AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #1 Skrevet 31. januar 2024 Noen som har erfaring med å reise til Okinawa i Japan? Og hvor man bør bo i en ukes tid. Skal til Naha, er det en fin by? Liker god mat, arkitektur, ikle veldig opptatt av festing. Kanskje Strand og surfing. Drar videre til Kyoto etterpå (hvor jeg har vært før. Så flott by) Anonymkode: cc867...6cf
Gjest Linny111 Skrevet 2. februar 2024 #2 Skrevet 2. februar 2024 Jeg var der i desember. Naha er ganske interessant by, man kan fint tilbringe et par dager der og oppdage byen og spise all den spennende maten, men for å se mer av Okinawa med en viss form for frihet, er du nødt til å leie bil. Det er f.eks. ikke noe særlig med strender akkurat rundt Naha. Jeg fant én strand, og den lå under en diger motorvei og var ikke noe fin. Det er heldigvis billig og enkelt å leie bil der, men de kjører jo på venstre side av veien da. Husk internasjonalt førerkort. Mitt Suica-kort funka heller ikke i Naha. Nå er det sikkert noen bussmuligheter, jeg bare orka ikke styret med å ta buss i Japan uten IC-kort igjen. Har gjort det før, og det er noe av det mest kompliserte jeg vet om 😅 Hyggelige folk og god mat da, og det var digg å gå rundt i t-skjorte i desember. Mye interessant historie også. Anbefaler en tur til Hacksaw Ridge! Jeg havna er helt tilfeldig, og det var kanskje turens høydepunkt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå