Gå til innhold

Ble så forbannet på kollega under diskusjon om barn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Snakk om å vri rundt på det. Før var det å få barn en velsignelse og glede. Idag er det bare "mas og styr". Ja mange egioster der ute. 

Anonymkode: f35bc...d2c

Det er bare egoister som velger egne barn.Jorden er overbefolket og 3. verdenskrig er på vei! Men de med lav iq tenker mer på seg selv en klima, miljøavtrykk og barnas fremtid

Anonymkode: cfc21...aee

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jabx skrev (53 minutter siden):

I hvilken fase av livet?

Lykkelig i to år, og sliten og bekymret resten av livet. Lykken avhenger ikke av barn. De er dyre, masete og stressende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så deilig å ikke ha barn:danse:. Er 41 nå og har respekt for de som har tatt et annet valg enn meg men når noen har mast om barn tenker jeg bare at missouri loves company

Tok tidlig valget om å ikke få barn som var et enkelt valg å ta når en aldri har hatt lyst på barn og det er en av livets beste beslutninger. Så du får bli så provosert, frustrert og furten du bare vil ts. Sånne type mennesker beviser bare for meg at du kanskje er litt misunnelig på den friheten du selv mangler og det å ta et selvstendig valg over livet sitt. Hvorfor ellers bli provosert av andres valg? Har du det godt med ditt valg trenger du heller ikke å bli provosert av å se eller høre at andre er tilfreds med sitt.

Du virker heller ikke å være det mest stabile menneske å oppfostre barn

Anonymkode: 7f3e3...acc

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Hun er ett troll. Det finnes ikke sånne damer irl. Hun hisser deg opp og er psykisk voldelig mot yngre kollega. Hun fortjener straff! Og barns burde ikke bo med en så syk mor. 

Det finnes dessverre mange slike der ute. 

Anonymkode: 8c541...fa1

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvor hinsides bananas trollemor hadde klikket, om et eller flere av hennes barn velger bort å få barn?

Du hadde vel avskrevet hele barnet/?🤷‍♀️

Anonymkode: 358be...1ef

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Lykkelig i to år, og sliten og bekymret resten av livet. Lykken avhenger ikke av barn. De er dyre, masete og stressende.

Mange setter pris på å ha familie på sine eldre dager. Barn blir jo voksne, og kanskje får de selv barn. Og så har man både barn og barnebarn, og man har et sosialt nettverk.

Men det er selvsagt også mulig å ha venner og ikke familie også på sine eldre dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jabx skrev (54 minutter siden):

Mange setter pris på å ha familie på sine eldre dager. Barn blir jo voksne, og kanskje får de selv barn. Og så har man både barn og barnebarn, og man har et sosialt nettverk.

Men det er selvsagt også mulig å ha venner og ikke familie også på sine eldre dager.

All undersøkelse og forskning sier at varen ikke har noe innvirkning på livskvalitet heller ikke i barndommen.

Du får ikke bedre livskvalitet av å få barn. Heller ikke i alderdommen viser forskning fra OsloMet.

Du trodde kanskje at barnløse eldre er mer ensomme og har dårligere livskvalitet? 

En fersk litteraturgjennomgang av Thomas Hansen, forsker ved Velferdsforskningsinstituttet NOVA ved OsloMet vil kanskje overraske deg.

– Det er liten forskjell når det gjelder ensomhet, livstilfredshet og psykisk helse mellom de som får barn, og de som ikke får det. Det er en slags myte at man trenger barn for å få en god alderdom, sier Hansen. 

I artikkelen har Hansen sett på internasjonal forskning om barnløse eldre. Han står bak flere studier om barnløshet, og har også forsket på barnløshet blant yngre voksne.

Forskningen viser at barn har liten effekt på livskvalitet og lykke for både yngre og eldre voksne.

Barn påvirker ikke lykken

https://www.oslomet.no/forskning/forskningsnyheter/ikke-lykkeligere-med-barn

Anonymkode: 7f3e3...acc

• Liker 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Denne trolletråden bør ingen gå på.

Anonymkode: 8904c...6ac

Bare å lene seg tilbake og se det smelle 😅

Anonymkode: d40e7...2d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk å hisse seg opp over at noen velger å ikke få barn.

Synes det er modent å ikke få barn hvis man ikke ønsker dem, jeg.

Endret av akrich88
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du høres ut som min kollega. Jeg sa at jeg ikke ville han barn og hun skjelte meg ut og sa at ingen kommer til å elske meg hvis jeg sier høyt at jeg ikke vil ha barn. Hun var også like nedlatende som deg og sa at jeg ikke var moden nok til å forstå hvor fantastisk liv med barn er. 

Det er ikke alle som liker barn. Jeg er en av dem. Jeg har tantebarn som jeg er glad i og som jeg passer i ny og ne, men jeg har ikke lyst på ansvar for et barn hele tiden. Jeg liker ikke andre barn utenom familien. Jeg har ingen planer om å gi opp all min fritid og mine penger til et barn, og dedikere resten av livet mitt til å være mor og bestemor. Jeg er lykkelig uten. Jeg reiser mye, jeg går ofte ut og koser meg, og jeg har mange fine opplevelser med andre barnløse. 

Kan det tenkes at du som er opp i årene og dom har fire barn ikke forstår gleden av å leve uten barn? Jeg kjenner mange godt voksne som ikke har det og som storkoser seg. De nyter livet. 

De som elsker barn skal selvfølgelig få lov til å elske familielivet, men ikke se bed på oss andre som ikke ønsker deres tilværelse. Ikke bli personlig fornærmet fordi deres liv ikke frister alle andre. 

For dere som tror dette er et troll: Jo, det finnes slike mennesker. 🙄 Jeg har en slik en på jobb. 

Anonymkode: 8bf00...1d0

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig du troller, men mulig du er ekte også.

Har hatt en (jævla slitsom) kollega som alltid hadde sterke meninger om ikke bare hva andre gjorde - men også hva andre mente om ting!

Du høres nå faktisk litt slik ut.

Anonymkode: 7a272...bf5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polyester skrev (16 timer siden):

Hææ? 👀 Kan jeg få litt bakgrunnshistorie på dette? Hvordan ble det funnet ut? Brukernavn?

Anonymkode: 05bf8...4e8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noe så respektløst og stygt gjort av deg. hva får deg til å tro du kan kjefte på en annen person fordi dere ikke har samme mening, din mening er ikke verdt mer enn hennes. Du hører bare på deg selv, og din mening. Du respekterer ikke hennes mening. Din mening er ikke mer riktig enn hennes mening. Du ser ting ut fra din synsvinkel, hun har en annen synsvinkel. Alle er forskjellige. Det du synes er meningsfylt er riktig for deg. For andre kan andre ting være meningsfult. Og en ting skal jeg fortelle deg. Livserfaring kommer ikke bare ann på alder, det kommer ann på hva man har av erfaringer i livet. Jeg hadde bedt henne om unnskyldning hvis jeg var deg. 

Endret av Love999
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

I lunsjen i dag kom jeg og noen kollegaer inn på en diskusjon om det å ha barn. Det er jo ingen tvil om at barn gir livet en helt fantastisk lykke og gir en større mening i livet, det har jeg selv erfart etter å ha fått 4 flotte barn. Da provoserte det meg så enormt at en av de yngre på jobb presterte å si at livet hennes var så herlig uten barn, og at hun aldri kunne tenke seg det. Hun mente det var både stress og mas, og at livet hennes var så mye friere uten. Hun er jo selv bare en liten jentunge uten særlig livserfaring, og vet lite om livet enda. Jeg prøvde å si at dette ville hun nok finne ut av når hun blir moden nok, men at det å få barn er noe av det flotteste man kan oppleve som kvinne. Det var hun helt uenig i og ville ikke ta til seg noe av det jeg sa. Hun vet enda så lite stakkars, og da eksploderte jeg rett og slett på henne. Til slutt bare gikk hun fra bordet og det ble veldig dårlig stemning. Ekstremt arrogant av henne, hun bør ha litt respekt for noen med over dobbelt så lang livserfaring som henne. Ganske egoistisk å bare tenke på seg selv og sin egen frihet også spør du meg. Er det sånn unge tenker i dag? Meg, meg, meg? Glad jeg selv er eldre og har litt større perspektiver på ting..

Anonymkode: 8a9c0...47e

Regner med du bare er et troll 😂 om ikke så er det ikke så rart hun ikke har respekt for deg, du fremstår jo som et nedlatende troll. Noen vil ha barn andre ikke. Folk er forskjellige. Det mest egoistiske hadde vel vert å fått et barn man hadde null interesse av. Om du har så mye livserfaring burde jo du ha lært at en nedlatende holdning ikke er bra heller ikke det å bruke hersketeknikker mot andre. Håper ikke de 4 barna dine arver det 🙂 

Anonymkode: 291af...b9c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

I lunsjen i dag kom jeg og noen kollegaer inn på en diskusjon om det å ha barn. Det er jo ingen tvil om at barn gir livet en helt fantastisk lykke og gir en større mening i livet, det har jeg selv erfart etter å ha fått 4 flotte barn. Da provoserte det meg så enormt at en av de yngre på jobb presterte å si at livet hennes var så herlig uten barn, og at hun aldri kunne tenke seg det. Hun mente det var både stress og mas, og at livet hennes var så mye friere uten. Hun er jo selv bare en liten jentunge uten særlig livserfaring, og vet lite om livet enda. Jeg prøvde å si at dette ville hun nok finne ut av når hun blir moden nok, men at det å få barn er noe av det flotteste man kan oppleve som kvinne. Det var hun helt uenig i og ville ikke ta til seg noe av det jeg sa. Hun vet enda så lite stakkars, og da eksploderte jeg rett og slett på henne. Til slutt bare gikk hun fra bordet og det ble veldig dårlig stemning. Ekstremt arrogant av henne, hun bør ha litt respekt for noen med over dobbelt så lang livserfaring som henne. Ganske egoistisk å bare tenke på seg selv og sin egen frihet også spør du meg. Er det sånn unge tenker i dag? Meg, meg, meg? Glad jeg selv er eldre og har litt større perspektiver på ting..

Virker ikke som den påståtte livserfaringen og perspektivet du påberoper deg er noe du klarer å omsette til noe fornuftig. 

Anonymkode: f0565...22b

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er så dårlig forsøk på å skape en opphetet provoserende debatt at jeg gidder ikke.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 50, elsker mine barn, men ikke kom til meg å si at det er det beste som kan skje en kvinne. Noe frihet forsvinner, mer stress blir det, mas også. Og ikke for å snakke om bekymringer.

Ville ikke vært foruten mine barn. Blir litt lei meg innvendig med tanken på at det kanskje ikke kommer noen barnebarn. Men det er egoistiske tanker. På samme måte som det var egoistisk av meg å få barn.

Anonymkode: 5f948...828

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Hun begynte med disse kraftige påstandene? Og med eksplodere mente jeg ikke å bruke vold da herregud! Jeg ble bare forbannet 

Hva sa hun egentlig som var så ille?

Jeg synes at du som er voksen, bør vise litt takt og tone ovenfor de som er yngre. For alt du vet, så er dette en ung dame som har vokst opp med foreldre som ikke greide å prioritere henne, eller hun opplever ikke mestring rundt dette med barn i det hele tatt. At hun ikke ønsker seg barn, er ikke et stikk mot deg, men en refleksjon hun har gjort basert på sin oppvekst og sine egne evner, rundt det å forholde seg til barn i livet sitt. OG kanskje vil alt dette forandre seg når hun møter "mr right?" Jeg ønsket meg heller ikke barn, før jeg møtte eksen min. Dessverre for meg så fikk jeg barn med en idiot da..

Å være en kjeftesmelle på unge mennesker som deler at de ikke passer til å få barn, er skikkelig dårlig gjort. Hun har ikke fornærmet deg, hun sier ikke at "du har et kjipt liv fordi du har barn" hun snakker om seg selv og sitt liv, og hvordan HUN vil ha det. 

Håper du kan gå bort til henne i morgen og si unnskyld og at du tråkka i salaten og tolket diskusjonen på en unødvendig personlig måte, og at du forstår at hun snakket på sine egne vegne, ikke på dine vegne, og at du lover å regulere følelsene dine bedre fra nå av. :)

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...