AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #1 Skrevet 31. januar 2024 Går sykepleie. De mener jeg må ta permisjon og starte neste år igjen. Da går jeg på 0 timer i praksisplassen og har til nå tjent over hundre timer av 240. Har jeg krav på penger det året med permisjon? Har jeg forsikring via skole eller lånekassen? Noen som vet? Skolen vet ingenting annet enn at de vil jeg skal begynne neste år igjen men det har jeg ikke råd til… Anonymkode: 92c60...016 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #2 Skrevet 31. januar 2024 Det går ikke an at du gjør alt annet enn selve praksisen da? Jeg har ei venninne som ble gravid under tilsvarende studie (praksis kunne ikke gjennomføres grunnet helsefare). Hun tok alt av teori osv - og gjennomførte kun praksisperioden etter barnet var født. Jeg ville kontaktet lånekassen og ikke minst sykepleierforbundet var jeg deg. De har garantert møtt tilsvarende tilfeller før! Anonymkode: 6a605...cbf 5
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #3 Skrevet 31. januar 2024 Du kan sjekke om du fyller vilkårene for sykestipend hos Lånekassen😊 Anonymkode: c2ad9...c7d
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #4 Skrevet 31. januar 2024 Du kan være 60 stp i etterslep, så du kan får penger av lånekassen ut semesteret dersom du ikke allerede har fått penger ofr andre studiepoeng du ikke har tatt. Når armen er fin igjen har du ikke rett på støtte før du igjen er student, så da må du enten melde deg opp i andre fag for å få støtte, eller jobbe det året som blir før du kan fortsette i praksis. Som sykepleiestudent er det null problem å få seg jobb og inntekt. Anonymkode: 09f7f...35b
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #5 Skrevet 31. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Går sykepleie. De mener jeg må ta permisjon og starte neste år igjen. Da går jeg på 0 timer i praksisplassen og har til nå tjent over hundre timer av 240. Har jeg krav på penger det året med permisjon? Har jeg forsikring via skole eller lånekassen? Noen som vet? Skolen vet ingenting annet enn at de vil jeg skal begynne neste år igjen men det har jeg ikke råd til… Anonymkode: 92c60...016 Dette burde virkelig skolen vite noe om!!? Du er jo ikke den første som blir sykemeldt i en praksisperiode. Anonymkode: 688cc...66f
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #6 Skrevet 31. januar 2024 Søk om sykestipend hos Lånekassen. Anonymkode: 216b9...9cf 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå