Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva tenker dere egentlig om en grunn som dette her?

Jeg har datet en fyr siden november, og nå valgte han å bryte med meg. Grunnen er at han følte jeg var for god for han og at jeg fortjente bedre. 

Vi har hatt det veldig fint sammen og det har virket veldig fint frem til nå. Ble egentlig litt sjokkert? Samtidig synes jeg en sånn type grunn er litt merkverdig å si når man er over 50 år…. 
Han har slitt en god del i livet sitt med det ene og det andre, mens jeg har hatt det ganske uproblematisk. Nei, han har ikke jobb. Nei, han har ikke eget hus. Nei, han har ikke alltid tatt de mest kloke valg i livet.. men livet er jo ikke bare en dans på roser heller.

Kan grunnen egentlig være noe annet?? Føler egentlig at i denne alderen så er en grunn som det der litt «syns synd på meg, jeg er ingenting» og barnslig. Og da for at jeg skal på en måte «falle ned på knær» og trygle om at han er den jeg vil ha og la han få vite at jeg ikke vil være med noen andre? Hadde godtatt en grunn i lyden av «vi lever for ulikt, følelsene er ikke gjensidig eller jeg er ikke klar for et forhold med deg» - men dette var litt tenåringsaktig ut? Hvordan hadde dere reagert på en sånn grunn egentlig? 

Anonymkode: fc5f7...5bf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde syntes synd på han og ønsket han lykke til videre 😘

Anonymkode: ec907...7e8

• Liker 3
Skrevet

Skal jeg gjette, hadde han ikke hjerte til å si at han ikke hadde de rette følelsene. Alternativt sliter han med at du virker som om har lykkes mens han ikke har gjort det.

Det heller litt mot "det er ikke deg, det er meg".

• Liker 4
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Typisk «fin» måte å slå opp på.

Det er ikke deg, det er meg.

Man slår ikke opp med en som en virkelig har sterke følelser for🤷🏻‍♀️

Skrevet

Ser for meg to aktuelle alternativer her:

a) Han har veldig lavt selvbilde og lider av imposter-syndromet. Han venter bare på at du skal "gjennomskue" hvilken dårlig catch han er, og derfor vil han komme deg i forkjøpet og slå opp før du rekker å gjøre det.

b) Han sier egentlig "jeg liker deg ikke godt nok, og du burde finne en partner som er like betatt av deg som det du er av han" .

Anonymkode: f63cf...f1b

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Ser for meg to aktuelle alternativer her:

a) Han har veldig lavt selvbilde og lider av imposter-syndromet. Han venter bare på at du skal "gjennomskue" hvilken dårlig catch han er, og derfor vil han komme deg i forkjøpet og slå opp før du rekker å gjøre det.

b) Han sier egentlig "jeg liker deg ikke godt nok, og du burde finne en partner som er like betatt av deg som det du er av han" .

Anonymkode: f63cf...f1b

Dette

Anonymkode: 4ad1a...903

Skrevet

A er beskrivelse av ene eksen min. Jeg prøvde lenge, men måtte til slutt kaste inn håndkleet og ønske han lykke til videre. 

Kan sies at jeg kom lenger med han enn de fleste andre han hadde vært med, men det hjelper lite når de ikke er mottakelige for kjærlighet. 

#Emosjonelt skadet

Anonymkode: ec907...7e8

Skrevet

Det er sånn klisje break up-line. 

Alle synes det er vanskelig å slå opp. De er redd for at den andre skal bryte ut i gråt eller sinne. For å lette litt på stemningen, så kommer det gjerne frem løgner som "det er ikke deg, det er meg", "Jeg elsker deg, men du fortjener bedre" etc. Sannheten er gjerne at du ikke er den rette.

Anonymkode: 68294...5f4

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Dette er bare en frase, typisk ting folk sier for å sukre pillen, og det har ingenting med den egentlige grunnen å gjøre. 

Anonymkode: 6182b...124

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...