AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #1 Skrevet 31. januar 2024 Kunne sikkert vært under håndarbeid også denne… men! Venter baby i mars og har strikkedilla, men strikker litt sakte😅 derfor vil jeg gjerne strikke noen plagg som garantert kn bli brukt. Hvor mye bruker baby feks heldress? Romper? Kyse? Hvis jeg bare skal strikke et par plagg, hva skal jeg strikke? Anonymkode: 2456a...d5a
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #2 Skrevet 31. januar 2024 1 minutt siden, AnonymBruker said: Kunne sikkert vært under håndarbeid også denne… men! Venter baby i mars og har strikkedilla, men strikker litt sakte😅 derfor vil jeg gjerne strikke noen plagg som garantert kn bli brukt. Hvor mye bruker baby feks heldress? Romper? Kyse? Hvis jeg bare skal strikke et par plagg, hva skal jeg strikke? Anonymkode: 2456a...d5a Vi har brukt ullgensere og bukser. Elsker små tøfler og sokker, og alle former for luer (spesielt de som har knytning og hals!). For min del er heldress greit, men det må være med knapper hele veien, ikke sånn man trekker over hodet og har bare knapper nederst. Men dette er bare personlige preferanser jeg har Brukt minst cardigan med knapper, for min del måtte det være litt funksjonelt. Foretrekker egentlig heldrakt fra andre merker enn hjemmestrikk! Anonymkode: 8fb4a...37d
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #3 Skrevet 31. januar 2024 Ville strikket en jakke/omslagsjakke i str 3-6 mnd i 50/50 ull og bomull for å bruke i sommer. Anonymkode: 7dc4c...eb8
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #4 Skrevet 31. januar 2024 Vi hadde en strikket cardigan som vi brukte masse, veldig fin i vogna. Cardigan er bedre enn genser på de små så kan man åpne knappene og også lirke den av hvis baby sover og er varm. En lue med knyting trenger baby, fasong "hjelmlue" er mest praktisk. Det brukte vi hver trilletur. Samme med et par strikka votter (uten tommel) Vi brukte også heldress en del men tenk litt på at det skal være lett å ta av og på og skifte bleie. Vi brukte derfor mest med glidelås. Men vi hadde en strikket også som vi brukte litt fordi den var så søt men det var litt mye knapper syntes jeg Vi hadde et par strikkede babytepper i ull som vi brukte masse også både i vogna og ellers. Vi brukte det istedet for vognpose på vår og sommer. Fint å ha når man må ta baby opp av vogna også. Og brukte som lite teppe når hun sov i sofaen hjemme eller la henne oppå dem. Anonymkode: 5166a...e7b
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #5 Skrevet 31. januar 2024 Strikkede ullsokker er også praktisk Sko/tøfler trenger ikke de minste. Men fint med ullsokker i vogn og bil i mars/april. Ikke så viktig med hæl på sokkene til de små bare strikk en pølse Anonymkode: 5166a...e7b
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #6 Skrevet 31. januar 2024 Har 2 barn, april og mai. Jeg bommet på hva jeg strikket til 1.mann. Født i april og varm av seg, så alt av "inneplagg" var helt ubrukt her. For min del var det som ble brukt mest hentesett (litt stort så det holdt en stund) og ullteppe (kan brukes lenge og flere årstider). Anonymkode: d717d...670
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #7 Skrevet 31. januar 2024 Det er veldig mye personlige preferanser her. Vi brukte heldress veldig lite, vi brukte heller todelt. Andre er motsatt. Det som ble desidert mest brukt her var gensere, cardigan /jakke, bukser og tøfler/sokker. Anonymkode: d51e4...99a
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #8 Skrevet 31. januar 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Har 2 barn, april og mai. Jeg bommet på hva jeg strikket til 1.mann. Født i april og varm av seg, så alt av "inneplagg" var helt ubrukt her. For min del var det som ble brukt mest hentesett (litt stort så det holdt en stund) og ullteppe (kan brukes lenge og flere årstider). Anonymkode: d717d...670 Min ble født 1. mars men jeg brukte heller nesten ikke noe strikkeklær inne, for det var for varmt. Har egentlig aldri brukt det, men strikket teppe brukte vi en del inne for det var greit å ta av og på etter temperatur. Men brukte strikkeklær i vogna på trilletur og i bilstolen frem til mai-april Anonymkode: 5166a...e7b 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #9 Skrevet 31. januar 2024 Jakke/cardigan som er enkel å åpne og/eller sokker/tøfler er det som er mest brukt her. På sommeren har det meste av strikkeplagg vært for varmt Anonymkode: 649f1...187
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #10 Skrevet 31. januar 2024 Jakke/cardigan heller enn genser. Rompere er søte men ble ikke brukt noe særlig. Lue med knyting som nevnt over. Lange ullsokker er supre når man bærer mye i sele eller sjal. Heldress med glidelås er bedre enn masse knapper. Og ulltepper i diverse tykkelser er gull! Anonymkode: f741b...206
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #11 Skrevet 31. januar 2024 Vil si at dress er det mest nyttige, og romper det minst nyttige. Sokker, tøfler, gode luer som sitter godt på og cardigans er også kjekt. Mindre nyttig på de minste er gensre, men fra de kan sitte selv ved påkledning synes jeg at genser og cardigan er litt hipp som happ. Anonymkode: aeb01...c74
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #12 Skrevet 31. januar 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Kunne sikkert vært under håndarbeid også denne… men! Venter baby i mars og har strikkedilla, men strikker litt sakte😅 derfor vil jeg gjerne strikke noen plagg som garantert kn bli brukt. Hvor mye bruker baby feks heldress? Romper? Kyse? Hvis jeg bare skal strikke et par plagg, hva skal jeg strikke? Anonymkode: 2456a...d5a Hentesett i str.62 er iallfall et must, husk og legge til votter, strømper og lue selv om det gjerne ikke finnes i oppskriften. Anonymkode: a7e2d...5c6
Anononyma Skrevet 31. januar 2024 #13 Skrevet 31. januar 2024 (endret) Altså, jeg elsker heldressene fra Lillelam. Vi bruker dem både til å slenge på etter et bad eller etter bhg som kosetøy hjemme, og til å ha som et mellomlag i vogna, når vi skal kjøre bil etc. Ungen er 1,5 og jeg har nettopp kjøpt dress nr 3 i rekken 🙈 Får du til å lage noe sånt tipper jeg du får valuta for tid og hardt arbeid! Endret 31. januar 2024 av Anononyma
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #14 Skrevet 31. januar 2024 Anononyma skrev (1 time siden): Altså, jeg elsker heldressene fra Lillelam. Vi bruker dem både til å slenge på etter et bad eller etter bhg som kosetøy hjemme, og til å ha som et mellomlag i vogna, når vi skal kjøre bil etc. Ungen er 1,5 og jeg har nettopp kjøpt dress nr 3 i rekken 🙈 Får du til å lage noe sånt tipper jeg du får valuta for tid og hardt arbeid! Støtter denne! Vi har både de tykke og de tynne. De tynne bor hun i når vi bare er hjemme. Vi bruker også de tynne som pysj. Anonymkode: 1ed86...012
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #15 Skrevet 31. januar 2024 Går an å strikke omslagsbody, har selv strikket spiredrakt av saltostrik. Den er så fin, håper den blir mye brukt 🌱 Anonymkode: b9c61...b1a
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #16 Skrevet 31. januar 2024 Jakker og bukser, gjerne sånne ribbestrikkede bukser er praktisk og ble mye brukt. Jeg brukte også romper mye, da det var praktisk mtp bleieskift, og varmet godt. Noen selebukser var også veldig greit etter noen måneder (ikke den første tiden, for da var det så mange bleieskift per dag). Og strikke sokker, det er fint å bruke selv om sommeren. Ellers gikk det i ull/bomullsbody og strømpebukser. Alt som ikke var mykt og lett å ta av/på ble liggende i en skuff 😅 Anonymkode: 594ba...545 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #17 Skrevet 31. januar 2024 Glemte å nevne at heldress var relativt upraktisk, for de vokser i rykk og napp, så lettere med jakke og bukse, syns jeg. Ikke minst må hele dressen av for bleieskift, en bukse kan man bare trekke ned Anonymkode: 594ba...545
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #18 Skrevet 1. februar 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Kunne sikkert vært under håndarbeid også denne… men! Venter baby i mars og har strikkedilla, men strikker litt sakte😅 derfor vil jeg gjerne strikke noen plagg som garantert kn bli brukt. Hvor mye bruker baby feks heldress? Romper? Kyse? Hvis jeg bare skal strikke et par plagg, hva skal jeg strikke? Anonymkode: 2456a...d5a Hjelmlue (eller hva man kaller det), jakke og votter (brukte bilstolpose/vognpose når vi skulle ut på vinteren så brukte ikke ullbukse eller tykke ullsokker). + ullteppe er noe som har blitt mye brukt. Anonymkode: 7e007...867
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #19 Skrevet 1. februar 2024 Stemmer i de som sier at å strikke "inneklær" er liten vits, med mindre du har det veldig kaldt inne. De første ukene bruke vi ikke engang bukse/sokker, han var alltid under flere lag dyner/pledd og var ganske varm av seg, og det var bleieskift og gulp absolutt hele tida, så enkel omslagsbody var eneste det gikk i inne. Nå har vi bukse og sokker på i tilegg, men bruker heller pledd enn genser så langt . Han er født i starten av desember. Derimot har vi fått bruk for strikket lue (nyfødt strl pluss noe litt større), og heldress og/eller strikkejakke+bukse i tilsvarende strl 56+ (går fint at det er litt stort i starten, men ikke gå for større enn litt stor (eller forlengbar). Bittesmå votter er også nyttig. Man triller gjerne mye turer i starten i all slags vær, så å ha noe litt godt til vogna er viktig. Annet enn det har man jo ikke ungen ute når den er så liten, så man trenger lite yttertøy sånn sett Anonymkode: 39c9d...4e9
gatelykt Skrevet 1. februar 2024 #20 Skrevet 1. februar 2024 Føyer meg til rekken av de som svarer heldress! Gjerne med omslag/knapper så det er enkelt å ta på over inneklærne for en tur ut i vogna e.l. Ellers har vi brukt mye strikkejakker og gensere (strikk ovenfra og ned, så halsåpningen blir så elastisk som mulig) og selebukser/babybukser med høyt liv. Perfekt over strømpris og body for litt ekstra varme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå