AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #21 Skrevet 31. januar 2024 Du må høre på podcasten til Hedvig Montgomery om vennskap. Du vil nok føle deg bedre etterpå. Det er en del ting vi som foreldre kan gjøre feil ovenfor barnet i denne situasjonen Anonymkode: 4d739...a71
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #22 Skrevet 31. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du må høre på podcasten til Hedvig Montgomery om vennskap. Du vil nok føle deg bedre etterpå. Det er en del ting vi som foreldre kan gjøre feil ovenfor barnet i denne situasjonen Anonymkode: 4d739...a71 Ts Takk for tips! Hører nå! Anonymkode: 5d6d5...a5d
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #23 Skrevet 31. januar 2024 Jeg tror det å skulle ha en bestevenn fra man er 2 år vil være negativt for utviklingen. Helt normalt at man bytter vennskap og gjeng etter hvor man er i utvikling og interesser. Det gjorde hvertfall jeg og mine foreldre tror jeg ikke løftet et øyenbryn over det. Ble til og med god venn på ungdomsskolen av ei jente i klassen som på barneskolen plaget meg litt - så alt er mulig 😅 Anonymkode: a652c...8f7
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #24 Skrevet 31. januar 2024 Det er helt naturlig. Kanskje vil de finne tilbake til hverandre periodevis fremover, men det er også sannsynlig at de glir fra hverandre. Jeg ville oppfordre barnet til å kontakte andre. Bor det noen andre i nærheten? Jeg tenker at «presser» du barnet sitt på noen som ikke er så interessert lengre så vil barnet oppleve å være utenfor. De andre barna tenker jo ikke det, de velger jo bare hverandre akkurat nå. Og det skaper robusthet at barnet lærer å tåler dette, men samtidig ikke føle seg utenfor. Trygg barnet på at det er helt normalt og flere å være med på fritiden/skolen. «Noen ganger er man mer med den og noen ganger mer med den, det er normalt at man bytter litt». Min eldste er 13 år nå og henger ikke noe med de han lekte mest med i 1-2. klasse. Er periodevis med de han dannet sterkere bånd med i 3-4. klasse. Hadde et veldig tett vennskap med et par fra 5-7.klasse og de sklir litt til og fra i perioder, men er såpass trygg på hverandre at de finner tilbake hele tiden. Vet også med meg selv at de jeg dannet sterke vennskapsbånd med fra ungdomsskolen og oppover er de som enda er med meg i livet. Så dette varierer stort! Anonymkode: 21ff9...445
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #25 Skrevet 31. januar 2024 Vet du hva dette ordner seg! Sønnen min begynte også i 1.klasse og kjente kun nabogutten som var bestevennen. Dette endret seg på skolen og nabogutten begynte å henge med en annen gutt. Foreldrene var også venner og de var mye på besøk og min gutt ble aldri invitert bort. Veldig sårt som mor å se de kose seg ute i hagen mens min sønn satt inne å så på. Vi inviterte andre i klassen på besøk og etter en god stund løste det seg. Sønnen min som nå er tenåring har mange venner. Anonymkode: e9a72...c5e
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #26 Skrevet 1. februar 2024 Kanskje melde deg på cos-kurs i kommunen, for å få litt nye innspill på foreldrerollen? 🤗 Anonymkode: 39489...aec
Gjest Hoia Skrevet 2. februar 2024 #27 Skrevet 2. februar 2024 Jeg tror seriøst det er en forskjell på barn som ikke har problematikk, og de som har det. Det å beskytte barn, ved å gripe inn i relasjoner, er å ta fra dem sjansen på å bli trygge, på tross av sosiale endringer fra barndommen av. Det er ikke det samme som å være en støttespiller når noe går på tverke.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå