Gå til innhold

Venninne ble fornærmet etter at jeg foreslo slankemedisin

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

De som er overvektige har godt av å høre det, så synes det var fint du gjorde det jeg, TS. Fedme er et stort problem både i landet og i verden.

Anonymkode: 1d0fa...3b9

Tenker med den retorikken bør alle som er idioter få høre det. Idioti er et stort problem både i landet, verden og inne på KG :) 

• Liker 5
  • Hjerte 3
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

De som er overvektige har godt av å høre det, så synes det var fint du gjorde det jeg, TS. Fedme er et stort problem både i landet og i verden.

Idioti er et større problem enn fedme men det finnes dessverre ingen kur og disse sprøytene er heller ingen kur. Stor sannsynlighet for at man må bruke de livet ut og ingenting kommer uten bivirkninger og konsekvenser.

Anonymkode: e1ebe...195

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Idioti er et større problem enn fedme men det finnes dessverre ingen kur og disse sprøytene er heller ingen kur. Stor sannsynlighet for at man må bruke de livet ut og ingenting kommer uten bivirkninger og konsekvenser.

Anonymkode: e1ebe...195

Dog lettere å slanke seg enn å bli kvitt idioti :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med vektnedgang. Forstår du er stolt og fornøyd med det.

Det gir deg fortsatt ingen rett til å indirekte kalle noen for feite og anbefale slankemedisin. Klart venninnen din ble såret.

Anonymkode: 8d322...0d6

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg inspirert til å omskrive en morsomhet fra 80-tallet:

"I might be fat, but you're an idiot, and at least I can diet." 

Endret av Ullvott
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har virkelig tråkket i salaten.

Jeg er selv overvektig, men tenker selv jeg er langt unna behovet for slankemedisiner på resept. Og hadde noen foreslått det for meg, så hadde jeg ikke bare følt meg overvektig, da hadde jeg følt meg skikkelig feit. 

Anonymkode: 5d6e8...a71

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får vel ikke den medisinen uten bmi på 31.  Så du har egentlig bare kalt henne feit uten at medisinen er aktuell for henne 

Anonymkode: 49170...0f8

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ullvott skrev (1 minutt siden):

"I might be fat, but you're an idiot, but at least I can diet." 

Var noe sånt jeg tenkte på.

Kjempebra av TS altså, å gå ned i vekt, men å kommentere andres kropper behøver man ikke, selv om fedme er et verdensproblem. Kunne bare sagt det tidligere, ble bare oppgitt av sånne kommentarer som anonym litt lengre opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hun har prøvd å slanke seg lenge uten resultater, kunne det vært ok. Hun er ikke en gang i målgruppen, og da oppnår du ikke noe annet enn å fornærme henne.

Men jeg skjønner godt at du er fornøyd for din del. Det kan du gjerne skryte av 

Anonymkode: b8297...402

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Gratulerer med vektnedgang. Forstår du er stolt og fornøyd med det.

Det gir deg fortsatt ingen rett til å indirekte kalle noen for feite og anbefale slankemedisin. Klart venninnen din ble såret.

Anonymkode: 8d322...0d6

Nåja. At man må ty til medisiner for å gå ned i vekt, er vel ikke nødvendigvis det jeg ville ha applaudert mest for. 

Anonymkode: 362ac...429

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venninnen din er vant til at du er mer overvektig enn henne. Skjønner godt at det kan være provoserende for henne at du som nå endelig kanskje er en størrelse mindre enn henne, brått skal begynne gi gode råd for vektnedgang. For hun har vel ikke kommet med "gode råd" til deg den tiden du var tjukkere enn henne? Det fremstår som litt overivrig å komme med råd så fort du kan skimte midjen din. 

Anonymkode: 362ac...429

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Ullvott said:

"I might be fat, but you're an idiot, and at least I can diet." 

Jeg hadde ei venninne som var på grensen til overvektig som hadde en slik t-shorte, men der sto det: 'I might be fat, but you are stupid, at least I can diet!'

Anonymkode: e3cfd...d26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forstår ikke hvorfor du skulle foreslått det til henne.

Vet du hva du går på?

Altså om ei venninne skulle foreslått denne slankemedisinen til meg, en medisin som ( og korrekt meg hvis jeg tar feil) ble først godkjent i USA i 2021, så i Europa 2022, og så i Norge i januar 2023, så hadde jeg vært skeptisk!

Den har mange bivirkninger, og antagelig bivirkninger som vi kan hende ikke engang vet om i fremtiden. Den passer heller ikke for alle. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. 
Da var det enstemmig - jeg har tråkket i salaten. Takk for tilbakemeldinger! 

Anonymkode: 4ded4...869

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har selv gått på Wegovy (legemiddel for å oppnå vekttap) i noen måneder, og har oppnådd god effekt. Gått ned 15 kg., og er nå "kun" litt overvektig.

Nevnte dette for ei venninne her en dag, at jeg har gått på disse medisinene, og foreslo for henne å forhøre seg hos legen om det samme. Hun er overvektig, ikke fedme. Det ble jammen ikke godt tatt i mot. Hun sa at jeg var den første som hadde sagt at hun var overvektig, og at det var hun i alle fall ikke. Men hun klarte å lire av seg at jeg hadde hatt godt av disse medisinene, for jeg var jo faktisk overvektig. 

Jeg ble helt satt ut. Nå har jeg ikke hørt i fra henne på flere uker. Hva synes dere? Tråkket jeg kraftig i salaten?  

Ja det gjorde du… kontakt henne og be om unnskyldning. 

Og lær deg å ikke gi råd folk ikke ber om. Særlig når det kan fremstå at hensikten er å skyte av egen suksess… hvilket det meget mulig var… skjønner godt hun steilet. 

Anonymkode: e7442...e89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan mener du at de overvektige har godt av å høre det? Blir de slankere av å få bekreftet av andre at de veier for mye? Hvis det hadde vært tilfelle hadde ikke overvekt og fedme vært et problem.
Wegowy skal i utgangspunktet kun skrives ut til folk med over 30 i BMI, altså i fedmekategorien. Unntaket er de med diabetes, som kan få medisinen ved lavere BMI. Derfor er det ganske drøyt av TS å anbefale medikamentet til en venninne som ikke er i fedmekategorien. Det er like drøyt av deg å indirekte hylle et medikament som du vet svært lite om.

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

TS her. 
Da var det enstemmig - jeg har tråkket i salaten. Takk for tilbakemeldinger! 

Værsågod. Husk å be venninna di om unnskyldning.

Anonymkode: 6c077...7ca

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Forstår ikke hvorfor du skulle foreslått det til henne.

Vet du hva du går på?

Altså om ei venninne skulle foreslått denne slankemedisinen til meg, en medisin som ( og korrekt meg hvis jeg tar feil) ble først godkjent i USA i 2021, så i Europa 2022, og så i Norge i januar 2023, så hadde jeg vært skeptisk!

Den har mange bivirkninger, og antagelig bivirkninger som vi kan hende ikke engang vet om i fremtiden. Den passer heller ikke for alle. 

Semaglutide har vært brukt siden 2012, og ble godkjent i USA i 2017 og Europa året etter. Det er faktisk en ganske godt utprøvd medisin, sammenlignet med mye annet.

Anonymkode: 37256...629

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som er komplette idioter har godt av å høre det, du for eksempel er dypt planta i idiotien din og trenger å høre at du er en idiot. 
Idioter skaper enorme problemer på verdensbasis, desverre er dette problemer som oftest rammer andre mennesker i motsetning til fedme som rammer individet med fedme hardest.

De med fedme har i 99,9% av tilfella selv greid å få med seg at de har fedme, idioter derimot er for dumme til å skjønne hvor ille det står til med de.

Anonymkode: 43ba8...7d5

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Semaglutide har vært brukt siden 2012, og ble godkjent i USA i 2017 og Europa året etter. Det er faktisk en ganske godt utprøvd medisin, sammenlignet med mye annet.

Anonymkode: 37256...629

Som diabetesmedisin ja. Som slankemedisin hos folk uten diabetes er den ikke like lenge utprøvd. Der er det fremdeles en ganske ny medisin.

Anonymkode: 6c077...7ca

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...