket av), eller ligge rundt med damer som er åttere og niere, men som kun kan brukes til seksuelle formål. Veldig trist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alfahann skrev (Akkurat nå):

Jeg kan i hvert fall si at det er et helvete å forsøke å finne unge damer som er modne og ansvarsfulle nok til å ta seg av barn - og som faktisk også selv ønsker det. Det virker som om trenden er å fylle, feste og herje rundt til de blir gamle kjerringer på 35+ for så å tro at de skal få en mann som er vesentlig mer attraktiv enn dem selv, Av de 100-150 damene jeg har feid over er det maks 5% jeg faktisk kunne tenkt meg å få barn med. Det irriterende er at de som er pene nok for et fast forhold som regel også er de minst voksne i knollen. Helt vanlig for damer på 30 å være 14 år i hodet, Enten må man gå ned på standarden og finne ei dame som er en sekser eller syver (som man bare er sånn passe tiltrukket av), eller ligge rundt med damer som er åttere og niere, men som kun kan brukes til seksuelle formål. Veldig trist.

Det er ikke alle som jakter på menn, forstår du vel.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er ikke alle som jakter på menn, forstår du vel.

Kvinner har i all hovesak tre valg

1) Enten å bruke de beste årene av livet sitt - når markedsverien er høyest - på å finne en mann. Dvs. fra de er 18-28.
2) Alternativ to er å ta til takke med det første og beste de finner når de har passert 30 - og da må standarden senkes betraktelig.
3) Leve barnløse - noe som gjerne fører til depresjon, sorg og bitterhet.

20-årene er ikke primært ment for fest og moro, men for å finne den beste mannen man kan få, for å stifte familie med vedkommende. Kvinners attraktivitet faller mye fortere enn menn. På den annen side tar det langt lenger tid for menn å faktisk bli attraktive. Gutter under 30 har lav status, på samme måte som kvinner over 35. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kan ikke være serriøst?!? Er du virkelig så blåst at du blir krenka over at hun ikke vil ha barn? Vil nå heller si at det er veldig arrogant å respektløst av deg å reagere sånb som du gjorde på noe du har absolutt ingenting med. Få hue utav ræva så du kan få innse at det å få barn er absolutt ikke noe av det fineste med å være dame å veldig mange nå om dagen ikke vil ha barn.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det sånn unge tenker i dag? Meg, meg, meg? Glad jeg selv er eldre og har litt større perspektiver på ting..

Synes du skal lage en sang som heter "meg - meg -meg" og så gir du den til deg selv som gave.. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alfahann skrev (2 timer siden):

Kvinner har i all hovesak tre valg

1) Enten å bruke de beste årene av livet sitt - når markedsverien er høyest - på å finne en mann. Dvs. fra de er 18-28.
2) Alternativ to er å ta til takke med det første og beste de finner når de har passert 30 - og da må standarden senkes betraktelig.
3) Leve barnløse - noe som gjerne fører til depresjon, sorg og bitterhet.

20-årene er ikke primært ment for fest og moro, men for å finne den beste mannen man kan få, for å stifte familie med vedkommende. Kvinners attraktivitet faller mye fortere enn menn. På den annen side tar det langt lenger tid for menn å faktisk bli attraktive. Gutter under 30 har lav status, på samme måte som kvinner over 35. 

Absolutt ikke. Ingen som bestemmer at man må ha barn, finne mann eller alt mulig sånt. Det er opptil hver enkelt hva man vil å man som dame har ikke i hovedsak 3valg, mannhar så mange man møtte ville ha.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig tro det bare finnes en sannhet, sin egen. Dermed mange sannheter. Folk må få leve sine liv som de ønsker, med eller uten barn.

Anonymkode: f33ab...4fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I lunsjen i dag kom jeg og noen kollegaer inn på en diskusjon om det å ha barn. Det er jo ingen tvil om at barn gir livet en helt fantastisk lykke og gir en større mening i livet, det har jeg selv erfart etter å ha fått 4 flotte barn. Da provoserte det meg så enormt at en av de yngre på jobb presterte å si at livet hennes var så herlig uten barn, og at hun aldri kunne tenke seg det. Hun mente det var både stress og mas, og at livet hennes var så mye friere uten. Hun er jo selv bare en liten jentunge uten særlig livserfaring, og vet lite om livet enda. Jeg prøvde å si at dette ville hun nok finne ut av når hun blir moden nok, men at det å få barn er noe av det flotteste man kan oppleve som kvinne. Det var hun helt uenig i og ville ikke ta til seg noe av det jeg sa. Hun vet enda så lite stakkars, og da eksploderte jeg rett og slett på henne. Til slutt bare gikk hun fra bordet og det ble veldig dårlig stemning. Ekstremt arrogant av henne, hun bør ha litt respekt for noen med over dobbelt så lang livserfaring som henne. Ganske egoistisk å bare tenke på seg selv og sin egen frihet også spør du meg. Er det sånn unge tenker i dag? Meg, meg, meg? Glad jeg selv er eldre og har litt større perspektiver på ting..

Guri mølla å nedlatende du er. Er det mindre egoistisk å få barn? Absolutt ikke. At du elsker å ha fått barn og at du er er dobbel så gammel samt at du har mye mer livserfaring betyr ikke at du har rett til å eksplodere eller belære andre. Du tenkte på deg selv da du valgte å få 4 barn. Du ønsket å få dem. Du er ikke alle! Det er noe du må tolerere og faktisk finne deg i. Hva som var riktig for deg er ikke riktig for alle andre kvinner. Hun var ikke arrogant. Du var arrogant. Måten du dyret i vei og tvang ditt syn over på henne for så å legge skylden på henne for at det ble dårlig stemning..Den dårlige stemning var det du som skapte. En voksen person med mye livserfaring burde vite bedre! Ikke avfeie andres meninger og syn på ting. Ei heller legge det på alder. Jeg er sikker på at du innerst inne vet bedre enn dette. Du burde hvertfall gjøre det. Det er ikke rart at hun gikk fra bordet. Jeg hadde gjort akkurat det samme om noe hadde behandlet meg på den måte. Ikke minst snakket til meg slik. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alfahann skrev (10 timer siden):

Wow..det er ikke rart du ikke har funnet noe å få barn med med den holdningen der. Utseende er visst det viktigeste her. Ditt tap! En er ikke en gammal kjerring når en er 35+. Skryte på deg antall damer du har vært til køys med er kun pinlig. Ingen er imponert her. "Det irriterer er at de som er pene for et fast forhold som regel er de som er minst voksne i knollen". Du anser deg selv som en 10 skjønner jeg samt at du er veldig voksen i knollen? Beklager å måtte fortelle deg at det er ikke det du formidler her. Langt der i fra. Jeg skjønner godt at du er singel. Ser ikke hvorfor det er så veldig trist egentlig. Du er overfladisk og ikke klar for et skikkelig forhold. Aller minste barn. Alfahann er du noe du er kun i ditt eget hodet. Det som er trist er at du går glipp av mange flotte kvinner som  har mye å tilby. Ikke kun et pent ytre. Livet handler om så mye mer enn å være pen. Du har tydeligvis aldri vært tiltrukket av noe pga personligheten deres. Humoren, innstillingen, livsgleden, glimtet i øyet osv til en person. Det er vanskelig å ta deg seriøst rett og slett. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke Kjent skrev (2 timer siden):

Wow..det er ikke rart du ikke har funnet noe å få barn med med den holdningen der. Utseende er visst det viktigeste her. Ditt tap! En er ikke en gammal kjerring når en er 35+. Skryte på deg antall damer du har vært til køys med er kun pinlig. Ingen er imponert her. "Det irriterer er at de som er pene for et fast forhold som regel er de som er minst voksne i knollen". Du anser deg selv som en 10 skjønner jeg samt at du er veldig voksen i knollen? Beklager å måtte fortelle deg at det er ikke det du formidler her. Langt der i fra. Jeg skjønner godt at du er singel. Ser ikke hvorfor det er så veldig trist egentlig. Du er overfladisk og ikke klar for et skikkelig forhold. Aller minste barn. Alfahann er du noe du er kun i ditt eget hodet. Det som er trist er at du går glipp av mange flotte kvinner som  har mye å tilby. Ikke kun et pent ytre. Livet handler om så mye mer enn å være pen. Du har tydeligvis aldri vært tiltrukket av noe pga personligheten deres. Humoren, innstillingen, livsgleden, glimtet i øyet osv til en person. Det er vanskelig å ta deg seriøst rett og slett. 

Jeg er da sjelden single lenge, men forholdene avsluttes når jentene gradvis endrer seg og viser seg å være late, være alkoholikere eller bare rett og slett ikke passer inn i livet jeg lever. Problemet er at det er et for lite utvalg av damer som er unge, vakre og konservative. De skal jo selvsagt både ha god personlighet, humor, sprudlende humør og i tillegg se flotte ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hegehei skrev (22 timer siden):

Dette kan ikke være serriøst?!? Er du virkelig så blåst at du blir krenka over at hun ikke vil ha barn? Vil nå heller si at det er veldig arrogant å respektløst av deg å reagere sånb som du gjorde på noe du har absolutt ingenting med. Få hue utav ræva så du kan få innse at det å få barn er absolutt ikke noe av det fineste med å være dame å veldig mange nå om dagen ikke vil ha barn.

Er vel heller du som er blåst som ikke skjønner at ts er et troll.

Anonymkode: 9222b...ee2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...