Gå til innhold

Hva bruker du til børste når du pusser tennene til katten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har overtatt en katt og har sett på tv at noen bruker et slags fingerbøll av gummi med tannkrem på, når tennene til katter skal pusses.

Da jeg fikk katten fulgte det med en babytannbørste for de aller minste, men får ikke til å bruke den på katten da den er ikke i ro.

Anonymkode: a335a...efc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min katt hadde drept meg om jeg forsøkte å pusse tennene hennes. Gir henne heller tannvennlig godis.

Anonymkode: 42697...3bc

• Liker 2
Skrevet

Jeg bruker babytannbørste, slik som du fikk med. Men jeg har en meget samarbeidsvillig katt som legger seg ned når jeg gjør det. Har prøvd å få tak i disse fingertannbørstene men de er alltid utsolgt når jeg skal bestille.

Skrevet

Min katt hadde absolutt ikke latt meg få pusse tennene hennes. Da hadde jeg endt som blodig, for de klørne hennes er sylskarpe.

Anonymkode: d9ec2...60f

Skrevet

Katten min ble 17 år, og aldri i hans liv pusset jeg tennene hans. 

Anonymkode: 967f6...492

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Min katt hadde drept meg om jeg forsøkte å pusse tennene hennes. Gir henne heller tannvennlig godis.

Anonymkode: 42697...3bc

Hva er tannvennlig godteri?

Ts

Skrevet

Jeg har prøvd alle slags kattetannbørster, tror jeg. 

Jeg synes tannbørste for litt større barn virker bedre enn de for baby. Det er lettere med langt skaft enn de runde babygreiene.

De gummifingerbølene nekter katten min å ha i munnen. 

Fingerbøl av plast med tannkost på er for stivt til å børste inni en liten kattemunn med, mener jeg. 

Katten min liker disse mikrofiberfingervottene best: 

Anonymkode: 87927...736

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har prøvd alle slags kattetannbørster, tror jeg. 

Jeg synes tannbørste for litt større barn virker bedre enn de for baby. Det er lettere med langt skaft enn de runde babygreiene.

De gummifingerbølene nekter katten min å ha i munnen. 

Fingerbøl av plast med tannkost på er for stivt til å børste inni en liten kattemunn med, mener jeg. 

Katten min liker disse mikrofiberfingervottene best: 

Posta før jeg var ferdig ...

Disse mikrofiberfingervottene: 
https://www.med24.no/hjem-og-fritid/dyrepleie/tannpleie/petosan-fingertannboerste-i-microfiber-til-hund-og-katt

Men min katt biter ikke da. 

Hvis du ikke vil/får til å børste, kan du prøve denne: 
https://www.apotek1.no/produkter/bucacat-oral-pasta-til-katt-45g-921416p

Jeg kjøpte den som tannkrem hos dyrlegen, men ifølge pakningen er det ok å bare sprøyte den inn i munnen på katten hvis du ikke får til å børste. Jeg bruker den hver dag og "børster" med mikrofiberfingeren ikke helt hver dag. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Posta før jeg var ferdig ...

Disse mikrofiberfingervottene: 
https://www.med24.no/hjem-og-fritid/dyrepleie/tannpleie/petosan-fingertannboerste-i-microfiber-til-hund-og-katt

Men min katt biter ikke da. 

Hvis du ikke vil/får til å børste, kan du prøve denne: 
https://www.apotek1.no/produkter/bucacat-oral-pasta-til-katt-45g-921416p

Jeg kjøpte den som tannkrem hos dyrlegen, men ifølge pakningen er det ok å bare sprøyte den inn i munnen på katten hvis du ikke får til å børste. Jeg bruker den hver dag og "børster" med mikrofiberfingeren ikke helt hver dag. 

Takk for tips.

Tannkremen har jeg, så skal prøve å sprøyte litt inn i munnen hvis jeg ikke klarer å pusse vennene hans.

ts

Skrevet

Det finnes et pulver som skal hjelpe mot plakk for hunder, kanskje det finner noe lignende til katter også. 

Anonymkode: 452e2...006

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...