AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #61 Skrevet 1. februar 2024 Ingenting. Jeg ser omtrent ikke tv selv. Men ville aldri hatt på tv under måltider hvert fall…… Anonymkode: 08577...ac2 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #62 Skrevet 1. februar 2024 Min så ikke noe på tv når hun var så liten. Fordi vi ikke hadde behov for det. Det er ikke farlig å se litt på skjerm, men jeg ville vente for å unngå at hun ble avhengig fra ung alder. Tror det går helt fint med en halvtime om dagen altså. Anonymkode: a46cb...35f
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #63 Skrevet 1. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 31.1.2024 den 20.55): Min på snart 2 ser på noe mens vi tar morgenstellet, ved bleieskift og ved kveldsstellet. Ellers kun unntaksvis når han er syk, på lange bilturer osv. Hvordan får dere andre gjennomført stell uten skjerm? Anonymkode: 2c24d...1bf Enkel unge. Har aldri hatt problem med å skifte bleie. Brukte up and go etter at hun begynte å stå. Kjapt og greit. Anonymkode: a46cb...35f
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #64 Skrevet 1. februar 2024 Min på 1,5 ser faktisk på minibarna mens jeg lager middag. Mulig det er mot alle anbefalinger, men jeg er mye alene med han og akkurat den halvtimen trenger jeg. I tillegg ser vi Fantorangen sammen kl 17:30, men da ligger han mest å ammer og koser, en fin forberedelse til kveldsstellet 🥰 Utover det hender det vi tar en Karsten og Petra sammen i helger f.eks hvis det er på sin plass med 15 rolige minutter på fanget. Jeg er i tillegg en sånn som må ha TV-en på i bakgrunnen, så den står nesten alltid å ruller på nyhetskanalen eller noe på lydløs når vi er hjemme. Barnet er derimot vant til det og ikke interessert med mindre det er barneprogram. Anonymkode: 5e3fc...a09
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #65 Skrevet 2. februar 2024 2-åringen vår elsker peppa gris🥰 vi prøver å unngå altfor actionfyllte serier som f. eks paw patrol enn så lenge, han kommer vel alltids i en alder da «alle» ser på det og han ikke vil være utenfor😅 i ukedagene får han se tv 30-60 minutter etter middagen, ingen skjermtid den siste timen før legging (så han ser tv mellom 17-18 vanligvis). I helgene blir det ofte mer, hvis det er dårlig vær. Ved sykedager er det omtrent ubegrenset tv-titting men han regulerer seg litt selv😅 Anonymkode: 768e0...4f6 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #66 Skrevet 2. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 31.1.2024 den 20.55): Min på snart 2 ser på noe mens vi tar morgenstellet, ved bleieskift og ved kveldsstellet. Ellers kun unntaksvis når han er syk, på lange bilturer osv. Hvordan får dere andre gjennomført stell uten skjerm? Anonymkode: 2c24d...1bf Gjennomført stell uten skjerm!? Vi gir barnet medbestemmelse slik at vi ikke utløser et trassanfall, leker oss gjennom d et. Går ikke inn som en voksen som bare helt brått bestemmer hva som skal skje. helt sykt spørsmål. Anonymkode: 3e1ae...650
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #67 Skrevet 2. februar 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Gjennomført stell uten skjerm!? Vi gir barnet medbestemmelse slik at vi ikke utløser et trassanfall, leker oss gjennom d et. Går ikke inn som en voksen som bare helt brått bestemmer hva som skal skje. helt sykt spørsmål. Anonymkode: 3e1ae...650 Må bare si at det gjør vi også men det har likevel hendt i perioder at ungen går i fullstendig klikk når bleien skal skiftes. Noen ganger kommer det ut av det blå etter at hun er lagt på stellebordet også. Vi har ikke brukt skjerm som løsning for har aldri tenkt at det var en mulighet men det er noen ganger for noen utfordrende med stell selv om man gjør alt "riktig" altså Anonymkode: 05327...ece
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #68 Skrevet 2. februar 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Må bare si at det gjør vi også men det har likevel hendt i perioder at ungen går i fullstendig klikk når bleien skal skiftes. Noen ganger kommer det ut av det blå etter at hun er lagt på stellebordet også. Vi har ikke brukt skjerm som løsning for har aldri tenkt at det var en mulighet men det er noen ganger for noen utfordrende med stell selv om man gjør alt "riktig" altså Anonymkode: 05327...ece Vi har alltid bøker og et par leker tilgjengelig på stellebordet 🙂 Anonymkode: 68050...be2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #69 Skrevet 2. februar 2024 11 minutter siden, AnonymBruker said: Vi har alltid bøker og et par leker tilgjengelig på stellebordet 🙂 Anonymkode: 68050...be2 Ja samme her. Det funker iblant men de har også blitt kastet ganske brutalt avgårde Men enig i at man bør prøve slike ting før man tyr til skjerm hvert bleieskift da, for det blir jo fort en vanskelig uvane feks når man er et sted uten det tilgjengelig. Pluss at jeg synes jo de dagene barnet er medgjørlig at bleieskift- og stell er veldig fine stunder og god anledning til 1-1 kontakt med barnet Anonymkode: 05327...ece
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå