Gå til innhold

Ble så forbannet på kollega under diskusjon om barn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

19 minutter siden, AnonymBruker said:

I lunsjen i dag kom jeg og noen kollegaer inn på en diskusjon om det å ha barn. Det er jo ingen tvil om at barn gir livet en helt fantastisk lykke og gir en større mening i livet, det har jeg selv erfart etter å ha fått 4 flotte barn. Da provoserte det meg så enormt at en av de yngre på jobb presterte å si at livet hennes var så herlig uten barn, og at hun aldri kunne tenke seg det. Hun mente det var både stress og mas, og at livet hennes var så mye friere uten. Hun er jo selv bare en liten jentunge uten særlig livserfaring, og vet lite om livet enda. Jeg prøvde å si at dette ville hun nok finne ut av når hun blir moden nok, men at det å få barn er noe av det flotteste man kan oppleve som kvinne. Det var hun helt uenig i og ville ikke ta til seg noe av det jeg sa. Hun vet enda så lite stakkars, og da eksploderte jeg rett og slett på henne. Til slutt bare gikk hun fra bordet og det ble veldig dårlig stemning. Ekstremt arrogant av henne, hun bør ha litt respekt for noen med over dobbelt så lang livserfaring som henne. Ganske egoistisk å bare tenke på seg selv og sin egen frihet også spør du meg. Er det sånn unge tenker i dag? Meg, meg, meg? Glad jeg selv er eldre og har litt større perspektiver på ting..

Anonymkode: 8a9c0...47e

Jeg hadde vært mektig forbannet av deg, ja. 100%. Jeg har barn, er voksen og er helt uenig at det er det flotteste man kan oppleve som kvinne. Alle hverken vil eller kan få barn. At du syns det var det flotteste; det er din opplevelse. Du kan ikke beslutte at hun har feil. For en holdning du har! Jeg hadde eksplodert på deg om jeg var der 🤯

Anonymkode: 8c541...fa1

• Liker 10
  • Hjerte 3
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen frivillig barnløse vil ha drittungene dine eller livet ditt. Vi liker livet vårt BARNLØST. 
«en kvinne kan oppleve» ikke få meg til å le

Anonymkode: 8abf4...267

• Liker 9
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Herregud😅 man er mye friere uten barn og barn er veldig mye stress og mas. Det er jo helt sant. Finnes ikke noe mer egoistisk enn få få barn. Du får ikke akkurat unger for ungenes del, men fordi du vil ha.

Du er et troll uansett

Anonymkode: 9222b...ee2

Snakk om å vri rundt på det. Før var det å få barn en velsignelse og glede. Idag er det bare "mas og styr". Ja mange egioster der ute. 

Anonymkode: f35bc...d2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har barn og hun har jo rett. Det er bare styr og mas. 

Anonymkode: ae165...e02

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper Bård Tufte Johansen fortsatt henger her inne, her er det masse materiale😆

Anonymkode: 05bf8...4e8

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Snakk om å vri rundt på det. Før var det å få barn en velsignelse og glede. Idag er det bare "mas og styr". Ja mange egioster der ute. 

Det er vel lite som er mer egoistisk enn å  barn... 

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser for meg dramaet hvis en eller flere av dine ikke vil ha barn. Ta deg sammen. Du er firebarnsmor, ikke klikk på kkolegaene dine som en unge i trassalderen.

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

I lunsjen i dag kom jeg og noen kollegaer inn på en diskusjon om det å ha barn. Det er jo ingen tvil om at barn gir livet en helt fantastisk lykke og gir en større mening i livet, det har jeg selv erfart etter å ha fått 4 flotte barn. Da provoserte det meg så enormt at en av de yngre på jobb presterte å si at livet hennes var så herlig uten barn, og at hun aldri kunne tenke seg det. Hun mente det var både stress og mas, og at livet hennes var så mye friere uten. Hun er jo selv bare en liten jentunge uten særlig livserfaring, og vet lite om livet enda. Jeg prøvde å si at dette ville hun nok finne ut av når hun blir moden nok, men at det å få barn er noe av det flotteste man kan oppleve som kvinne. Det var hun helt uenig i og ville ikke ta til seg noe av det jeg sa. Hun vet enda så lite stakkars, og da eksploderte jeg rett og slett på henne. Til slutt bare gikk hun fra bordet og det ble veldig dårlig stemning. Ekstremt arrogant av henne, hun bør ha litt respekt for noen med over dobbelt så lang livserfaring som henne. Ganske egoistisk å bare tenke på seg selv og sin egen frihet også spør du meg. Er det sånn unge tenker i dag? Meg, meg, meg? Glad jeg selv er eldre og har litt større perspektiver på ting..

Hvis du er 52 år - hvordan føltes det at du dummet deg loddrett ut på jobb i dag?

Anonymkode: f5326...920

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Norge og lignende land har mange sluttet med kristendom.

Men behovet for å fylle hodet med noe irrasjonelt er der fortsatt hos mange likevel.

Så en del har i stedet gjort det å oppdra barn til religion for å dekke behovet. Når noen provoseres av at ikke alle ønsker barn, eller bare ett barn, så bare bekrefter det teorien.

Anonymkode: 0c5bf...b51

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som ikke ønsker seg barn er akkurat like lykkelige over å være barnløse, som vi som ønsker oss barn er over å få og ha barn. Tro det eller ei, ts, men det finnes mange måter å leve på, og ingen måte er riktigere enn andre. Du (og jeg) mener at å få barn er selve toppen av livet, men  kollegaen din mener noe annet. Kanskje ombestemmer hun seg, kanskje gjør hun ikke det. Det er uansett ikke din oppgave å overbevise vedkommende om at hun tar feil, for i denne saken finnes det ikke noe rett og feil svar.

Endret av Lorieen
  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Forbannet fordi hun er smartere enn deg som har klemt ut fire drittunger? Du er sjalu på hennes frihet og psyker ut en kollega. Men du gleder deg til fengselsstraffen for psykisk vold fordi der får du barnefri.

Anonymkode: cfc21...aee

Du virker ikke noe bedre enn ts.

Anonymkode: a5313...4d5

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er som at jeg skulle klikket over at folk ikke liker hunder… Mitt liv med hund er fantastisk, derfor må alle andre skaffe seg hund🤡

• Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har 5 barn, og gidder ikke og bry neg eller bli irritert fordi mine barneløse selvvalgte kollegaer forteller hvor digg det er. Dem får lov til og mene det, og dele det også. Jeg får dele om mine barn uten at dem blir irritert på det. Hadde vært ille om man fikk barn bare fordi det er forventet, ikke alle elsker barn og det er helt greit. 

Anonymkode: 350c3...90f

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Håper Bård Tufte Johansen fortsatt henger her inne, her er det masse materiale😆

Anonymkode: 05bf8...4e8

Hææ? 👀 Kan jeg få litt bakgrunnshistorie på dette? Hvordan ble det funnet ut? Brukernavn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Det er jo mas og styr. Aldri sagt at det ikke er fint også, men styr er det jo. De fleste får jo barn og det er av egoistiske grunner.

Anonymkode: 9222b...ee2

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror det er på tide at du pensjonerer deg snart ditt store 🧌

Håper den yngre kollegae din snakker mrd sjefen deres ang ditt utbrudd, det er på grensa til psykisk vold. 

Anonymkode: 9c30a...8b1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har to barn og må si hun er fornuftig.  Ja, jeg er veldig glad i barna mine og alt det der  ... men hun har forståelse hva det krever uten å ha barn. 

Du, derimot virker bare dømmende. 

Anonymkode: 8f8b7...6a5

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjemmes du ikke over å sitte som en tulling å trolle her inne? er livet ditt virkelig så innholdsløst?

Anonymkode: f871f...4c2

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...