AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #1 Del Skrevet 31. januar 2024 Jeg har selv gått på Wegovy (legemiddel for å oppnå vekttap) i noen måneder, og har oppnådd god effekt. Gått ned 15 kg., og er nå "kun" litt overvektig. Nevnte dette for ei venninne her en dag, at jeg har gått på disse medisinene, og foreslo for henne å forhøre seg hos legen om det samme. Hun er overvektig, ikke fedme. Det ble jammen ikke godt tatt i mot. Hun sa at jeg var den første som hadde sagt at hun var overvektig, og at det var hun i alle fall ikke. Men hun klarte å lire av seg at jeg hadde hatt godt av disse medisinene, for jeg var jo faktisk overvektig. Jeg ble helt satt ut. Nå har jeg ikke hørt i fra henne på flere uker. Hva synes dere? Tråkket jeg kraftig i salaten? Anonymkode: 4ded4...869 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 Populært innlegg #2 Del Skrevet 31. januar 2024 Hvorfor i alle dager skal du foreslå noe slikt til noen med mindre de aktivt spør om råd eller hjelp? Herregud, skaff litt sosial intelligens Anonymkode: aaa96...4bb 47 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #3 Del Skrevet 31. januar 2024 Du ble satt ut fordi du tenkte at du gjorde en fin greie, men for henne er dette kanskje et sårt tema som du overhode ikke overveide før du kom med ditt velmenende råd... Kanskje du har lært at ditt liv og dine greier ikke nødvendigvis er relevant for andre? Anonymkode: 0ccab...228 6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 31. januar 2024 #4 Del Skrevet 31. januar 2024 Har hun snakket med deg om at hun vil gå ned i vekt? Har hun sagt at hun vil ha råd fra deg ? Om ikke...ja da har du tråkket hardt i salaten 8 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #5 Del Skrevet 31. januar 2024 Just now, AnonymBruker said: Hvorfor i alle dager skal du foreslå noe slikt til noen med mindre de aktivt spør om råd eller hjelp? Herregud, skaff litt sosial intelligens Anonymkode: aaa96...4bb Hvis TS er en nær venninne, har opplevd noe veldig positivt og livsendrende, kan det være innafor å høre med venninna om dette kanskje også kunne hjelpe henne - men det kommer helt an på hvordan det ble sagt, relasjinen, og hvor direkte man pleier å være med hverandre. Anonymkode: 0bab2...96e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #6 Del Skrevet 31. januar 2024 Ja, du tråkket kraftig i salaten her. Så lenge hun ikke spesifikt ber om råd for å gå ned i vekt, gir du henne ikke slike råd. Anonymkode: b31e5...0ed 9 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #7 Del Skrevet 31. januar 2024 Unødvendig om hun ikke ba om råd eller din mening. Anonymkode: 04aea...91f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #8 Del Skrevet 31. januar 2024 Du traff nok en lei nerve, ts… Anonymkode: c6411...3b8 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #9 Del Skrevet 31. januar 2024 Forstår godt hun ble sur. Du må jo ikke kommentere kroppen hennes sånn.. Anonymkode: 815c4...7a7 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laraa Skrevet 31. januar 2024 #10 Del Skrevet 31. januar 2024 Oj, ikke bare har du tråkket grundig i salaten, men du innser ikke selv at å foreslå slankemiddel til noen som ikke har brakt tema på banen er dårlig stil? Helt ærlig: Ja, med mindre hun selv ettertrykkelig har nevnt at hun ønsker å gå ned i vekt, har du nok tråkket på selvfølelsen hennes, ja 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 31. januar 2024 #11 Del Skrevet 31. januar 2024 Ja, du tråkket midt oppi med begge beina. Å kommentere folks kropper er ikke spesielt glupt. 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #12 Del Skrevet 31. januar 2024 Ikke kommenter kropp. Ferdig. Ikke til tynne folk heller Anonymkode: 8f1e3...c1e 11 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #13 Del Skrevet 31. januar 2024 Jeg har en regel, aldri snakk om andre sin kropp. Anonymkode: e4852...51b 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ullvott Skrevet 31. januar 2024 #14 Del Skrevet 31. januar 2024 (endret) Selv om du brukte andre ord, har du jo sagt rett ut til henne at "Jeg synes du er for tjukk. Du bør endre deg." Indirekte: du og kroppen din er ikke bra nok som du er. Synes du det er greit? Endret 31. januar 2024 av Ullvott 7 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 31. januar 2024 #15 Del Skrevet 31. januar 2024 Blir som at hun kommer med en eske med sminke og si at du burde begynne å bruke dette så blir hun vakker å 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #16 Del Skrevet 31. januar 2024 Hvorfor tenker du at du har rett til å si at hun er feit og at hun burde bruke denne medisinen, som ikke er uten bivirkninger? Man trenger ikke fiender med venner som deg. Du vet selv at når du er feit så vet du det selv og du trenger ikke slik "hjelp" fra såkalte "venner". Anonymkode: e1ebe...195 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #17 Del Skrevet 31. januar 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Men hun klarte å lire av seg at jeg hadde hatt godt av disse medisinene, for jeg var jo faktisk overvektig. Anonymkode: 4ded4...869 Klarte å lire av seg? Du startet jo dette ved å kalle henne feit indirekte. Ikke rart hun blir sur og kaller deg feit tilbake. Kan være hun er veldig fornøyd med kroppen sin akkurat som hun er, og så sier du at hun bør endre seg. Uansett om hun er fornøyd med seg selv eller ikke, man kommenterer ikke andres kropp. Du kan si at du har gått på medisinene og at det har hjulpet deg veldig. Det er jo all info hun trenger om hun er interessert, da kan hun spørre videre. Det gjorde hun ikke. Da skal ikke du prøve å prakke det på henne. Anonymkode: 3c075...055 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 31. januar 2024 #18 Del Skrevet 31. januar 2024 (endret) Selvfølgelig gjorde du noe dumt, du tråkket skikkelig i salaten. Med mindre hun ber om råd, skal du ikke kommentere kroppen hennes. En skikkelig dårlig vennine, er det jeg ville beskrevet deg som. Og for øvrig, jeg går på Wegovy selv, men det gir ingen rett til å kommentere min kropp. Jeg hadde blitt skikkelig forbanna om noen sa noe slikt til meg. Også hvis de kalte meh feit eller what not. Det er en privatsak. Endret 31. januar 2024 av SPOCA 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #19 Del Skrevet 31. januar 2024 De som er overvektige har godt av å høre det, så synes det var fint du gjorde det jeg, TS. Fedme er et stort problem både i landet og i verden. Anonymkode: 1d0fa...3b9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #20 Del Skrevet 31. januar 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg har selv gått på Wegovy (legemiddel for å oppnå vekttap) i noen måneder, og har oppnådd god effekt. Gått ned 15 kg., og er nå "kun" litt overvektig. Nevnte dette for ei venninne her en dag, at jeg har gått på disse medisinene, og foreslo for henne å forhøre seg hos legen om det samme. Hun er overvektig, ikke fedme. Det ble jammen ikke godt tatt i mot. Hun sa at jeg var den første som hadde sagt at hun var overvektig, og at det var hun i alle fall ikke. Men hun klarte å lire av seg at jeg hadde hatt godt av disse medisinene, for jeg var jo faktisk overvektig. Jeg ble helt satt ut. Nå har jeg ikke hørt i fra henne på flere uker. Hva synes dere? Tråkket jeg kraftig i salaten? Anonymkode: 4ded4...869 Synes du selv det er hyggelig og høflig av andre å kommentere din kropp helt uoppfordret? Du tråkket skikkelig i salaten, med mye dressing, midt i, begge beina, barbeint. Du bør si unnskyld. Anonymkode: c2927...d5b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå