Gå til innhold

Spm om aluminiumklorid roll on

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har hatt problemer med å få stygge gule flekker på arbeidsblusen min etter svette og deodorant.

Jeg har forsøkt alle deodoranter, men det skjer det samme hver gang.

Problemer er ikke at jeg svetter mye, men det lille jeg svetter setter seg rett i blusen.

Jeg har etter anbefalning her kjøpt aluminiumklorid roll on på apoteket og da her jeg noen spm til dere som bruker det.

Det står at det skal påføres 1-2 ganger i uken.

Hvor mange ganger i uken påfører dere dette?

Påfører dere vanlig deodorant de dagene dere ikke tar på denne, eller tar dere ikke på noe i det hele tatt?

Jeg er gravid, er det noen som vet om dette er ok for gravide å bruke?

Er det så effektivt av man ikke svetter i det hele tatt?

Er det noe annet jeg bør vite om dette, så skriv det gjerne.

Takker for svar og krysser fingrene for at dette får en slutt på stygge gule flekker og svettelukt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker Yerka, men det er jo aluminiumsklorid det også...

Bruker som oftest ikke deodorant, og dersom jeg gjør det, ikke før 2-3 dagen etter påføring av Yerka. Svetter svært, svært lite, som oftest ingenting. Deodorant blir mest for lukten sin del egentlig.

Skrevet

Ta det på før du legger deg. Det svir/klør endel. Og ikke barber armhulene et par dager før. Og vask godt av om morgenen!

Skrevet

Den fungerer veldig bra, men vær forsiktig! Huden min ble veldig irritert av den, og jeg fikk brannsårlignende utslett under armene!

Skrevet

Spat hår, ta på på kvelden, vask av og barber på morgenen, og bruk vanlig deo for lukten sin del. Må kanskje brukes 1-2 ganger i uken i begynnelsen, men så kan det brukes litt sjeldnere... Det er sterkt ja, så ikke barber først... "hjemme alene hyyyyl"

Skrevet

Brukes om kvelden 1-2 ganger i uken i starten, kan sikkert reduseres etterhvert! Bruk deodorant som vanlig ellers. Vær nøye med å være helt tørr under armene før påføring, er du fuktig kan det svi veldig og bli rødflammete. Knallbra denne her, ble kvitt svetteproblemet mitt etter en stund jeg. Nå bruker jeg bare vanlig deodorant! :)

Skrevet

Og jeg trenger ikke bruke vanlig deodorant i det hele tatt.

Bruker kun aluminiumsklorid.

Har det på hver fjerde dag omtrent, sover med det om natta, og vasker av om morgenen.

Skrevet

Tusen takk for mange gode svar.

Det jeg lurer litt på er hvorfor det skal vaskes av på morgenen?

Vil ikke effekten da bli borte?

Skrevet

Det er jo såpass sterkt, og er nok ikke noe særlig å gå rundt med uten å vaske det vekk.

Effekten avtar ikke om man vasker det bort etter å ha hatt det på over natta.

Skrevet

Ok, tusen takk :)

Da får jeg håpe dette hjelper.

Skrevet

Hva er poenget med å bruke AK hvis man fremdeles må bruke deo? Jeg trodde litt av vitsen var at man slapp problemet med gule flekker på hvite klær og hvite deo-støv flekker på mørke klær? I tillegg til ikke å lukte svette.

Skrevet

Jeg har også brukt AK ganske lenge nå, og er kjempefornøyd. jeg bruker dette fordi jeg har veldig lett for å få svettemerker under armene. Men jeg bruker deo i tillegg da, men ikke fordi jeg trenger det egentlig, kun fordi jeg liker å lukte litt godt :)

Aluminiumsklorid er vel ikke skadelig eller farlig på noen måte, er det vel?

Skrevet

Og nok en gang: Søk på Yerka/aluminiumklorid, det har vært så mange tråder om dette at alle spørsmål garantert er besvart på et eller annet tidspunkt. :-D

Skrevet

I begynnelsen brukte jeg det to ganger i uken, og brukte ikke vanlig deodorant, nei. Nå bruker jeg den ca. 1 gang hver andre uke, den er kjempeeffektiv. :)

Den kjøpes på apoteket, Jersey, og koster rundt 100-lappen. ;)

Skrevet

Uæhhh! Det svir! :) tok det nettopp på... Måtte jo forsøke!

Skrevet

Aluminiumsklorid er vel ikke skadelig eller farlig på noen måte, er det vel?

Kan forårsake etseskader på nattøy står det på flaska mi, så helt ufarlig er det vel ikke.

Skrevet
Uæhhh! Det svir!  :) tok det nettopp på... Måtte jo forsøke!

Svir litt, ja. :Nikke: Men etterhvert blir det mindre, dessuten sovner man jo. ;)

Gjest Rødtoppen
Skrevet

Min kjære sambo har hatt et EKSTREMT svetteproblem (her snakker vi svette gjennom to lag med gensere og ytterjakke når han egentlig fryser). Han har brukt AK i ca 2 mnd nå (påfører ca hver 4. kveld), og han svetter så å si ikke lenger! Hurra for ting som faktisk funker! :klappe:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...