Topsi Skrevet 31. januar 2024 #41 Del Skrevet 31. januar 2024 Jeg bruker de sprøytene selv, og om jeg ikke hadde tatt opp tema vekt og kropp først, så hadde jeg også blitt dritsur om noen hadde nevnt det for meg først. Ikke særlig kult å føle at venninna di kaller deg feit 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #42 Del Skrevet 31. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): De som er komplette idioter har godt av å høre det, du for eksempel er dypt planta i idiotien din og trenger å høre at du er en idiot. Idioter skaper enorme problemer på verdensbasis, desverre er dette problemer som oftest rammer andre mennesker i motsetning til fedme som rammer individet med fedme hardest. De med fedme har i 99,9% av tilfella selv greid å få med seg at de har fedme, idioter derimot er for dumme til å skjønne hvor ille det står til med de. Anonymkode: 43ba8...7d5 Dunning-Kruger-effekten slår hardt inn hos enkelte ja! Anonymkode: 6c077...7ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #43 Del Skrevet 31. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Som diabetesmedisin ja. Som slankemedisin hos folk uten diabetes er den ikke like lenge utprøvd. Der er det fremdeles en ganske ny medisin. Anonymkode: 6c077...7ca Jo, men bivirkningene er kartlagt og godt kjent. Det er mange, mange tusen som har brukt medisinen i mange, mange år. Den har forøvrig vært godkjent som slankemedisin siden 2021, så det er nesten tre års testing på det også. Og med tanke på hvor mange som tar den, har de et veldig godt grunnlag for dokumentasjon Anonymkode: 37256...629 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #44 Del Skrevet 31. januar 2024 19 minutter siden, AnonymBruker said: Jo, men bivirkningene er kartlagt og godt kjent. Det er mange, mange tusen som har brukt medisinen i mange, mange år. Den har forøvrig vært godkjent som slankemedisin siden 2021, så det er nesten tre års testing på det også. Og med tanke på hvor mange som tar den, har de et veldig godt grunnlag for dokumentasjon Anonymkode: 37256...629 Alle bivirkningene har blitt kartlagt på en medisin som du hevder kom ut i 2012? Det er bare 11 år siden! Hvordan er langtidsvirkningene kartlagt? Jeg forventer at 11 år ikke er nok for å kvalifiseres som 'langtidsvirkninger'. Anonymkode: e3cfd...d26 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #45 Del Skrevet 31. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Alle bivirkningene har blitt kartlagt på en medisin som du hevder kom ut i 2012? Det er bare 11 år siden! Hvordan er langtidsvirkningene kartlagt? Jeg forventer at 11 år ikke er nok for å kvalifiseres som 'langtidsvirkninger'. Anonymkode: e3cfd...d26 Man følges jo opp av lege underveis. Selvfølgelig kan det være langtidsvirkninger man ikke er klar over enda. Men vet du hva langtidsvirkningene av fedme er? Det er ganske dystre fremtidsutsikter for mennesker med BMI over 30. For min del tar jeg sjansen og tenker at sjansen for et langt og aktivt liv er høyere på slankemedisin. Anonymkode: 37256...629 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #46 Del Skrevet 31. januar 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Man følges jo opp av lege underveis. Selvfølgelig kan det være langtidsvirkninger man ikke er klar over enda. Men vet du hva langtidsvirkningene av fedme er? Det er ganske dystre fremtidsutsikter for mennesker med BMI over 30. For min del tar jeg sjansen og tenker at sjansen for et langt og aktivt liv er høyere på slankemedisin. Anonymkode: 37256...629 Dystre fremtidsutsikter for de med BMI over 30? Hva med de på my 600 lb life da? Der var det en kvinne som hadde BMI på 160 tror jeg. 160 høy og veide 300 kg Anonymkode: 3cab5...25c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #47 Del Skrevet 31. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har selv gått på Wegovy (legemiddel for å oppnå vekttap) i noen måneder, og har oppnådd god effekt. Gått ned 15 kg., og er nå "kun" litt overvektig. Nevnte dette for ei venninne her en dag, at jeg har gått på disse medisinene, og foreslo for henne å forhøre seg hos legen om det samme. Hun er overvektig, ikke fedme. Det ble jammen ikke godt tatt i mot. Hun sa at jeg var den første som hadde sagt at hun var overvektig, og at det var hun i alle fall ikke. Men hun klarte å lire av seg at jeg hadde hatt godt av disse medisinene, for jeg var jo faktisk overvektig. Jeg ble helt satt ut. Nå har jeg ikke hørt i fra henne på flere uker. Hva synes dere? Tråkket jeg kraftig i salaten? Anonymkode: 4ded4...869 1. hun spurte ikke. 2. overvektige uten fedme får ikke slike resepter. 3. overvektige trenger det ikke. Anonymkode: d479e...c39 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #48 Del Skrevet 31. januar 2024 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Dystre fremtidsutsikter for de med BMI over 30? Hva med de på my 600 lb life da? Der var det en kvinne som hadde BMI på 160 tror jeg. 160 høy og veide 300 kg Anonymkode: 3cab5...25c Så fordi det eksisterte/eksisterer mennesker med 160 i BMI, så er det sunt med BMI på 30 over tid? "Hvorfor får jeg bot av å kjøre i 50 i 30-sona? Folk på autobahn kjører i 210!" Anonymkode: 81862...a6f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #49 Del Skrevet 1. februar 2024 Typisk kvinnfolkprat ! Anonymkode: 4e544...8b0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #50 Del Skrevet 1. februar 2024 Er visst ikke bare vekta som reduseres for enkelte. Hjernecellene forsvinner visst like kjapt. Anonymkode: 3832e...07f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #51 Del Skrevet 1. februar 2024 Er alle dere her i tråden overvektige? For det virker som ts traff mange såre her, med innlegget sitt. Leser inn meninger som at «du er feit», «du selv kan skimte en midje», «som å fi sminke og si at hun nå kan bli vakker». Seriøst. Dere lurer kun dere selv om dere insiterer på at overvekt skal være tabu. Men det kan ikke fortsette å være det - det koster samfunnet milliarder og mange mennesker er også ulykkelige over sine ekstra kilo. Ts ville gi et tips som faktisk er godt, og har selv har vært i venninnens situasjon. Det er stor forskjell på å kommentere folks utseende og spisevaner eller om en som aldri har hatt problemet skal strø rundt seg med råd, vs å foreslå er middel som har hjulpet hundretusener og som man selv har testet. Har selv en venninne som sier St hun jo alltid har sloss mot vekten og endelig har hun kontroll og er kvitt suget. Hun vet at hun var overvektig og later ikke som noe annet. Derfor fikk hun også hjelp. Kanskje flere skal prøve det? Og det kan godt hende venninnen kvalifiserer, er hun over 27 i bmi og med tilleggsykdommee feks. Ts, kanskje du sådde et frø som gjør at hun ser en løsning. Du må gjerne si unnskyld, men jeg synes det var innenfor gitt konteksten. Anonymkode: f5598...471 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #52 Del Skrevet 1. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 31.1.2024 den 12.57): Jeg har selv gått på Wegovy (legemiddel for å oppnå vekttap) i noen måneder, og har oppnådd god effekt. Gått ned 15 kg., og er nå "kun" litt overvektig. Nevnte dette for ei venninne her en dag, at jeg har gått på disse medisinene, og foreslo for henne å forhøre seg hos legen om det samme. Hun er overvektig, ikke fedme. Det ble jammen ikke godt tatt i mot. Hun sa at jeg var den første som hadde sagt at hun var overvektig, og at det var hun i alle fall ikke. Men hun klarte å lire av seg at jeg hadde hatt godt av disse medisinene, for jeg var jo faktisk overvektig. Jeg ble helt satt ut. Nå har jeg ikke hørt i fra henne på flere uker. Hva synes dere? Tråkket jeg kraftig i salaten? Anonymkode: 4ded4...869 Pass på din egen vekt og la andre søke hjelp når de er klare for det selv. Slutt å frelse folk. Blir nesten som å årakke på kristendom på 90 tallet. Anonymkode: ac91b...9e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #53 Del Skrevet 1. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er alle dere her i tråden overvektige? For det virker som ts traff mange såre her, med innlegget sitt. Leser inn meninger som at «du er feit», «du selv kan skimte en midje», «som å fi sminke og si at hun nå kan bli vakker». Seriøst. Dere lurer kun dere selv om dere insiterer på at overvekt skal være tabu. Men det kan ikke fortsette å være det - det koster samfunnet milliarder og mange mennesker er også ulykkelige over sine ekstra kilo. Ts ville gi et tips som faktisk er godt, og har selv har vært i venninnens situasjon. Det er stor forskjell på å kommentere folks utseende og spisevaner eller om en som aldri har hatt problemet skal strø rundt seg med råd, vs å foreslå er middel som har hjulpet hundretusener og som man selv har testet. Har selv en venninne som sier St hun jo alltid har sloss mot vekten og endelig har hun kontroll og er kvitt suget. Hun vet at hun var overvektig og later ikke som noe annet. Derfor fikk hun også hjelp. Kanskje flere skal prøve det? Og det kan godt hende venninnen kvalifiserer, er hun over 27 i bmi og med tilleggsykdommee feks. Ts, kanskje du sådde et frø som gjør at hun ser en løsning. Du må gjerne si unnskyld, men jeg synes det var innenfor gitt konteksten. Anonymkode: f5598...471 Med mindre venninnen bor på et øde og isolert sted uten tilgang til internett eller aviser, har hun helt sikkert fått med seg at slankemedisin eksisterer. Det er blitt skrevet opp og i mente om dem det siste året. Det er meget spesielt å anbefale medisiner til andre uten at de har bedt om råd, spesielt medisiner der noen av bivirkningene kan være depresjon og angst. Anonymkode: 29c59...d6d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #54 Del Skrevet 1. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 31.1.2024 den 12.57): Jeg har selv hatt Mirena (intrauterint prevensjonsmiddel) i flere måneder, og har oppnådd god effekt. Ikke fått flere barn. Nevnte dette for ei venninne her en dag, at jeg har hormonspiral, og foreslo for henne å forhøre seg hos legen om det samme. Hun har fått fire barn med få års mellomrom. Det ble jammen ikke godt tatt i mot. Anonymkode: 29c59...d6d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #55 Del Skrevet 1. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Med mindre venninnen bor på et øde og isolert sted uten tilgang til internett eller aviser, har hun helt sikkert fått med seg at slankemedisin eksisterer. Det er blitt skrevet opp og i mente om dem det siste året. Det er meget spesielt å anbefale medisiner til andre uten at de har bedt om råd, spesielt medisiner der noen av bivirkningene kan være depresjon og angst. Anonymkode: 29c59...d6d Folk kan lese om diverse ting og likevel aldri forstå at det er noe for dem. Og SÆRLIG de som fornekter at det er et problem. Lettere å erkjenne at du har et problem om noen også har løsningen for deg. Anonymkode: f5598...471 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #56 Del Skrevet 2. februar 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Folk kan lese om diverse ting og likevel aldri forstå at det er noe for dem. Og SÆRLIG de som fornekter at det er et problem. Lettere å erkjenne at du har et problem om noen også har løsningen for deg. Anonymkode: f5598...471 Akkurat slik du formulerer deg her, er slik besserwissere tenker. Man bare antar at alle andre er stein, stokk dumme. Anonymkode: 29c59...d6d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 2. februar 2024 #57 Del Skrevet 2. februar 2024 Tror ikke det er noe særlig og kommentere vekta til folk da skjønner jeg at de blir sure ☹️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #58 Del Skrevet 2. februar 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Pass på din egen vekt og la andre søke hjelp når de er klare for det selv. Slutt å frelse folk. Blir nesten som å årakke på kristendom på 90 tallet. Anonymkode: ac91b...9e6 Sant. Heier ellers på de som har fornuft og viljestyrke nok til å gå ned i vekt ved hjelp av sunt kosthold og trening, ikke på juksemakerne med de diabetessyke sine sprøyter. Anonymkode: fa60d...4f0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tvertimot Skrevet 2. februar 2024 #59 Del Skrevet 2. februar 2024 Hvorfor dere kvinner lager store drama ut av noe som absolutt ikke hadde vært nødvendig å lage et stort oppstyr rundt, jeg forstår ikke at dere gidder å kaste bort tid og energi på denslags, i alle fall ikke la det gå ut over relasjoner... Men her skal et lite vindpust blåses opp til full orkan, typisk kvinnelig mentalitet der ja... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #60 Del Skrevet 2. februar 2024 Aldri, aldri, aldri kom med slankeråd uoppfordret. Jeg vet utmerket godt at jeg veier for mye. Hvis noen andre enn fastlegen hadde foreslått «slankemedisin» så hadde jeg blitt skikkelig irritert/sint. Hvis jeg vil vite noe om din erfaring med Wegovy, så spør jeg. Og forresten, for alt du vet så kan hun ha prøvd, men fått så store bivirkninger at hun måtte slutte igjen. Du høres ut som en nyfrelst ikke-røyker på 80-tallet. Anonymkode: df770...b41 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå