Gjest Anonymous Skrevet 9. november 2002 #1 Skrevet 9. november 2002 er det bare jeg som ikke har mye igjen av lønna når det nærmer seg neste lønn?? følermeg helt blakk når det er igjen 2 -3 dager til neste lønn..dårlig følelese samboen sier at sånn er det bare og mener jeg har vært bortskjemt i mine yngre dager.... hm.... er jeg alene om den derre blakke følelsen eller ??
Gjest Hilde Skrevet 9. november 2002 #2 Skrevet 9. november 2002 Jeg kjenner godt den følelsen fra noen år tilbake hvor jeg ringte og ringte kontofonen for å høre om lønnen var gått inn. Nå har jeg det heldigvis ikke slik lenger - nå kommer jeg ikke engang på når det er lønningsdag for jeg har alltid mer enn nok penger. Så livet går framover, Gjest ... heldigvis
tilla Skrevet 9. november 2002 #3 Skrevet 9. november 2002 Tror nok mange har det sån som deg før lønning Hører nå mange på jobben og venner si at de er blakk rett før neste lønning. Jeg har vært heldig her i livet. Har altid hatt litt igjen ved neste lønning, så den følelsen har jeg aldri kjent :D
Gjest Starya Skrevet 9. november 2002 #4 Skrevet 9. november 2002 er det bare jeg som ikke har mye igjen av lønna når det nærmer seg neste lønn?? følermeg helt blakk når det er igjen 2 -3 dager til neste lønn..dårlig følelese samboen sier at sånn er det bare og mener jeg har vært bortskjemt i mine yngre dager.... hm.... er jeg alene om den derre blakke følelsen eller ?? Jeg føler meg blakk når det er over en uke til utbetaling av penger, jeg... Ta nå, foreksempel: Jeg har 350 kr på konto, det kommer inn penger neste fredag.... Mandag ringer jeg banken min og ber om godt vær og 500 kr i forskudd. Har heldigvis et godt forhold til banken, og tror det skal gå greit. :-? Det kjipe er jo at hele det beløpet suges vekk i husleie og sfo, så kan jeg sitte der og telle på knappene til neste beløp ramler inn.
Gjest Anonymous Skrevet 9. november 2002 #5 Skrevet 9. november 2002 Du har vel ikke akkurat mye å klage over hvis du blir blakk bare to dager før lønning! Jeg blir blakk allerede to uker før neste lønn og da har jeg bare betalt faste utgifter og litt mat. De nesten 14 dagene må sambo betale alt av mat, med det lille han tjener mer enn meg. Jeg tror ikke du helt vet hva det vil si å ha dårlig råd!
Tusenfryd Skrevet 9. november 2002 #6 Skrevet 9. november 2002 Å, jeg kjenner meg igjen. Men jeg vet jo, når jeg ser tilbake på perioden, hva som kunne vært gjort annerledes... I stedenfor å bestemme hva slags lørdagsgodt, kjøpe begge... en tur på café... den platen som jeg bare må ha... etc etc. Og sånn sett har jeg jo ikke dårlig råd - for jeg vet hvor jeg kan knipe inn - uten at det gjør meg spesielt mye. Det er vel heller evnen til å planlegge som mangler - eller den fornuftige stemmen som jeg overhører...
*Lillian* Skrevet 9. november 2002 #7 Skrevet 9. november 2002 Kjenner igjen følelsen! For bare et halvt år tilbake var vi alltid blakke når det var minst en uke igjen til lønning. Og jeg tør faktisk påstå at vi kunne å prioritere!! Det eneste vi tok oss råd til å unne oss var tobakk! (Derfor hadde vi aldri motivasjon til å slutte heller, når det var eneste vi unnet oss.) Nå jobber vi begge fullt, og har vanligvis ikke blakket oss til neste lønning. Akkurat nå kjenner vi det litt, men det har med julegaver å gjøre... Vi har så vi greier oss akkurat med litt spinking og sparing til lønning den 20., men som sagt så har vi fått det mye bedre økonomisk det siste halve året... :D Heldigvis, jeg unner ingen å ha så dårlig råd at de må gå på sosialen enda de faktisk prioriterer riktig... (Been there, done that...)
Sitri Skrevet 9. november 2002 #8 Skrevet 9. november 2002 Vel, det er ti dager til lønning og vi er blakke allerede. De siste pengene vi har må vi bruke på sykehuset på Fredag, da datteren vår skal opereres og vi må jo betale parkering. Men vi er alltid blakke sånn 7-10 dager før lønning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå