Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Whistler skrev (1 minutt siden):

Nei, 7,5 timer arbeid+30 minutter ubetalt pause er fremdeles 7,5 timers arbeidsdag.

Vedkommende mener nok å spørre om man er 8 timer på jobb. Og det er man jo da.

Anonymkode: f28b7...852

• Liker 1
Skrevet

Vi har også sommertid og vintertid, men siden vi har fleksibel arbeidstid og ingen publikumsvakter e.l. kan vi godt velge å ha mer lik arbeidstid hele året. Selv foretrekker jeg å bruke sommertiden til å spare timer til vinteren. 

Anonymkode: bb504...da4

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Vedkommende mener nok å spørre om man er 8 timer på jobb. Og det er man jo da.

Forsåvidt riktig.  Dog har jeg sakset følgende fra et høringstilsvar fra en fagforening om arbeidsbelastning i Forsvaret som tyder på at man ikke er 8 timer på jobb særlig ofte.

"I gjennomsnitt arbeider militært personell i operative stillinger 1,7 årsverk. Den generelle arbeidsbelastningen i Forsvaret er på 1,4 årsverk."

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Statsforvalteren, 7.5 t. Og vi kan gjøre «hva vi vil» i lunsjen, også forlate bygget om vi vil det. 

Anonymkode: 8715b...c1e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Statsforvalteren, 7.5 t. Og vi kan gjøre «hva vi vil» i lunsjen, også forlate bygget om vi vil det. 

Glemte å si at vi ikke har sommer-/vintertid, og kjernetiden er 9-1430.

• Liker 1
Skrevet
Whistler skrev (4 minutter siden):

Forsåvidt riktig.  Dog har jeg sakset følgende fra et høringstilsvar fra en fagforening om arbeidsbelastning i Forsvaret som tyder på at man ikke er 8 timer på jobb særlig ofte.

"I gjennomsnitt arbeider militært personell i operative stillinger 1,7 årsverk. Den generelle arbeidsbelastningen i Forsvaret er på 1,4 årsverk."

Men nå jobber det ikke bare militært personell i forsvaret. Så ja, vi er på jobb 8 timer hver dag. Det vil si, man har jo fleksitid, men gjennomsnittet er 8 timer.

Anonymkode: 2b2cd...80f

• Liker 1
Skrevet
Whistler skrev (18 minutter siden):

Nei, 7,5 timer arbeid+30 minutter ubetalt pause er fremdeles 7,5 timers arbeidsdag.

Beklager dårlig formulert. Tenkte tidsrommet hvor man er på jobb.

Anonymkode: 39a2a...e4c

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Her var det mange dom jobber i NAV. 😊

Er det noen som er kjent med hvordan det er i Skatteetaten ?

arbeidstid er 7:45 vinter og 7:00 sommer. Kjernetid 9-14.30 og to timer trening i arbeidstiden i uken.  

hvor fleksibelt det er kommer an på stillingen. Jeg jobber med saksbehandling og har det veldig fleksibelt. Styrer dagene selv og hvis jeg vil på cafe i lunsjen så gjør jeg det om det passer ift møter osv. jeg har også hjemmekontor fast to dager i uken. Skal jeg noe spesielt en uke så er det null stress å ta litt mer hjemmekontor.

jobber du med brukerkontakt så er det mindre fleksibelt.

Anonymkode: 0c34e...bcb

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

arbeidstid er 7:45 vinter og 7:00 sommer. Kjernetid 9-14.30 og to timer trening i arbeidstiden i uken.  

hvor fleksibelt det er kommer an på stillingen. Jeg jobber med saksbehandling og har det veldig fleksibelt. Styrer dagene selv og hvis jeg vil på cafe i lunsjen så gjør jeg det om det passer ift møter osv. jeg har også hjemmekontor fast to dager i uken. Skal jeg noe spesielt en uke så er det null stress å ta litt mer hjemmekontor.

jobber du med brukerkontakt så er det mindre fleksibelt.

Arbeidstiden er selvsagt inkludert lunsj.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg jobber i domstol, vi jobber 8 - 15:45. (Jobber til 15 i sommertiden som er 15. mai til 15. september) 

Anonymkode: f8f3a...16d

Samme her, jobber i Politiet. Har fleksitid også. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Er statsforvalteren en jobb i staten, eller er det en jobb i fylket?

Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Betalt spisepause. Sommertid 15.5. - 15.9. er 7 timer, vintertid resten av året er 7 timer og 45 minutter. Kjernetid 9 - 15. Opparbeider fleksitid, lite mulighet til betalt overtid. Mulig å ha hjemmekontor inntil to dager i uka, avtales med leder. God og seriøs arbeidsgiver :)

Jobber du i Skatteetaten ? Det hørtes jo ut som en grei ordning😊

Skrevet

Jeg jobber på et universitet, som også er staten, og har betalt lunsj og fleksitid, kjernetid og en time fri til trening som de fleste her nevner. 

I tillegg er det veldig lite tydelige ledere i akademia så selv jeg som har en helt vanlig kontorjobb, som like gjerne kunne vært i Vegvesenet eller Nav, kommer og går som jeg vil og har tilnærmet aldri tidsfrister eller krav til levering. I perioder av året har vi mye å gjøre så da kan de som vil jobbe lengere dager for å bygge fleksitid. Mens andre perioder er så slakke at jeg kan gå flere uker uten å egentlig gjøre noe. Jeg liker å jobbe så jeg finner oppgaver, men ingen ville brydd seg om jeg tok fri et par dager. 

Anonymkode: f36b5...eaa

• Liker 2
Skrevet
Whistler skrev (36 minutter siden):

Er statsforvalteren en jobb i staten, eller er det en jobb i fylket?

Staten. Men geografisk er det avgrenset til  fylket. 

Anonymkode: 0a3dd...474

• Liker 1
Skrevet

Takk for mange tilbakemeldinger.

Interessant å høre hvordan det er rundt omkring. Regner med det er enda større forskjeller i det private.

Akkurat dette med hvor mange timer msn faktisk er på arbeidsplassen har jo endel å si.

Dere som har mulighet til å trene i arbeidstiden. Hvordan praktiserer dere det?

Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Interessant å høre hvordan det er rundt omkring. Regner med det er enda større forskjeller i det private.

Akkurat dette med hvor mange timer msn faktisk er på arbeidsplassen har jo endel å si.

Enten trener jeg før jobb og kommer en time senere eller slutter en time før og drar på trening. 

Anonymkode: 0a3dd...474

• Liker 1
Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker said:

Går en time i forbindelse med lunsj, så jeg får halvannen times avbrekk.

Anonymkode: bb504...da4

• Liker 1
Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

Samme her, Statsforvalteren. Samme da jeg jobbet i andre statlige organisasjoner. 

Anonymkode: 6b00b...716

Skrevet

Jobber i UH-sektoren. Har vintertid og sommertid, 20 minutters betalt lunsj. En time trening i uka. Hjemmekontor ved behov, avtales fra gang til gang. Mye Studentkontakt, så fast hjemmekontor egner seg ikke.

Anonymkode: 3d355...8bf

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

I forsvaret er det to timer trening i uka. Jeg tar ut det på forskjellige måter. Noen ganger før jobb. Andre ganger går jeg tidlig for å gå rett på trening. En sjelden gang trener i midt på dagen. Veldig ofte går jeg tidlig, henter barn og gjør litt ettermiddagsarbeid hjemme for så å ta selve treningen på ettermiddag/kveld. Jeg har også brukt tiden på å gå til og fra jobb. 

Anonymkode: 2b2cd...80f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...