AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #1 Skrevet 31. januar 2024 Hva er det vanlige? Pleier barn å ha en bestevenn hele barneskolen eller byttes det på i løpet av barneskolen? Eller ingen bestevenn men mange ulike venner? Jeg har alltid vært en person som har hatt en liten gjeng på 5 stykker hvor vi var bestevenner litt på kryss og tvers i den gjengen. Hva er det vanlige? Hører om de som har vært bestevenner siden barnehagen og fortsatt er der i voksen alder.. Er det det vanlige? Anonymkode: 08dae...4ce
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #2 Skrevet 31. januar 2024 Tror jeg er voldsomt individuelt. Jeg hadde en bestevenninne fra 1 klasse, flyttet i 3 klasse, men vi er 41 og er enda bestevenninner. Fikk også en ny bestevenninne i 3 klasse, vi var venner til vi var ca 27-28 før vi sklei fra hverandre. Har hatt en del venner ved siden av, mn noen kommer og noen går. Datter har hatt to bestevenner siden bhg, de er 12 nå. Hun har andre venner også, litt varierende hvor mye de er sammen og litt i perioder. Anonymkode: 231aa...218
fru Alving Skrevet 31. januar 2024 #3 Skrevet 31. januar 2024 (endret) Begge mine har hatt ulike bestiser gjennom barneskolen. Hvis jeg skal si noe så har jeg hatt inntrykk av at i starten har de vært litt sånn bestevenn med folk de delte skjebne med, for eksempel at begge var nye i klassen eller at de hadde gått i samme barnehage, Etter hvert har de fått andre venner, de kanskje egentlig har mer felles med. Og rundt ungdomsskolealder endrer mye seg. Endret 31. januar 2024 av fru Alving
Arkana Skrevet 31. januar 2024 #4 Skrevet 31. januar 2024 Det tror jeg er veldig individuelt. Og noen har ikke en definert bestevenn heller, men har en gjeng de er sammen med uten at noen av dem skiller seg ut som en bedre venn enn de andre. Min eldste har hatt samme bestevenn både på barne- og ungdomsskolen. Jeg er spent på hvordan det blir for dem fra høsten når de sannsynligvis begynner på ulike vgs. De er en del av en større vennegjeng så jeg tror de kommer til å holde på gjengen sin selv om de også kommer til å få nye venner. De fleste ser ut til å holde på samme vennskap gjennom barne- og ungdomsskolen og at det er først på vgs, når de kanskje skilles, at det blir annerledes. Mellomste hadde to bestevenner de to første årene på skolen, men ulike interesser gjorde at de vokste fra hverandre og han fant noen nye som har vært bestevenner resten av barneskoletiden og de kommer nok til å holde sammen på ungdomsskolen også. Yngste går i 5. klasse og har hatt de samme bestevennene hele tiden. Jeg har bare kontakt med én venn fra skoletiden (vgs). Vi bor i nærheten av hverandre og treffes jevnlig. Jeg har flyttet langt hjemmefra så det ville uansett være vanskelig å holde på vennskap på avstand.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå