AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #21 Skrevet 31. januar 2024 Whistler skrev (1 minutt siden): Nei, 7,5 timer arbeid+30 minutter ubetalt pause er fremdeles 7,5 timers arbeidsdag. Vedkommende mener nok å spørre om man er 8 timer på jobb. Og det er man jo da. Anonymkode: f28b7...852 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #22 Skrevet 31. januar 2024 Vi har også sommertid og vintertid, men siden vi har fleksibel arbeidstid og ingen publikumsvakter e.l. kan vi godt velge å ha mer lik arbeidstid hele året. Selv foretrekker jeg å bruke sommertiden til å spare timer til vinteren. Anonymkode: bb504...da4
Whistler Skrevet 31. januar 2024 #23 Skrevet 31. januar 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Vedkommende mener nok å spørre om man er 8 timer på jobb. Og det er man jo da. Anonymkode: f28b7...852 Forsåvidt riktig. Dog har jeg sakset følgende fra et høringstilsvar fra en fagforening om arbeidsbelastning i Forsvaret som tyder på at man ikke er 8 timer på jobb særlig ofte. "I gjennomsnitt arbeider militært personell i operative stillinger 1,7 årsverk. Den generelle arbeidsbelastningen i Forsvaret er på 1,4 årsverk." 2 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #24 Skrevet 31. januar 2024 Statsforvalteren, 7.5 t. Og vi kan gjøre «hva vi vil» i lunsjen, også forlate bygget om vi vil det. Anonymkode: 8715b...c1e 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #25 Skrevet 31. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Statsforvalteren, 7.5 t. Og vi kan gjøre «hva vi vil» i lunsjen, også forlate bygget om vi vil det. Anonymkode: 8715b...c1e Glemte å si at vi ikke har sommer-/vintertid, og kjernetiden er 9-1430. Anonymkode: 8715b...c1e 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #26 Skrevet 31. januar 2024 Whistler skrev (4 minutter siden): Forsåvidt riktig. Dog har jeg sakset følgende fra et høringstilsvar fra en fagforening om arbeidsbelastning i Forsvaret som tyder på at man ikke er 8 timer på jobb særlig ofte. "I gjennomsnitt arbeider militært personell i operative stillinger 1,7 årsverk. Den generelle arbeidsbelastningen i Forsvaret er på 1,4 årsverk." Men nå jobber det ikke bare militært personell i forsvaret. Så ja, vi er på jobb 8 timer hver dag. Det vil si, man har jo fleksitid, men gjennomsnittet er 8 timer. Anonymkode: 2b2cd...80f 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #27 Skrevet 31. januar 2024 Whistler skrev (18 minutter siden): Nei, 7,5 timer arbeid+30 minutter ubetalt pause er fremdeles 7,5 timers arbeidsdag. Beklager dårlig formulert. Tenkte tidsrommet hvor man er på jobb. Anonymkode: 39a2a...e4c
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #28 Skrevet 31. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Her var det mange dom jobber i NAV. 😊 Er det noen som er kjent med hvordan det er i Skatteetaten ? Anonymkode: 39a2a...e4c arbeidstid er 7:45 vinter og 7:00 sommer. Kjernetid 9-14.30 og to timer trening i arbeidstiden i uken. hvor fleksibelt det er kommer an på stillingen. Jeg jobber med saksbehandling og har det veldig fleksibelt. Styrer dagene selv og hvis jeg vil på cafe i lunsjen så gjør jeg det om det passer ift møter osv. jeg har også hjemmekontor fast to dager i uken. Skal jeg noe spesielt en uke så er det null stress å ta litt mer hjemmekontor. jobber du med brukerkontakt så er det mindre fleksibelt. Anonymkode: 0c34e...bcb 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #29 Skrevet 31. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): arbeidstid er 7:45 vinter og 7:00 sommer. Kjernetid 9-14.30 og to timer trening i arbeidstiden i uken. hvor fleksibelt det er kommer an på stillingen. Jeg jobber med saksbehandling og har det veldig fleksibelt. Styrer dagene selv og hvis jeg vil på cafe i lunsjen så gjør jeg det om det passer ift møter osv. jeg har også hjemmekontor fast to dager i uken. Skal jeg noe spesielt en uke så er det null stress å ta litt mer hjemmekontor. jobber du med brukerkontakt så er det mindre fleksibelt. Anonymkode: 0c34e...bcb Arbeidstiden er selvsagt inkludert lunsj. Anonymkode: 0c34e...bcb
MakeItHappen Skrevet 31. januar 2024 #30 Skrevet 31. januar 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg jobber i domstol, vi jobber 8 - 15:45. (Jobber til 15 i sommertiden som er 15. mai til 15. september) Anonymkode: f8f3a...16d Samme her, jobber i Politiet. Har fleksitid også. 1
Whistler Skrevet 31. januar 2024 #31 Skrevet 31. januar 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Statsforvalteren, 7.5 t. Og vi kan gjøre «hva vi vil» i lunsjen, også forlate bygget om vi vil det. Anonymkode: 8715b...c1e Er statsforvalteren en jobb i staten, eller er det en jobb i fylket?
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #32 Skrevet 31. januar 2024 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Betalt spisepause. Sommertid 15.5. - 15.9. er 7 timer, vintertid resten av året er 7 timer og 45 minutter. Kjernetid 9 - 15. Opparbeider fleksitid, lite mulighet til betalt overtid. Mulig å ha hjemmekontor inntil to dager i uka, avtales med leder. God og seriøs arbeidsgiver Anonymkode: f28b7...852 Jobber du i Skatteetaten ? Det hørtes jo ut som en grei ordning😊 Anonymkode: 39a2a...e4c
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #33 Skrevet 31. januar 2024 Jeg jobber på et universitet, som også er staten, og har betalt lunsj og fleksitid, kjernetid og en time fri til trening som de fleste her nevner. I tillegg er det veldig lite tydelige ledere i akademia så selv jeg som har en helt vanlig kontorjobb, som like gjerne kunne vært i Vegvesenet eller Nav, kommer og går som jeg vil og har tilnærmet aldri tidsfrister eller krav til levering. I perioder av året har vi mye å gjøre så da kan de som vil jobbe lengere dager for å bygge fleksitid. Mens andre perioder er så slakke at jeg kan gå flere uker uten å egentlig gjøre noe. Jeg liker å jobbe så jeg finner oppgaver, men ingen ville brydd seg om jeg tok fri et par dager. Anonymkode: f36b5...eaa 2
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #34 Skrevet 31. januar 2024 Whistler skrev (36 minutter siden): Er statsforvalteren en jobb i staten, eller er det en jobb i fylket? Staten. Men geografisk er det avgrenset til fylket. Anonymkode: 0a3dd...474 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #35 Skrevet 31. januar 2024 Takk for mange tilbakemeldinger. Interessant å høre hvordan det er rundt omkring. Regner med det er enda større forskjeller i det private. Akkurat dette med hvor mange timer msn faktisk er på arbeidsplassen har jo endel å si. Dere som har mulighet til å trene i arbeidstiden. Hvordan praktiserer dere det? Anonymkode: 39a2a...e4c
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #36 Skrevet 31. januar 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Takk for mange tilbakemeldinger. Interessant å høre hvordan det er rundt omkring. Regner med det er enda større forskjeller i det private. Akkurat dette med hvor mange timer msn faktisk er på arbeidsplassen har jo endel å si. Dere som har mulighet til å trene i arbeidstiden. Hvordan praktiserer dere det? Anonymkode: 39a2a...e4c Enten trener jeg før jobb og kommer en time senere eller slutter en time før og drar på trening. Anonymkode: 0a3dd...474 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #37 Skrevet 31. januar 2024 46 minutter siden, AnonymBruker said: Dere som har mulighet til å trene i arbeidstiden. Hvordan praktiserer dere det? Anonymkode: 39a2a...e4c Går en time i forbindelse med lunsj, så jeg får halvannen times avbrekk. Anonymkode: bb504...da4 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #38 Skrevet 1. februar 2024 11 hours ago, AnonymBruker said: Statsforvalteren, 7.5 t. Og vi kan gjøre «hva vi vil» i lunsjen, også forlate bygget om vi vil det. Anonymkode: 8715b...c1e Samme her, Statsforvalteren. Samme da jeg jobbet i andre statlige organisasjoner. Anonymkode: 6b00b...716
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #39 Skrevet 1. februar 2024 Jobber i UH-sektoren. Har vintertid og sommertid, 20 minutters betalt lunsj. En time trening i uka. Hjemmekontor ved behov, avtales fra gang til gang. Mye Studentkontakt, så fast hjemmekontor egner seg ikke. Anonymkode: 3d355...8bf
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #40 Skrevet 1. februar 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Takk for mange tilbakemeldinger. Interessant å høre hvordan det er rundt omkring. Regner med det er enda større forskjeller i det private. Akkurat dette med hvor mange timer msn faktisk er på arbeidsplassen har jo endel å si. Dere som har mulighet til å trene i arbeidstiden. Hvordan praktiserer dere det? Anonymkode: 39a2a...e4c I forsvaret er det to timer trening i uka. Jeg tar ut det på forskjellige måter. Noen ganger før jobb. Andre ganger går jeg tidlig for å gå rett på trening. En sjelden gang trener i midt på dagen. Veldig ofte går jeg tidlig, henter barn og gjør litt ettermiddagsarbeid hjemme for så å ta selve treningen på ettermiddag/kveld. Jeg har også brukt tiden på å gå til og fra jobb. Anonymkode: 2b2cd...80f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå