AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #1 Skrevet 31. januar 2024 Hei, Er per nå arbeidsledig og mottar dagpenger fra NAV. Har gjort det i 3 måneder nå. Forventer/håper å komme raskt tilbake i jobb og er ikke syk. Jeg har tidligere hatt inntekt på godt over 6G som er taket for dagpengesats fra NAV. Merker inntektstapet betydelig og har i den forbindelse tenkt mye på økonomisk situasjon hvis jeg gud forby skulle blitt ufør, også tenkt på generelt familiens situasjon hvis jeg skulle få en alvorlig sykdom eller ved død. Vi klarer oss veldig fint nå fordi mannen tjener over snittet og kan dra lasset. Men man vet jo aldri. Hva om begge hadde blitt syke eller havnet i en alvorlig bilulykke. Ønsker å oppgradere livsforsikringen betydelig og skaffe meg en god uføreforsikring (det har ingen av oss i dag). Men er litt i tvil med å kontakte forsikringsselskapet vdr at jeg nå er arbeidsledig. Tenker det kanskje ikke vil være mulig å få uførforsikring? evnt om forsikringen blir betydelig dyrere? Hva med livsforsikringen vi allerede har. Ønsker å øke engangsutbetaling ved død fra 2mill til 6 mill. Har det noe å si min arbeidssituasjon nå, når det kun er snakk om endring? Noen som har noen innspill her? Anonymkode: 55d1e...938
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #2 Skrevet 31. januar 2024 Uføre- eller livsforsikring har ingenting med hva du gjør om dagene eller ikke. Det som kan påvirke utfallet er helsesituasjonen din. Anonymkode: dc8ef...fe4 2
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #3 Skrevet 31. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Uføre- eller livsforsikring har ingenting med hva du gjør om dagene eller ikke. Det som kan påvirke utfallet er helsesituasjonen din. Anonymkode: dc8ef...fe4 Det stemmer ikke, yrke og arbeid har i aller høyest grad noe å si når det gjelder risikoen for å bli ufør. Ville skaffet meg jobb før jeg kjøpte uføreforsikring, ellers risikerer duveldig høy premie. Anonymkode: d664d...879
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #4 Skrevet 31. januar 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det stemmer ikke, yrke og arbeid har i aller høyest grad noe å si når det gjelder risikoen for å bli ufør. Ville skaffet meg jobb før jeg kjøpte uføreforsikring, ellers risikerer duveldig høy premie. Anonymkode: d664d...879 Tull. Det påvirker prisen på selve forsikringen, men det har ingenting med om du går på dagpenger eller ikke å gjøre når det kommer til spørsmålet til TS. Du angir hvilken bransje du vanligvis jobber i, opplyser om at du er jobbsøkende, og TS trenger selvfølgelig ikke å vente til hun får jobb før hun tegner forsikring. Hilsen forsikringsrådgiver igjennom 7 år Anonymkode: dc8ef...fe4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå