AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #1 Skrevet 31. januar 2024 Datteren min på 15 min tok MRR-vaksine for akkurat en uke siden. Når vi våknet i dagtidlig hostet hun en del og var snørrete. I kveld har hun feber på 39,4.. Tenker dere at dette er en bivirkning av vaksinen? Har lest at det er vanlig med feber en uke etter å ha tatt den. Men hvor lenge kan feberen vare, noen dager? Synes også 39,4 er litt høyt.. hvor høy feber fikk deres barn og hvor lenge? Anonymkode: 09918...9cb
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #2 Skrevet 1. februar 2024 Min ene datter var en av de uheldige som i praksis fikk meslingsykdom av den vaksinen. Altså høy feber (over 40) i flere dager, og utslett. (I motsetning til ekte meslinger er det ikke smittsomt, eller fare for alvorlige komplikasjoner.) Den første kvelden var feberen såvidt over 41, og vi var inne på barneakutten på sykehuset for å utelukke om det var noe annet alvorlig galt, men de konkluderte sjelden vaksinereaksjon. (Og det gikk over.) Dette er uvanlig altså, tror lavere feber er det vanlige om man reagerer overhodet. Derimot hadde hun ikke luftveissymptomer sånn som ditt barn, så sånn sett ville jeg tro datteren din rett og slett hatt blitt syk med et eller annet virus og timingen med vaksine er tilfeldig. 39,4 er heller ikke urovekkende høyt når de er så små, gi paracet om allmenntilstanden er påvirket. Om hun skulle få utslett i tillegg er det sannsynligvis vaksinen 😅 god bedring! Anonymkode: 5a91e...0d7
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #3 Skrevet 1. februar 2024 Vi fikk vite barnet kan få symptomene på selve sykdommene de vaksineres mot av den vaksinen. At de får feber, utslett, og alt som hører med. De symptomene oppstår som oftest en uke etter at vaksinen er tatt. Jeg ville tatt en telefon til helsestasjonen. Anonymkode: fd69b...1b9
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #4 Skrevet 2. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 31.1.2024 den 18.36): Datteren min på 15 min tok MRR-vaksine for akkurat en uke siden. Når vi våknet i dagtidlig hostet hun en del og var snørrete. I kveld har hun feber på 39,4.. Tenker dere at dette er en bivirkning av vaksinen? Har lest at det er vanlig med feber en uke etter å ha tatt den. Men hvor lenge kan feberen vare, noen dager? Synes også 39,4 er litt høyt.. hvor høy feber fikk deres barn og hvor lenge? Anonymkode: 09918...9cb helsenorge.no - Vaksine mot meslinger, kusma og røde hunder (MMR-vaksine) Anonymkode: 0eea6...0b2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #5 Skrevet 2. februar 2024 Hei, våres sønn hadde høy feber i hele 5 dager en uke etter vaksinen. Over 40 grader. Ble bekymret og ringte legevakt, men de sa at siden han fikk i seg væske og var ellers ok i allmenntilstand, så skulle vi se ann. Etter 5 dager våknet han frisk. God bedring til lille din ❤️ Anonymkode: 70985...c89
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå