Gå til innhold

Hjemme alene-trening. Går det greit å øke med 10 min?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har jobbet oss opp fra sekunder til 20 minutt alenetid. Det går bra. Hun er rolig når jeg kommer inn, lager ikke lyd. 

Skal øke til 25 minutter i morgen, men skulle ha vært på butikken på lørdag. Det vil ta 30 minutter. Går det greit at det økes litt raskere enn jeg har gjort hittil? Er jo ikke så stor forskjell på 25 og 30 minutter. Men jeg vil så klart ikke at det skal bli for lenge. 

Anonymkode: 7eb0d...507

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bra hun er rolig når du kommer inn.

Anonymkode: 8c936...ba0

Skrevet (endret)

Dessverre er det umulig å vite makstid før du har overskredet den. For noen hunder går det fint, for andre ikke. Lykke til! 

Endret av Durinur
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bra hun er rolig når du kommer inn.

Anonymkode: 8c936...ba0

Ja. :)

Durinur skrev (31 minutter siden):

Dessverre er det umulig å vite makstid før du har overskredet den. For noen hunder går det fint, for andre ikke. Lykke til! 

Ok. Kanskje jeg får ordne hundepass da sånn at vi holder oss på 25 minutter noen dager før det økes tim 30 da. Fra 5 min har jeg økt med 5 min for hver økning og det fungerer bra. Men kan jo være 10 min økning er litt mye foreløpig.

Skrevet

Det går nok fint hvis hun har vært rolig når du har kommet hjem.Hun merker ikke noe forskjell på 20 og 30 min.

Anonymkode: 27360...90e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det går nok fint hvis hun har vært rolig når du har kommet hjem.Hun merker ikke noe forskjell på 20 og 30 min.

Anonymkode: 27360...90e

Nei hun gjør kanskje ikke det? 

Da prøver jeg om et par dager. 

Skrevet

Bare husk å varier litt på tiden du er borte slik hunden bare tror at du vil være lengre og lengre borte. 

Anonymkode: affc4...20c

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Bare husk å varier litt på tiden du er borte slik hunden bare tror at du vil være lengre og lengre borte. 

Anonymkode: affc4...20c

Hva mener du? At jeg noen ganger skal gå ned til kun 15 minutt og så 20 og så 25, for hvis ikke tror hunden at jeg blir borte lenger og lenger tid? 

• 4 uker senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.2.2024 den 8.29):

Hva mener du? At jeg noen ganger skal gå ned til kun 15 minutt og så 20 og så 25, for hvis ikke tror hunden at jeg blir borte lenger og lenger tid? 

Ja dette er viktig. Dette var vår hundetrener streng på. Man skal noen ganger bare være borte i 5 min, selv om hunden tåler opptil f.eks 35 min. Gjør du dette vil du få en hund som er tryggere på å være alene og tåler det bedre. Det kan være 5 min på å hente posten, gå i boden osv. mens andre ganger må man på butikken og blir borte i 30 min. Og ikke gjør noe nummer ut av at du kommer hjem. Vær helt rolig og bruk litt tid før du hilser på hunden sånn at det at du kommer og går ikke er en stor greie.

Anonymkode: 77f96...38a

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ja dette er viktig. Dette var vår hundetrener streng på. Man skal noen ganger bare være borte i 5 min, selv om hunden tåler opptil f.eks 35 min. Gjør du dette vil du få en hund som er tryggere på å være alene og tåler det bedre. Det kan være 5 min på å hente posten, gå i boden osv. mens andre ganger må man på butikken og blir borte i 30 min. Og ikke gjør noe nummer ut av at du kommer hjem. Vær helt rolig og bruk litt tid før du hilser på hunden sånn at det at du kommer og går ikke er en stor greie.

Anonymkode: 77f96...38a

Er oppe i to timer nå. Dvs noen ganger er hun alene to timer, andre ganger bare 20 minutter. Hun virker trygg. Ligger øverst i trappen av en eller annen grunn istedenfor i hundesengen, men hun er rolig og glad når jeg kommer inn. Jeg skal ikke ut i jobb før hun er 7-10 måneder en gang, og skal jobbe meg opp til 50% stilling. Hun er 4 måneder nå snart så vi har god tid. Har ikke noe sted å gjøre av meg selv for videre økning fra 2-3 timer da. Så redd det blir litt brått opp fra 3 timer til jeg begynner på jobb da. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Er oppe i to timer nå. Dvs noen ganger er hun alene to timer, andre ganger bare 20 minutter. Hun virker trygg. Ligger øverst i trappen av en eller annen grunn istedenfor i hundesengen, men hun er rolig og glad når jeg kommer inn. Jeg skal ikke ut i jobb før hun er 7-10 måneder en gang, og skal jobbe meg opp til 50% stilling. Hun er 4 måneder nå snart så vi har god tid. Har ikke noe sted å gjøre av meg selv for videre økning fra 2-3 timer da. Så redd det blir litt brått opp fra 3 timer til jeg begynner på jobb da. 

Du kan jo dra på biblioteket eller lignende hvis du skal øve i lengre tid? Da kan du lese bøker eller ha med en laptop eller lignede😊

Anonymkode: 81d65...c83

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Du kan jo dra på biblioteket eller lignende hvis du skal øve i lengre tid? Da kan du lese bøker eller ha med en laptop eller lignede😊

Anonymkode: 81d65...c83

Jo, men ser ikke for meg å bli såpass lenge. Men får prøve. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...