Gå til innhold

Når sluttet barnet ditt med vogn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har nå en gutt på 3 år.. og han elsker å kjøre vogn. går tur med han i vogn og har alltid trille med til han på buttikker...

Og nå venter jeg nr. 2 til sommeren, og lurer på om jeg burde kjøpt en søsken trille og softbag. slik at storebror og kan være med på tur...

Når sluttet deres barn å sitte i vogn?

Videoannonse
Annonse
Gjest Nigo-san
Skrevet

Ved tre års alder.

Etterpå ble det en del korte turer ja ;) Måtte tilpasse det i starten, de var jo vant til å kjøre rundt.

Hadde også en "hastetrille" på lur i tilfelle vi måtte gå fort/langt. Men etter et halvt år gikk de som bare det, og ved fylte fire gikk de hele Akerselva nedover!

Skrevet

Rett før hun ble tre. Da tok hun til å gneldre hvis hun ikke fikk kjøre vogn når vi var ute, så da var det rett i kjelleren med den. Det tok ca 1 minutt så gikk det greit å gå. Det går sakte, men det går. Når nestemann kommer får vi se om vi kjøper et sånt ståbrett til babyvogna til henne sånn at vi kan lengre turer. Jeg har ikke helt bestemt meg. Jeg vil ikke ha sippeunger som nekter å røre på kroppen.

Skrevet

Jeg vil ikke ha slikt brett til vogna... for det er ikke praktisk å gå lang turer som jeg har tenkt å gjøre i stort tempo...

Han går for det meste men når jeg ikke har bil å må gå 4 km bare for å få handlet melk og brød så blir det langt.... når det i alt blir 8 km....

Skrevet
Jeg vil ikke ha slikt brett til vogna... for det er ikke praktisk å gå lang turer som jeg har tenkt å gjøre i stort tempo...

Han går for det meste men når jeg ikke har bil å må gå 4 km bare for å få handlet melk og brød så blir det langt.... når det i alt blir 8 km....

Dette var meg...

Og vil i tillegg legge til at 3 av 4 km er det ikke fortau... og stor gods trafikk... og jeg vil helst at han ikke skal gå atte med vogna....

Skrevet

Eldstemann sluttet da h*n var ca 18 mnd. Yngstemann sluttet da h*n var 3.

Skrevet

Lillemann slutta da jeg fikk bil, og kunne kjøre til jobb istedet for å haste avgårde i vogn....... da var han vel tre og et halvt ;)

Gjest Gjest_EliseNordfra_*
Skrevet

mine barn sluttet å sitte i vogn da de var rundt to år :)

Skrevet

Tre år gammel. Sluttet med bleie og vogn samtidig.

Skrevet

Snuppa mi sluttet og med vogn når hun var 3 år gammel.

Skrevet

Min nevø er fire og blir fortsatt kjørt rundt i vogn som en prins. Skal man prøve å gå fra bilen til butikken uten vogn blir det grining og hyling og han har vondt både her og der og må bæres av en utslitt mor. Verdens lateste unge! (og det er jo ikke så rart når han aldri lærer seg å gå... og jeg greier heller ikke spa frem noe medlidenhet for moren som fortsetter å bære og trille den store ungen!)

Skrevet
Min nevø er fire og blir fortsatt kjørt rundt i vogn som en prins. Skal man prøve å gå fra bilen til butikken uten vogn blir det grining og hyling og han har vondt både her og der og må bæres av en utslitt mor. Verdens lateste unge! (og det er jo ikke så rart når han aldri lærer seg å gå... og jeg greier heller ikke spa frem noe medlidenhet for moren som fortsetter å bære og trille den store ungen!)

Hvis han er fire år og ikke har lært seg å gå, er det nok noe annet enn latskap som ligger bak!

Skrevet
Hvis han er fire år og ikke har lært seg å gå, er det nok noe annet enn latskap som ligger bak!

Feil formulert fra min side: Han kan gå helt fint, men ikke mer enn maks 10 meter hvis mor er i nærheten før han begynner å grine og skal bæres eller trilles. Og kommer gjerne med vondt her og vondt der, eller faller hvis mor ikke tar han opp og bærer han med det samme.

Og mor bærer og triller og klager på hvor sliten hun er....

Gjest en mor på besøk
Skrevet

Den av mine som brukte vogn lengst brukte den til han var to. Vi har alltid båret barna mye, mulig det er grunnen til at de bare er begrenset interessert i vogn: Vi bruker ikke ofte vogn. Ellers har de jo fått småsøsken alle sammen (så langt), da er det jo litt unaturlig å bruke vogn lenge. Kjenner femåringer som sitter i vogn med smokk. DET er ikke lekkert.

Skrevet

vi sluttet også med vognturer da ungene var ca 3 år. men nå, har vi fått oss hund og må gå ganske lange turer med han... og da er vi tilbake i vogna igjen på morgenturen....det er av rent praktiske årsaker, for da kan vi lufte i ca en time, og valpen er renslig til ca midt på dagen, da han må ut på neste tur. jentene sytes det er superstas å sitte i vogna på disse turene, for de får jo aldri sitte i vogna ellers. må nevne at de nå er 3,5 og 4,5 år.

turene ellers på dagen er de endten ikke med på eller vi tilpasser deres fart. men morgenturen må være litt lang og litt kjapp så voffsen blir fornøyd..... og en fornøyd voffs har en fornøyd familie!

Skrevet
Feil formulert fra min side: Han kan gå helt fint, men ikke mer enn maks 10 meter hvis mor er i nærheten før han begynner å grine og skal bæres eller trilles. Og kommer gjerne med vondt her og vondt der, eller faller hvis mor ikke tar han opp og bærer han med det samme.

Og mor bærer og triller og klager på hvor sliten hun er....

OK. Det der har jeg vært borte i også. En venninne av meg bar datteren sin til hun var seks, gikk og klagde med ungen på armen.

Skrevet

Vogna vår tok kvelden etter 10 år og tre barn når minstemann nettopp var fylt tre år, så nå får han pent gå på sine egne føtter. ;) Går helt fint det, han går og går uten et kny, samme hvor langt vi skal.

Skrevet

Lillemor slutta da hun var 2.5 år. Da kom lillebror, og jeg kunne ikke trille 2 vogner samtidig. Vi kjøpte ståbrett, verdens mest geniale oppf. spør du meg, og det synes hun er aller tiders dersom vi skal gå langt. Over 3 km ca.

Er ikke noe problem å gå raske turer med vogna selv om brettet er på, jeg går bare litt på siden av vogna. Funker supert for oss.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...