Gå til innhold

Daten min sier at han aldri har følt forelskelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og at han har valgt sine tidligere partnere han hadde langtidsforhold med, av praktiske grunner. Han sier at han likevel kan styre handlingene sine, og ønske om å være snill, god og omsorgsfull er et valg fra hans side. Og at han har gjort dette i sine tidligere forhold, men at det var kvinnene som ikke var gode tilslutt. 

Er dette et rødt flagg? 

Hvis det blir oss to, så vil Jeg føle jeg alltid går med en tanke om han virkelig elsker meg, eller bare "later som", av praktiske årsaker. 

Anonymkode: 51d52...bc6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville jeg følt på og.

Anonymkode: f41d2...fc6

• Liker 3
Skrevet

Jeg tror nok en god del har det på den måten, men denne mannen er i tillegg dum nok til å si det. Jeg tenker at jeg på en måte må fake forelskelse lenge nok, til at jeg kan kjenne en dypere forbindelse.  

Anonymkode: 20342...029

• Liker 6
Skrevet

Jeg har vært i forhold hvor jeg ikke har vært forelsket, men har ikke sagt det høyt. Har jo vært glad i vedkommende selv om jeg ikke hadde sommerfugler i magen. Likevel, jeg hadde ikke digget å høre fra en kjæreste at han ikke var/aldri hadde vært forelsket i meg..

Anonymkode: 13c60...f9d

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Tja. Jeg har kun vært skikkelig forelsket en gang, og det var en avstandsforelskelse. Skal jeg leve livet som singel av den grunn mens jeg veeeenter på mer forelskelse? Nei, jeg går etter de andre gode følelsene og praktiske ting. 

Anonymkode: af53b...f53

• Liker 1
Skrevet

Hva er det med han som gjør at han ikke har slike følelser? 

Anonymkode: 46905...a30

Skrevet

Høres egentlig litt psycho ut... Fake forelskelse er fryktelig ondsinnet. Klarer man å være så kalkulert hele tiden er det noe som skurrer i topplokket....

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Høres egentlig litt psycho ut... Fake forelskelse er fryktelig ondsinnet. Klarer man å være så kalkulert hele tiden er det noe som skurrer i topplokket....

Kalkulert? Hvis du merker at dette er noe bra, og så inderlig ønsker at du kunne forelske deg?  Det er lov å prøve å gjøre alt forelskede folk gjør, og se om det løsner. 

Anonymkode: 20342...029

Skrevet

Jeg hadde ikke orket og forsette forholdet, og ihvertfall ikke etter han kalte det praktiske forhold. Tenker har han sånt syn på forhold så skal det ikke så mye til at han avslutter det, og du er den som sitter der knust og han går vidre uten den store sorgen. 

Anonymkode: 82e12...db9

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Det trenger ikke ha noe med å være "psycho" å gjøre. Noen mennesker er bare aromantiske. Helt vanlige, snille hverdagsmennesker, men uten evne til å forelske seg. Hvorfor det skjer er ikke godt å vite, men det kan jo ha noe med et skadet tilknytningsmønster å gjøre. Det betyr likevel ikke mangel på empati.

Anonymkode: f8dae...1ad

Skrevet

Det er nok mange som er sånn, og vi skjuler det godt. Samfunnet har forventninger til at alle ønsker seg forhold.

Anonymkode: 7c2c8...38a

• Liker 1
Skrevet

Trenger ikke være et rødt flagg. Kan være så simpelt som at han er «aromantisk».

Men til syvende sist er det du som evt. blir påvirket og som kan vite om du kan leve med det eller ikke.

Anonymkode: 43472...a5f

Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Det er nok mange som er sånn, og vi skjuler det godt. Samfunnet har forventninger til at alle ønsker seg forhold.

Anonymkode: 7c2c8...38a

For noe tøv!!

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det trenger ikke ha noe med å være "psycho" å gjøre. Noen mennesker er bare aromantiske. Helt vanlige, snille hverdagsmennesker, men uten evne til å forelske seg. Hvorfor det skjer er ikke godt å vite, men det kan jo ha noe med et skadet tilknytningsmønster å gjøre. Det betyr likevel ikke mangel på empati.

Emosjonell skadet.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Emosjonell skadet.

Ja, kanskje emosjonelt skadet. Det tilsvarer fortsatt ikke en sosiopat eller psykopat.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, kanskje emosjonelt skadet. Det tilsvarer fortsatt ikke en sosiopat eller psykopat.

Nei.

Skrevet

Jeg har en venninne i 60- årene som aldri har vært forelsket. Betyr det at man ikke kan være i et forhold? Nei selvfølgelig ikke. 

Anonymkode: 38347...313

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Og at han har valgt sine tidligere partnere han hadde langtidsforhold med, av praktiske grunner. Han sier at han likevel kan styre handlingene sine, og ønske om å være snill, god og omsorgsfull er et valg fra hans side. Og at han har gjort dette i sine tidligere forhold, men at det var kvinnene som ikke var gode tilslutt. 

Er dette et rødt flagg? 

Hvis det blir oss to, så vil Jeg føle jeg alltid går med en tanke om han virkelig elsker meg, eller bare "later som", av praktiske årsaker. 

Jeg hadde sikkert heller "ikke blitt god tilslutt" om jeg forstod at jeg var sammen med en mann som aldri hadde vært hverken forelsket eller elsket meg.

Hadde jeg ønsket å dele bolig med en venn, så hadde jeg valgt en venn...

Jeg tenker som en annen at denne mannen trolig er relasjonsskadet, redd for følelser, og derfor synes han det er tryggere å velge kvinner han ikke har følelser for, fordi slike kvinner aldri kan såre ham om det tar slutt (som det jo vil siden han lurer dem...).

Anonymkode: e6ff4...d82

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er dette et rødt flagg? 

Jeg ville ikke, ts, tenkt så mye på det du later til å uroe deg for - at han ikke har vært det vi kaller «forelska» (og som unektelig egentlig bare er et fint ord for «kåt»).

Det som uroer meg er det uthevede. Dette er klassisk manipulativ adferd. Avslutt forholdet øyeblikkelig, og kutt all kontakt. Bare kom deg unna. Raskt.

Anonymkode: 25890...c2d

Skrevet

Høres ut som han mangler sosiale antenner, spør du meg. 

Anonymkode: 17785...c0a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...