Gjest Fauna i.i. Skrevet 1. februar 2006 #21 Skrevet 1. februar 2006 Jeg har hørt at aluminiumsklorid kan føre til brystkreft.. er derfor litt redd for å prøve.
Gjest gjest1 Skrevet 6. februar 2006 #22 Skrevet 6. februar 2006 Sitter her med en nyinnkjøpt flaske, har ikke barbert meg siden lørdag men det er jo ikke så forbanna lenge siden da. Er det safe? Risikerer jeg brannsår! Uæeh, nysgjerrig, utolmodig og skeptisk her! :icon_neutral:
Polluela Skrevet 6. februar 2006 #24 Skrevet 6. februar 2006 Jeg har hørt at aluminiumsklorid kan føre til brystkreft.. er derfor litt redd for å prøve. ← Har jeg også hørt...
Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2006 #25 Skrevet 6. februar 2006 Sitter her med en nyinnkjøpt flaske, har ikke barbert meg siden lørdag men det er jo ikke så forbanna lenge siden da. Er det safe? Risikerer jeg brannsår! Uæeh, nysgjerrig, utolmodig og skeptisk her! :icon_neutral: ← Ja den er safe, nei du risikerer ikke brannsår - vel kanskje om du bruker halve flaska og lar det sitte på en mnd... Jeg anbefaler den iallefall på det varmeste. Ikke noe mer svetteringer her i gården.
Shea Skrevet 7. februar 2006 #26 Skrevet 7. februar 2006 Mye enklere og tryggere å bruke deodoranten fra Miranda. Det svir ikke, klør ikke og gir ikke utslett... best av alt den setter ikke gule flekker på klærne. Reagerer lett selv på deodorant men denne passet meg perfekt. Ellers så er jeg ikke den som kjøper partyprodukter i ny og ned. Kun 2 ting jeg kjøper Aloe vera gel og deodoranten.
Gjest Gjest Skrevet 7. februar 2006 #27 Skrevet 7. februar 2006 Er det noen som bruker AK uten å bruke vanlig deodorant i tillegg? Hvis så, lukter det svette ut mot dagen eller stopper AK lukt også?
Gjest Gjest Skrevet 7. februar 2006 #28 Skrevet 7. februar 2006 AK stopper jo lukten også, da det ikke kommer noe svette. Grunnen til at jeg bruker bittelitt deo i tillegg er fordi jeg synes det er litt ubehagelig uten, men så er jeg veldig var på hvordan føles, jeg synes det blir litt tørt og seigt under armen (tror ikke dette er heelt normalt..). Man trenger ikke bruke deo i tillegg til AK. Men særlig i starten når man vet at det nærmer seg svettetid igjen er det grei å ha på litt,k i tilfelle man skulle begynne å svette.. på dag 4 f.eks... I starten brukte jeg den ca en gang i uka, nå bruker jeg maks en gang hver 14dag. I starten kunne jeg nok brukt den oftere, men drøyde det litt, siden det ikke akkurat er himmelen å sove med det.
Gjest Gjesta Skrevet 7. februar 2006 #29 Skrevet 7. februar 2006 Jeg har hørt at aluminiumsklorid kan føre til brystkreft.. er derfor litt redd for å prøve. ← Prøvde å finne en link, men fant ikke. Uansett, var stor debatt rundt akkurat dette, men man kom frem til at det bare var oppspinn at bruk av aluminiumsklorid kunne føre til brystkreft.
Ibenholt Skrevet 16. februar 2006 #30 Skrevet 16. februar 2006 (endret) Oj, ja. Det var bra! Er litt avhengig av dette vidundermiddelet, så det hadde vært litt synd om den var farlig. Men, døden skal jo en årsak ha, som det sies. Endret 16. februar 2006 av Lanalia
Gjest SvetteJenta Skrevet 25. oktober 2006 #31 Skrevet 25. oktober 2006 Eg har då kjøpt dette middele i dag. Har tatt det på.. og det svir ikke.. og det klør ikke heller!? er det noge gale me meg eller? :/
Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2006 #32 Skrevet 26. oktober 2006 Jeg tror jeg har sagt dette før en gang, men jeg fatter ikke at dere tør å bruke denne type produkter. Denne roll-on'en inneholder store mengder aluminium, og aluminiumsforgiftning i kroppen settes i sterk sammenheng med Alzheimer!! Hilsen en som har fått merke aluminiumsforgiftning i kroppen selv...
Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2006 #33 Skrevet 26. oktober 2006 du har sagt det før, og jeg spør EN gang til: hvordan utarter alu. forgiftning seg??
Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2006 #34 Skrevet 26. oktober 2006 hvordan vi tør? det er ganske mye en tør når en får en helt ny hverdag!
Gjest Tippsi Skrevet 26. oktober 2006 #35 Skrevet 26. oktober 2006 Jeg brukte aluminiumskloriddeo før fordi jeg svetter ganske mye med en gang jeg er i sosiale sammenhenger - uten at jeg egentlig er spesielt nervøs eller noenting. Deodoranten hjalp VELDIG etter at jeg hadde brukt den en stund. Jeg svettet rett og slett ikke noe mer under armene! Etter en periode der jeg tok på nesten hver kveld, kunne jeg etterhvert bare ta på et par ganger i uken - med like god effekt. Problemet er at en medisinstudent jeg kjenner, sier at det ikke anbefales å bruke det, fordi det fører til at du vil svette MER hvis du slutter med den igjen. Og man kan jo ikke bruke et så sterkt stoff under armene hele livet heller, det er ikke sunt for huden. Så jeg sluttet før jeg ble helt "avhengig". Svetter fortsatt endel, men det takler jeg ved å tenke litt på hva slags klær jeg bruker, for eksempel ikke noe som er lysegrått og så videre. Det jeg hørte om for en stund siden, er at kjendiser bruker botox (?) for å hindre svetting. Eller et liknende preparat. Det sprøytes inn en gang hver tredje måned eller noe, og så får de aldri svetteringer på premierer og så videre. Er det noen som vet noe om det og om det gjøres i Norge? Sier ikke at det er sunnere enn deodoranten altså, men det høres mer lettvint og greit ut. Jeg må si at jeg savner den tiden jeg alltid var tørr under armene. Forferdelig slitsomt å gå rundt og tenke på og kjenne svetten hele tiden.
Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2006 #36 Skrevet 26. oktober 2006 du har sagt det før, og jeg spør EN gang til: hvordan utarter alu. forgiftning seg?? ← Her står det noe om symptomer Heldigvis oppdaget jeg det før det "var for sent", sånn at jeg kan gjøre noe med det, og unngå de verste skadene. Så for meg blir ikke konsekvensene livsvarige. Jeg merket det blant annet på hårtap, meget dårlig konsentrasjonsevne, slapphet, tiltaksløshet og generell mangel på energi, problemer med hukommelse, søvnforstyrrelser/søvnmangel blant annet. Jeg hadde kalsiummangel i tillegg (kalsium er det mineralet som blant annet bidrar til å skille tungmetaller ut av kroppen), så for meg hopet deg seg virkelig opp. Redningen for meg ble en hårmineralanalyse tatt hos biopat, og dernest riktig inntak av vitaminer og mineraler - i tillegg til noe som skal hjelpe kroppen å skille seg av med overflødig aluminium. Bare på kort tid (ca. 2 måneder) har livet mitt og min helse endret seg vesentlig - til det bedre. Det er helt fantastisk!! Jeg forstår at mye svette kan være et problem, men jeg er sikker på at det finnes et eller annet problem i kroppen som gjør at svetten er der i utgangspunktet. Dersom det var meg som hadde et slikt problem ville jeg først sørge for å få sjekket vitamin- og mineralinnhold i kroppen, og så satt i verk tiltak for å stabilisere eventuelle ujevnheter. Dersom det ikke hjalp for svette ville jeg forsøkt noen andre effektive alternative behandlingsformer (jeg har særdeles god erfaring med blant annet healing), før jeg gikk til det skrittet å forgifte kroppen min med aluminium. Man kan kanskje oppleve å få "et nytt liv" på kort sikt, men det kan hende dette nye livet på kort sikt vil føre til en tragisk froverring av livssituasjonen på litt lenger sikt...
Gjest Kjemikern Skrevet 24. august 2009 #37 Skrevet 24. august 2009 Hei. Kort innlegg fra en kjemiker her. Aluminiuklorid er ikke det samme som å utsette kroppen for aluminium. Aluminiumklorid er et sammensatt stoff, og kroppen tar ikke opp rent aluminium fra dette produktet. Jeg bruker det sev, og er superfornøyd. 1
Gjest busta Skrevet 24. august 2009 #38 Skrevet 24. august 2009 Her var det veldig mange skrekkhistorier om denne deodoranten. Er det noen som har linker å vise til der det er dokumentert at aluminiumsklorid: A. Er kreftfremkallende. B. Gjør at man svetter mer om man slutter med preparatet. C. Kan gi deg forgiftning. Evt motbevis på disse påstandene. Er forøvrig veldig fornøyd med den! Har brukt den 4-5 ganger. De første to gangene stakk/klødde det som bare det. Deretter merket jeg ingen ting. Trodde jeg hadde påført for lite og tok på mer neste gang, uten at jeg merket noe til stikking da heller. Nå bare klør det litt (selv om jeg har shavet samme dag), men det er overlevbart!
Gjest Gjest Skrevet 11. september 2009 #39 Skrevet 11. september 2009 Er ikke så ubehagelig om man smører seg med fuktighetskrem etterpå! Å funker like bra:) Jeg smører først alu. så fuktighetskrem, så tar jeg på en tynn genser!
Gjest Sliter med svette ;s Skrevet 15. februar 2010 #40 Skrevet 15. februar 2010 Nå har jeg vært plaget med enorm svette i 2,5 år. Begynte første skoledag i 7.kl ! Blir nesten som 3 års jubileum i sommer, hehe. Men det er utrolig irriterende, ødelegger alt sosialt osv. Jeg har prøvd alt slags forskjellige deodoranter. Ingen virket, utenom aluminiuskklorid. Men å ha på dette førte til bare 1-2 timers søvn hver natt, utroolig mye sviing og kløing under armene. Jeg klarte faktisk bare ikke mer. Men nå i kveld skal jeg prøve igjen! Folk vil kanskje si at det er verdt det, når man har svettet så mye, men jeg synes nesten aluminiumsklorid er like ille. Hater det! Men for all del, kjempebra produkt! Jeg kan vel egentlig anbefale det, og håper dere ikke får det like ille som meg :-) lykke til !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå