AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #1 Del Skrevet 31. januar 2024 Hei! Har ei venninne som fikk seg kjæreste i august og ingen er gladere for dette enn meg! Hun er ei herlig dame og fortjener bare det beste. Vi er i midten av 30-årene og hun har vært litt uheldig i kjærligheten, men nå ble det full klaff (eller tror det, jeg har ikke møtt henne eller han siden da 😅). I begynnelsen av forholdet svarte hun på meldinger etter noen ukers tid, men nå har det vært helt stille siden desember. Jeg forstår at man kan bli litt lost i forelskelsesbobla, men vil virkelig ikke miste venninna mi helt. Vi har et veldig fint, åpent og avslappet forhold vanligvis. Jeg har foreslått alt mulig fra dobbeldate, til enkel kaffe eller bare å stikke innom for å si hei. Men har som sagt ikke fått møtt henne siden august og jeg kjenner meg rådvill. Skal jeg fortsette å prøve å få kontakt eller bare vente og se om hun gidder å ta kontakt med meg? Anonymkode: 6b6fd...453 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #2 Del Skrevet 31. januar 2024 Jeg ville sagt i fra til henne at du er skuffet over at hun ikke svarer på melding. Si at du forstår at hun er forelska, men at hun betyr mye for deg og du vil at dere skal fortsette å være venner. Hadde nok skjerpa meg litt hvis jeg fikk en sånn melding i alle fall. Anonymkode: 7aae2...a12 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #3 Del Skrevet 31. januar 2024 Hun er enda i nyforelskelsesfasen, så man må regne med at de forsvinner i en liten periode. August er ikke så veldig lenge siden. Likevel er det alltids shitty å totalt ignorere venner bare fordi man har fått seg kjæreste. Det er også litt barnslig oppførsel å holde på med når man er i 30-årene. Noen folk er bare helt håpløse i slike tilfeller. Anonymkode: 7459d...bce 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #4 Del Skrevet 31. januar 2024 Dette høyrest jo merkeleg ut. Kan det ha skjedd noko med ho? Blitt sjuk? Skada? Anonymkode: e742d...4fe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #5 Del Skrevet 31. januar 2024 Er den nye kjæresten kontrollerende og vil ha henne for seg selv? Anonymkode: 7e699...8cc 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #6 Del Skrevet 31. januar 2024 Om ett halvt års tid er hund ute av forelskelsen. Vis at du er voksen, heng med andre venninner mens hun blir knullet hver kveld. Anonymkode: 3b2fc...8d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #7 Del Skrevet 31. januar 2024 Hun, ikke hund🤣 Anonymkode: 3b2fc...8d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #8 Del Skrevet 31. januar 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Hun er enda i nyforelskelsesfasen, så man må regne med at de forsvinner i en liten periode. August er ikke så veldig lenge siden. Likevel er det alltids shitty å totalt ignorere venner bare fordi man har fått seg kjæreste. Det er også litt barnslig oppførsel å holde på med når man er i 30-årene. Noen folk er bare helt håpløse i slike tilfeller. Anonymkode: 7459d...bce Jeg mistet også venninna mi til slikt, først en gang en type, så traff hun en til og stakk, denne gangen gidder jeg ikke å prøve å mase henne tilbake. De snakker om kjærlighetssorg etter partner, det er faktisk verre å miste bestevennen sin. Anonymkode: b7d0b...267 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #9 Del Skrevet 31. januar 2024 Jeg har ikke kjempegod erfaring med at noen plutselig ikke er mulig å få snakke med i slike situasjoner.Jeg ble selv en stund sittende fast i et kontrollerende og tildels voldelig forhold, og jeg klarte å holde kontakten med gamle venner. Han forventet full rapport om alt som skjedde på jobb og full oppmerksomhet etterpå. Alle andre ble kritisert og analysert og forvridd og skulle snakkes om i timesvis/hele natta. Selv om jeg så hvor galt det var, så var det vanskelig å avslutte. Jeg var i konstant underskudd på søvn, og fikk aldri lov å tenke selv. Endte også med å unnskylde meg for helt naturlige valg som han ble fornærmet over eller love ting jeg visste var galt for å få fred. Det var også veldig vanskelig å snakke/tekste med andre, fordi jeg skammet meg og følte jeg måtte ordne opp i livet og jeg visste ikke hva jeg skulle si. Det betyr ikke at din venninne er i et usunt forhold, men jeg ble litt bekymret når du skriver at du ikke har møtt henne siden hun ble forelsket. Det er mulig jeg leser/tolker galt, men jeg får inntrykk av at det gikk raskt? Det er ikke så mye du får gjort enten hun er fortapt i en tåke av forelskelse eller hun er fast i et usunt forhold, men om det er det siste så håper jeg du ikke kjenner på såre følelser dersom hun klarer å bli fri. Da vil hun trenge gode venner som ikke dømmer henne for hardt. Jeg er evig takknemlig for at jeg fortsatt har gode venner etter at jeg klarte å bli fri ❤️ Anonymkode: 14283...5f8 2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #10 Del Skrevet 31. januar 2024 Det er dårlig gjort å droppe venner i så lang tid, om det kun er fordi hun er forelsket, det er heller ikke normalt å gjøre seg helt utilgjengelig såpass lenge, så jeg ville blitt bekymret. Altså, har hun det bra sammen med han? Anonymkode: 43165...862 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #11 Del Skrevet 31. januar 2024 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Jeg mistet også venninna mi til slikt, først en gang en type, så traff hun en til og stakk, denne gangen gidder jeg ikke å prøve å mase henne tilbake. De snakker om kjærlighetssorg etter partner, det er faktisk verre å miste bestevennen sin. Anonymkode: b7d0b...267 Det er utrolig vondt å miste bestevennen sin. Det er en undervurdert sorg. Jeg får håpe det ordner seg. Anonymkode: 7459d...bce 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker 42 Skrevet 31. januar 2024 #12 Del Skrevet 31. januar 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Skal jeg fortsette å prøve å få kontakt eller bare vente og se om hun gidder å ta kontakt med meg? Hun tar nok sikkert kontakt igjen når det blir slutt...😅 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #13 Del Skrevet 1. februar 2024 Takk for alle svar! Jeg ble også litt urolig for at hun kanskje hadde havnet med en kontrollerende kjæreste så jeg ringte henne i går og spurte rett ut om hun har det bra. Hun forsikret meg om at alt er fint, men at hun har havnet helt bakpå med alle (bortsett fra typen) og at det hadde blitt litt overveldende å holde kontakten med venner fordi hun ikke har noe ekstra tid nå da hun vil prioritere forholdet. Må ærlig si at det gjorde litt vondt, men jeg vil respektere at vi er forskjellige så jeg sa bare at jeg finnes her hvis hun vil snakke eller finne på noe en dag.. Krysser fingrene for at hun oppdager hvor fint det kan være å kombinere kjæresten med venner og at det ene ikke trenger å utelukke det andre. 😊 Har mistet en god venninne tidligere og det var en hjertesorg som var forferdelig, mye verre enn å miste en kjæreste for min del. TS Anonymkode: 6b6fd...453 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #14 Del Skrevet 1. februar 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Takk for alle svar! Jeg ble også litt urolig for at hun kanskje hadde havnet med en kontrollerende kjæreste så jeg ringte henne i går og spurte rett ut om hun har det bra. Hun forsikret meg om at alt er fint, men at hun har havnet helt bakpå med alle (bortsett fra typen) og at det hadde blitt litt overveldende å holde kontakten med venner fordi hun ikke har noe ekstra tid nå da hun vil prioritere forholdet. Må ærlig si at det gjorde litt vondt, men jeg vil respektere at vi er forskjellige så jeg sa bare at jeg finnes her hvis hun vil snakke eller finne på noe en dag.. Krysser fingrene for at hun oppdager hvor fint det kan være å kombinere kjæresten med venner og at det ene ikke trenger å utelukke det andre. 😊 Har mistet en god venninne tidligere og det var en hjertesorg som var forferdelig, mye verre enn å miste en kjæreste for min del. TS Anonymkode: 6b6fd...453 "Hun forsikret meg om at alt er fint, men at hun har havnet helt bakpå med alle (bortsett fra typen) og at det hadde blitt litt overveldende å holde kontakten med venner fordi hun ikke har noe ekstra tid nå da hun vil prioritere forholdet.". Hun har ikke noe ekstra tid? På fem måneder? Okei, det er bare tull. Bryr man seg nok, så finner man tid. Jeg reagerer også på hovedinnlegget ditt, der det står at hun svarte på meldinger etter noen ukers tid i begynnelsen av forholdet. Eh, okei? Hvem er det som ignorerer en venns meldinger i flere uker? Det betyr jo at hun åpenbart har sett meldingen, men ikke brydd seg om å svare. Haha, det er jo helt tåpelig. Alle blir slukt inn i en forelskelse på et tidspunkt i livet sitt, men å ikke svare på en melding på flere uker og å ignorere en venn i hele fem måneder er inconsiderate. Anonymkode: 7459d...bce 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #15 Del Skrevet 2. februar 2024 Jeg har også ei venninne som fikk kjæreste i sommer, og har definitivt merket det😂 Lenge før det var meninga at alle skulle skjønne det, men når det går fra 5-10 snapper om dagen til 0 så skjønner man jo det🤪😂 Men altså, snappene jeg sendte ble jo åpna samme dagen, ikke liggende i ukesvis. Og det kom svar en gang i blant også, bare i mye mindre grad enn før og det ble mer en kommentar til en snap i stedet for å ha en samtale😅 Merker vel litt tendens til at ting begynner å gå seg til nå, snapper fortsatt mye mindre enn før, men svarene er i større grad mer enn bare en emoji😅 I starten var det litt kjipt, og det kan fortsatt være litt kjipt. Men jeg pleier å tenke på det som litt underholdene, hvor fort ting snudde over natta og hvor sjukt opptatt ho er av kjæresten. Det skal dog også sies at vi har møttes jevnlig siden i sommer, men ofte har hun hatt med kjæresten og vi har ikke så mange lange samtaler lengre. Anonymkode: e6d2d...828 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #16 Del Skrevet 2. februar 2024 Jeg mistet min bestevenninne pga akkurat det samme. Hjalp ikke å si ifra heller. Nå er hun venn med min ex og hans nye flamme og den nye typen sin. Så jeg følte meg bytta ut. Anonymkode: cc674...a97 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå