Gå til innhold

Hva gjør du med brukte klær du ikke vil ha mer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kaster du, leverer du til Hm, Fretex, annen organisasjon, syr du om, selger?

Jeg skal kvitte meg med masse gamle klær. Er det noen vits i å prøve å selge det? 

Anonymkode: f3242...d5a

Skrevet

Røde kors-container

Skrevet

Aldri prøvd å selge klær. Jeg levere til Frelsesarmeen. For det er bare de som har konteiner her. 

Anonymkode: b5094...0ae

Skrevet

Hvis det er steindyre plagg i god stand så prøver jeg å selge det. Hvis det er vanlige «fast fashion» plagg i god stand spør jeg først venner/familie om de vil ha, hvis ikke går de i fretex/røde kors container. Er plaggene i dårlig stand går de i søpla. :) 

Anonymkode: 10370...72c

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Sender de i UFF containere og lignende

Anonymkode: 3c8aa...e52

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg gir det bort på Finn. Alltid noen som trenger klær uten å ha råd

Anonymkode: 6a362...777

• Liker 1
  • Hjerte 3
Skrevet

Leverer enten til Fretex eller til Hjelp Oss Å Hjelpe.

Gidder ikke å prøve å selge det, jeg har ikke så dyre og fine plagg at det er noe å selge.

Gjest vintersolverv
Skrevet

Legger ut på finn, har fått solgt mye der, og kjøper mye også.

Skrevet

Gir til Frelsesarmeen. Dyr plagg prøver jeg å selge/ gi bort på finn

Anonymkode: 4a4a9...67e

Skrevet

Røde Kors har to innsamlingspunkter i min kommune. De har kleskafe en gang i uka, for flyktninger og andre som trenger klær ❤️

Anonymkode: 50ce7...d16

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kaster du, leverer du til Hm, Fretex, annen organisasjon, syr du om, selger?

Jeg skal kvitte meg med masse gamle klær. Er det noen vits i å prøve å selge det? 

Anonymkode: f3242...d5a

jeg gir de bort på finn.no da kommer de til noen som virkelig trenger det ❤️

Anonymkode: 65c58...acf

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Mye bedre å gi bort på finn enn i kontainere. Har sett en dokumentar om at svært lite faktisk blir brukt videre 

Anonymkode: 8e6db...4ac

Skrevet

Hvis det er hele og pene klær leverer jeg de i Fretex-butikken i byen, klær som er flekkete eller hullete kaster jeg i Røde Kors-container eller UFF-container. :) 

Skrevet

Har nettopp solgt gamle merkejeans på Tise, en del hos Kirppis og noe på Finn og Facebook. 
Det som hang igjen på Kirppis gikk i en container til inntekt for luftambulansen. Fretex og UFF og noe annet stod side om side. 

Dro vel inn en 4000 og fikk mye bedre plass i skapene! 

Anonymkode: cda62...0a8

• Liker 1
Skrevet

Vasker de, tørker de, legger de i pose og kaster inn i en sånn UFF-kontainer der jeg bor.

Jeg er ikke så nøye med sorteringen. Tenker at de som jobber med dette vet hva som skal kastes og ikke.

Jeg har også solgt en så å si ubrukt skjorte til Fretex, tror jeg fikk rundt 100, men to mer brukte/ihjælvaskede bukser ville de ikke kjøpe.

https://www.fretex.no/artikler/handle/kommisjonssalg/

Anonymkode: e78cc...ac7

Annonse
Skrevet

Merkeklær, også sportsmerker selger jeg på Finn.no. Stor interesse for eldre Adidas etc. Skjorter og bluser leveres til Fretex. 

Anonymkode: 81470...67d

Skrevet

Pene klær som ikke lengre passer gir jeg bort til noen jeg kjenner. Det er ytterst sjeldent, jeg handler klær når de jeg har er utslitt. 

Anonymkode: 98260...524

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

jeg gir de bort på finn.no da kommer de til noen som virkelig trenger det ❤️

Anonymkode: 65c58...acf

Akk for et nobelt menneske du er ♥️

Anonymkode: 071dd...a96

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.2.2024 den 11.58):

Akk for et nobelt menneske du er ♥️

Anonymkode: 071dd...a96

Og du er motbydelig?

Anonymkode: 3c8aa...e52

Skrevet

Jeg har stort sett levert i containere som står i kommunen. Usikker på hvilken organisasjoner det går til. 

Siste året har jeg gitt direkte til kommunen (de tar i mot i skranken på kommunehuset), det går til flyktninger. 

Jeg selger veldig lite, men jeg pleier å selge sportsutstyr som er fint brukt: langrennsutstyr, slalåm og sykler. 

Anonymkode: 058ef...00c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...