AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #1 Skrevet 31. januar 2024 Jeg og samboeren min har begge jobber hvor vi reiser en del, jeg er vekke stort sett 3 dager i uken, og stort sett så er det ingen eller svært lite kontakt mellom oss. Hverken mld eller noe. Synes dette er sårt og har sagt fra til han, men det hjelper ikke, han har ikke behov for så mye kontakt når vi er vekke sier han. Jeg hører og ser andre på arbeidsplassen min som tar kontakt med sine kjære hjemme og jeg får ikke en mld engang. Vet ikke hva jeg vil med dette, men måtte bare få det ut. Anonymkode: 11cfa...91c
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #2 Skrevet 31. januar 2024 Vil bare si at ofte er den kontakten relatert til barn og praktiske ting. Så det er ikke nødvendigvis slik at kollegene dine får masse "savner deg sååå mye, kjære"-meldinger Anonymkode: 7087d...36d
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #3 Skrevet 31. januar 2024 Min mann hadde over 200 reisedøgn i 2023 og så sant han hadde dekning ringte han hver kveld, ikke nødvendigvis lange praten men han ringer, de gangene det ikke er signal nok for en samtale men nok for en melding eller en wazzapp er det dette vi bruker. For meg er det merkelig å overhode ikke ha kontakt hvis man er borte regelmessig. Vi har ikke hjemmeboende barn da de er voksne men snakker likevel sammen hver dag. Når det er sagt trenger vi det ikke, det er ikke et "behov" men det har blitt en vane og i allefalls i god natt og god morgen til hverandre samt være der om den andre trenger "lette trykket" i fht jobb eller situasjoner osv.. Anonymkode: 01a5d...cc9 1
Kontorotta Skrevet 31. januar 2024 #4 Skrevet 31. januar 2024 Noen har behov for meldinger, andre ikke. Når mann i huset her er borte, så tenker jeg at han styrer kontakten, om det ikke er noe spesielt jeg trenger å snakke med ham om. Når han er på jobbreise, så jobber han til alle døgnets tider og jeg ønsker ikke forstyrre ham, samt jeg ønsker heller ikke at han skal føle at han må sende melding. Derfor varierer det veldig hvor mye kontakt vi har når han er borte. Av og til kommer det kanskje ei og anna melding når han er lenge borte, men på kortere turer, trenger det ikke komme noen. Kommer vel helt an på hvor sliten han er og hvor mye han kjeder seg. Reiser jeg bort, er det litt samme greia. Jeg sender ei melding om jeg har tid eller kjeder meg. Eller om jeg kommer på noe spesielt han må huske på mens jeg er borte. Manglende melding, trenger ikke bety at han er mindre glad i deg, enn de som får hundre meldinger i løpet av dagen.
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #5 Skrevet 31. januar 2024 Hmm, jeg og mannen snakker sjelden sammen på telefonen men tekster mange ganger om dagen med hverandre. Mer når han er på reise. Det er gjerne småting som han ser som er gøy og vil dele med meg. Han ringer gjerne for å si god natt til barna. Tror jeg hadde syntes det var sårt hvis det ikke var kontakt. Anonymkode: cc798...45e
Rotemor Skrevet 31. januar 2024 #6 Skrevet 31. januar 2024 (endret) Man har forskjellig behov. Jeg ville forsøkt å akseptere det, fremfor å ta det personlig. Endret 31. januar 2024 av Rotemor
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå